וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך מקפיא: 40 פגרי טיגריסים נמצאו במקדש תיירותי בתאילנד

1.6.2016 / 16:20

כחלק מהמלחמה בסחר הבלתי-חוקי בחיות בר, פשטו הרשויות על מקדש בודהיסטי מפורסם ממערב לבנגקוק, שבו נוהגים תיירים להצטלם עם החתול הנדיר. עשרות טיגריסים חיים כבר הועברו מהמקום

צילום: רויטרס, אי-פי; עריכה: שניר דבהוש

רשויות הטבע בתאילנד מצאו היום (רביעי) 40 פגרי גורי טיגריסים במקפיא במקדש בודהיסטי ממערב לבנגקוק, שעליו פשטו היום כחלק מהתגובה ללחץ הבינלאומי שהוטל על הממלכה בשל סחר בבעלי חיים. המקדש במחוז קנצ'נבורי הפך לאתר תיירות שם מצטלמים המבקרים עם גורים של החיה הנדירה.

עם זאת, הרשויות חשודות שהמקדש משמש לסחר בבעלי חיים ולפגיעה בהם. הפשיטה שהחלה ביום שני הייתה הצעד האחרון במלחמה שהחלה בה תאילנד ב-2001 במטרה להביא את אוכלוסיית הטיגריסים במדינה תחת שליטתה. איברי טיגריסים משמשים את הסינים להכנת תרופות מסורתיות.

הגורים המתים נמצאו במקרר באזור המטבח במקדש. "מתנדבים זרים שהיו היום במקדש סיפרו לנו על כך והראו לנו את המקרר. ייתכן שהם הרגישו שמה שקורה במקדש הוא לא בסדר", אמר סגן מנהל מחלקת הפארקים הלאומים של תאילנד. "כנראה היה להם ערך מסוים בשמירה עליהם, אך לא ברור לי מהו".

עוד ידיעות מהעולם
צרפת מאשרת: אותרו אותות מהקופסה השחורה של המטוס המצרי
"חלק מהזהות שלנו": שוויץ חנכה את מנהרת הרכבת הארוכה בעולם
"חשש שלא שרד": צבא יפן מצטרף לחיפושים אחרי הילד שננטש בידי הוריו

פגרי טיגריסים שאותרו במקדש בתאילנד, 1 ביוני 2016. רויטרס
הוצגו לתקשורת. פגרי גורי הטיגריסים שנמצאו היום במקדש/רויטרס

גורמים רשמיים ברשויות שחשבו מסיכות הציגו את פגרי הגורים לתקשורת בתוך המקדש. עוד הוצג פגר של בינטורונג, מין מוגן של יונק שוכן עצים, שנמצא יחד עם גורי הטיגריסים הקפואים.

לפי הודעת המקדש, הרשויות ידעו על החזקת הפגרים בתוך המקפיא. לפי סגן מנהל מחלקת הפארקים, 61 טיגריסים חיים כבר הועברו מהמקדש בעוד 76 עדיין נותרו שם. תאילנד היא מוקד מרכזי לסחר בלתי-חוקי בבעלי חיים. ציפורים נדירות, יונקים וזוחלים, חלקם בסכנת הכחדה, נמכרים בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully