וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: הוחזק שבעה חודשים במעצר – כי המשטרה לא העבירה את השחזור

1.6.2016 / 18:15

אדי רבנוב, שנעצר בחשד שהכה ודקר תושב באר שבע יחד עם ארבעה חברים, שוחרר לאחר שהתברר כי המתלונן טען בשחזור האירוע, שלא הגיע לידי סניגוריו, כי כלל לא היה במקום. הסניגוריה הציבורית: "מקרה שמהווה תמרור אזהרה"

גבר אזוק. ShutterStock
השחזור בוצע - ולא הועבר לידי הפרקליטות/ShutterStock

צעיר מבאר שבע שוחרר אתמול (שלישי) ממעצר של שבעה חודשים, לאחר שהתברר כי בשחזור האירוע, שלא הועבר לפרקליטות ולבית המשפט, טען המתלונן שהנאשם, אדי רבנוב, כלל לא רלוונטי למקרה. לפני כחצי שנה נעצר רבנוב עד תום ההליכים יחד עם ארבעה מחבריו, בחשד כי דקרו והכו צעיר אחר מבאר שבע. עורכי דינם ביקשו מהפרקליטות חומרי חקירה נוספים לאחר שהבינו כי ככל הנראה המתלונן שחזר את האירוע – אך החומרים ממנו מעולם לא הובאו לידיהם. ואולם, הפרקליטות הצהירה בפני בית המשפט שאין חומרים נוספים בידיה.

לפני כשבועיים, במסגרת חקירה נגדית של המתלונן בבית המשפט, הוא העיד שאכן ביצע שחזור של האירוע והוא אף תועד על ידי חוקרי המשטרה באמצעות סמארטפון. לפיכך, הפרקליטות בדקה שוב את חומרי החקירה, ומעבר לכך ששגתה כשטענה כי אין בידיה חומרי שחזור – התברר כי המתלונן תושאל והוקלט, אך ההקלטה נעלמה.

בשחזור, שהועבר בסופו של דבר לעורכי הדין של הנאשמים, נשמע המתלונן אומר כי רובנוב כלל לא היה באירוע. בתגובה, שחררה אותו הפרקליטות ממעצרו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"המשטרה הובילה למותו": הואשם אחרי שיחה עם פסיכולוג - ולקה בלבו
החוקר חשף: נהג אמבולנס קירב את הסכין למחבל שנורה בחברון
השביתה במעונות היום הוקפאה: הנהלת ויצו תפתח במו"מ עם העובדים

"במקרים רבים פעולות החקירה לא מתועדות כראוי"

סגן הסניגוריה הציבורית בבאר שבע, דוד ויצטום, מתח ביקורת חריפה על התנהלות הפרקליטות והמשטרה במקרה. "המקרה הזה מציב תמרור אזהרה בפני המשטרה והפרקליטות בדבר הצורך להקפיד על תיעוד כל פעולות החקירה, על עריכת רשימות מדויקות לכל חומרי החקירה שנאספו, ועל הקפדה להעברת כל חומרי החקירה לסנגורים", אמר. "לצערנו יש מקרים לא מעטים שבהם פעולות חקירה אינן מתועדות כראוי וחומרי חקירה שאינם מגיעים אל הפרקליטות ואל הסנגורים".

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "נגד הנאשם אדוארד רבנוב וארבעה נוספים הוגש כתב אישום בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה. כתב האישום התבסס על ראיות בתיק חקירה שנוהלה בתחנת באר שבע, ובעיקרן על עדות המתלונן נגד הנאשם והנוספים. במהלך עדותו של המתלונן בבית המשפט, התברר לפרקליטות כי למתלונן נערך שחזור מצולם על ידי המשטרה, אשר עקב תקלה לא הועבר לידי הפרקליטות עם תיק החקירה. עם קבלת השחזור ולאחר בחינת הנתונים שעלו ממנו, הסכימה הפרקליטות לשחרור הנאשם בתנאים מגבילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully