וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר על האישור להפעיל בית בושת: "זנות ויהדות לא הולכות יחד"

1.6.2016 / 18:50

הרב רצון ערוסי, רבה של קריית אונו, תקף בחריפות את השופט שקבע כי כמה נשים יוכלו להפעיל בית בושת באופן חוקי, ואמר כי הוא התעלם מערכי היהדות והמוסר הבסיסי. "האם לא רעדו ידי השופט? הופכים את הנשים הללו לגרועות מבהמות"

סטילס: יובל נפש

הרב רצון ערוסי - רבה של קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, תקף היום (רביעי) בחריפות את החלטתו התקדימית של שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב, איתי הרמלין, שקבע כי כמה נשים יוכלו להפעיל יחד בית בושת באופן חוקי. בשיעור שמסר לתלמידיו, והקלטתו נחשפה באתר "סרוגים", אמר הרב כי "בפסק דינו זה הפך חס ושלום את מדינת ישראל לבית בושת אחד גדול. הפך חס ושלום את מדינת ישראל לזונה".

הרב טען בשיעורו כי השופט נתן ביטוי בהחלטתו לאופי הדמוקרטי של מדינת ישראל באופן קיצוני, והתעלם מאופייה היהודי. "זנות ויהדות לא הולכות ביחד", הבהיר הרב. "החוק אומר שמדינת ישראל היא מדינה יהודית דמוקרטית. מה עשה אותו שופט? הלך ומיצה את הדמוקרטיה במובנים הקיצוניים כפי שהוא מבין – זכותה לנהוג בגופה, זכותו לנהוג בגופו. איפה המזיגה בין יהדות ובין דמוקרטיה, איפה אותם ערכים יהודים שמנחים אותנו? כלום".

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון קרא למחנה הציוני: "הצטרפו לממשלה, יש חלון הזדמנויות היסטורי"
החוקר חשף: נהג אמבולנס קירב את הסכין למחבל שנורה בחברון
בתוך מקפיא: 40 פגרי טיגריסים נמצאו במקדש תיירותי בתאילנד

הרב רצון ערוסי. ויקיפדיה - הליכות עם ישראל, צילום מסך
"זנות ויהדות לא הולכות ביחד". הרב ערוסי/צילום מסך, ויקיפדיה - הליכות עם ישראל

הרב הדגיש כי גינוי תופעת הזנות אינו נוגע רק ליהדות, אלא גם לערכי המוסר הבסיסיים. "העניין הזה של שלילת הזנות היא רק עניין דתי? האם זה לא דבר הומני? דבר אנושי? רוב הנשים הללו מנוצלות, ועל בסיס של תשלום כספי הופכים אותן לגרועות מבהמות. איפה השופט בשעה שכתב את הפסק הדין הזה? האם לא רעדו ידיו, לא מהפן הדתי, מהפן האנושי?".

"אני מתאר לעצמי שהשופט הוא אדם נאור, בעל השכלה", הוסיף הרב. "אבל ראו גם ראו כיצד ערכים דמוקרטים, אם אין להם בסיס יהדותי, לאן הם יכולים להגיע. הם יכולים להגיע למצב כזה של מיסוד הזנות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"יש לתקוף את העניין בדרך של חינוך וערכים"

הרב השיב לדברי התומכים בלגליזציה של הזנות, לפיהם ישנם אנשים הנזקקים לשירות, ואמר כי אין הוא יכול להתעלם ממציאות זו, אך "בטרם תיתן פריצת דרך כזו, הכשר לזנות ולבתי בושת, באותה יד שכתבה את הפסק דין הזה, השופט צריך לומר 'אני קורא לשלטונות לפתוח בתכנית חינוכית על קדושת חיי המין של האדם".

לדברי הרב, "יש לתקוף את העניין בדרך החינוך והערכים. היהדות זה קדושת החיים וזה אומר שאדם איננו בהמה אלא אדם שנברא בצלם אלוהים ומתנהג כך, אומר כן לחיי מין, אבל במסגרת קדושה וערכים, לא בהפקרות, לא לזנות, לא לקדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully