וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה במעונות היום הוקפאה: הנהלת ויצו תפתח במו"מ עם העובדים

1.6.2016 / 17:30

ועד העובדים פתח בשביתה של יום אחד בעקבות הכוונה לסגור תשעה מעונות יום. לאחר שההנהלה הודיעה כי אין בכוונתה לנהל מו"מ עם העובדים, איים הוועד בהמשך השביתה, אך זמן קצר לאחר מכן התקפלה ההנהלה והודיעה על פתיחה בשיחות בין הצדדים

הפגנה בעניין השביתה במעונות היום מולת בית וואלה רחוב אבן גבירול בתל אביב. יהושע בריינר באמצעות מצלמת וואווי, יהושע בריינר
הפגנת מטפלות והורים בתל אביב, לפני שבועיים/יהושע בריינר, יהושע בריינר באמצעות מצלמת וואווי

הנהלת ויצו הודיעה היום (רביעי) ליו"ר ועד העובדים, רחל מירון, כי היא מסכימה לדחות את כל השימועים שתוכננו לעובדות לפני פיטורין ולהתחיל במשא ומתן עם הוועד על הכוונה לסגור תשעה מעונות יום. זאת, זמן קצר לאחר שוועד העובדים הודיע כי השביתה שנערכה היום במוסדות הארגון, ותוכננה ליום אחד בלבד, תימשך עד להודעה החדשה. כעת הודיע ועד העובדים כי השביתה תוקפא כדי לתת אפשרות לצדדים להגיע להסכמות.

השביתה שנערכה היום, שבה השתתפו 3,000 עובדי הארגון, אירעה בעקבות ההחלטה של הנהלת ויצו לזמן עשרות מנהלות ומטפלות של מעונות היום שמפעיל הארגון לשימוע לפני פיטורין, מתוך כוונה לסגור באופן חד צדדי תשעה מעונות יום בשנת הלימודים הבאה, בין היתר בנתיבות, במעלות וביישובי מטה יהודה. לאחר מכן מתכננת ההנהלה לסגור כ-80 מעונות יום נוספים.

השביתה כללה 187 מעונות יום, ארבעה בתי ספר שבהם לא ניתנו שירותים האדמינסטרטיביים, וכן את סניפי ויצו ברחבי הארץ ואת משרדי הארגון. מהשביתה הוחרגו המעונות הרב-תכליתיים, שנותנים מענה לילדים בסיכון, וכן "אחוזת הילדים", פנימייה טיפולית לנערות ולנערים בסיכון.

עוד בוואלה! NEWS:
"המשטרה הובילה למותו": הואשם אחרי שיחה עם פסיכולוג - ולקה בלבו
החוקר חשף: נהג אמבולנס קירב את הסכין למחבל שנורה בחברון
"חלק מהזהות שלנו": שוויץ חנכה את מנהרת הרכבת הארוכה בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההנהלה מתכננת לסגור תשעה מעונות יום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעות הבוקר, בעת קיום ישיבת הנהלה במשרדי הנהלת הארגון בתל אביב, התכנסו עשרות עובדות ויצו במקום, יחד עם אימהות במעונות המיועדים לסגירה. לפי ועד העובדים, יו"ר הנהלת ויצ"ו העולמית, רבקה לזובסקי, הזעיקה למקום כוחות גדולים של משטרה בדרישה לפנות את הנשים מהמקום, אולם המשטרה סירבה להתערב.

מנכ"ל הארגון הבטיח כי בתום הישיבה ישב עם ועד העובדים למשא ומתן, אך בהמשך הודיעה ההנהלה כי לאור "התנהגותו הכוחנית והתנהלותו המתלהמת של ועד העובדים", אין בכוונתם לנהל כל משא ומתן עם הוועד. העובדים כאמור איימו בהארכת השביתה, וזמן קצר לאחר מכן הודיעה ההנהלה כי תחל במו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully