וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלק מהזהות שלנו": שוויץ חנכה את מנהרת הרכבת הארוכה בעולם

בטקס חגיגי בהשתתפות ראשי מדינות באזור, נפתחה המנהרה שבתוך הרי האלפים באורך 57 ק"מ. פרט לאורכה, היא גם העמוקה ביותר בעולם והקמתה נמשכה שני עשורים. לפי הממשלה, היא תגרום למהפכה תחבורתית

מנהרת הרכבת הארוכה ביותר בעולם מקצרת את זמן הנסיעה בין ציריך שבשוויץ למילאנו שבאיטליה בשעה/צילום: AP ורויטרס, עריכה: אביב אירגז

מנהרת הרכבת הארוכה והעמוקה ביותר בעולם נחנכה היום (רביעי) בשוויץ אחרי כמעט שני עשורים של עבודות. קו הרכבת, שאורכו 57 ק"מ, יחבר את צפון אירופה ואת דרומה מתחת להרי האלפים השוויצריים. בברן טוענים כי תגרום למהפכה תחבורתית באירופה. במקום להעביר סחורות בכביש העילי על ידי מיליון משאיות בשנה, הן יועברו אתה ברכבת.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש ממשלת איטליה מתאו רנצי השתתפו בטקס הרשמי לצד גורמים רשמיים משוויץ. "זה חלק מהזהות של שוויץ", אמר מנהל התחבורה הפדרלית של שוויץ פטר פוגליסטלר לסוכנות הידיעות רויטרס. "עבורנו כיבוש האלפים הוא כמו גילוי האוקיינוסים עבור ההולנדים".

טקס חניכת מנהרת הרכבת הארוכה ביותר בעולם בשוויץ, 1 ביוני 2016. רויטרס
טקס חניכת מנהרת הרכבת, היום/רויטרס

הקמת המנהרה אושרה במשאל עם בשוויץ ב-1992 ועלותה נאמדת ב-12 מיליארד דולר. שנתיים לאחר מכן תמכו המצביעים בהצעתם של ארגונים סביבתיים להעביר את כל הסחורות העוברות בכבישי המדינה לרכבות. עומקה של הרכבת הוא 2.3 ק"מ מתחת לפני הקרקע ובמהלך כרייתה פוצצו המהנדסים 73 סוגים שונים של סלע ויותר מ-28 טונות פונו במהלך החפירות שאף גבו את חייהם של תשעה פועלים.

בנאום שנשא לכבוד באי הטקס בארסטפלד, ליד הכניסה הצפונית למנהרה, אמר נשיא שוויץ יוהאן שניידר-אמאן כי מדובר ב"צעד ענק עבור שוויץ, אבל גם עבור שכנותינו ועבור יתר היבשת". במקביל, נשאה נאום שרת התחבורה דוריס לות'ארד מהכניסה הדרומית למנהרה בבודיו. לאחר מכן, שתי רכבות יצאו לדרכן מכיוונים מנוגדים ועליהן מאות אורחים שקיבלו כרטיסים בהגרלה.

בהמשך התקיים מופע מפואר בארטספלד, עם רקדנים, זמרים ושחקנים באירוע שחגג את התרבות האלפינית באזור. מותם של תשעת הפועלים במהלך עבודות הפנייה צוין אף הוא במופע.

המנהרה תיצור קו רכבת יבשתי בין רוטרדאם שבהולנד לגנואה שבאיטליה. עם תחילת הפעילות המלאה בדצמבר, זמן הנסיעה בין ציריך שבשוויץ למילאנו שבאיטליה יתקצר בשעה. המסלול שלה יהיה שטוח וישר ולא עקלקל והררי כפי שהייתה המנהרה הישרה והכביש שנפתח ב-1980.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא שוויץ יוהאן שניידר-אמאן וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בטקס חניכת מנהרת הרכבת הארוכה ביותר בעולם, 1 ביוני 2016. רויטרס
נשיא שוויץ אמאן וקנצלרית גרמניה מרקל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully