וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנות מאסר למחבל מגן שמואל: "רצה לרצוח יהודים רק בשל יהדותם"

1.6.2016 / 9:37

המחבל, בן 21 מאום אל-פחם, הורשע בארבעה ניסיונות רצח, לאחר שדקר ודרס ארבעה בני אדם באוקטובר שנה שעברה ופצע אחת מהם באורח קשה. השבוע הגישה הפרקליטות בקשה לביטול אזרחותו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) 25 שנות מאסר על עלאא זיוד, המחבל בן ה-21 מאום אל-פחם שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה בגן שמואל והורשע בארבעה ניסיונות רצח והחזקת סכין. בית המשפט נימק את החלטתו בכך שזיוד "התכוון לרצוח יהודים רק בשל היותם יהודים". עם כניסתו לאולם בטרם הוקרא גזר דינו, אמר המחבל: "אני סומך רק על אלוהים, הוא שיקבע את גורלי".

עו"ד ויסאם עראף, סנגורו של הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית, הסביר לאחר הקראת גזר הדין כי הענישה נקבעה בעקבות הסדר טיעון שנחתם. "אני חושב שמדובר בהסדר ראוי ששקל את כל המרכיבים. עצם הודאתו במעשים היא סוג של התנצלות ולקיחת אחריות". התובעת, עו"ד ענבל ברנסון מפרקליטות מחוז חיפה, הסכימה עמו ואמרה כי מדובר בעונש ראוי. "בית המשפט ציין שמדובר בעבירות חמורות. כל רצונו היה לדרוס אזרחים רק בשל היותם יהודים", הוסיפה.

זיוד ביצע את הפיגוע ב-11 באוקטובר 2015, אז דרס ודקר ארבעה אזרחים ישראלים, בהם שני חיילים, שאחת מהם נפצעה באורח קשה. בנוסף לעונש המאסר בפועל, חייבו שלושת שופטי בית המשפט המחוזי, הנשיא יוסף אלרון, רבקה פוקס ודניאל פיש, את המחבל בתשלום פיצויים לכל אחד מקורבנותיו בסכומים הנעים בין 150 אלף ל-40 אלף.

עוד בוואלה! NEWS:
שרת המשפטים בוחנת: במקום רישום פלילי – קנסות למשתמשי סמים קלים
לשכת עורכי הדין נגד פרקליט משפחת נתניהו: "לא נשלים עם הסתה נגד שופטת"
תחת אבטחה כבדה: העבריין ריקו שירזי יצא מהכלא לקבר בנו שחוסל

עלאא ראיד זיוד, המחבל שהוציא לפועל את הפיגוע בצומת גן שמואל. בית משפט מחוזי חיפה. 1 ביני 2016. שלומי גבאי
עלאא זיוד בבית המשפט, היום/שלומי גבאי

ביום ראשון האחרון הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר בקשה לביטול אזרחותו של זיוד. הבקשה הוגשה בעקבות פנייתו של שר הפנים אריה דרעי ובאישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אמו התייחסה היום לשלילת אזרחותו ואמרה: "שישללו, לא אכפת לנו".

הפיגוע התרחש באזור מתחם הקניות של גן שמואל, על כביש 65 באזור חדרה. המחבל הגיע למקום בכלי רכב מסוג סיאט ודרס אזרחים שנקרו בדרכו. בהמשך, יצא מכלי הרכב, והחל לדקור את מי שהיה בקרבתו. חיילת בת 19 נפצעה באורח קשה, ושלושה אחרים נפצעו באורח קל עד בינוני: חייל בן 20, גבר בן 45 ונערה בת 14.

בגזר הדין ציינו השופטים כי מדובר בעבירות שטומנות בחובן חומרה קיצונית, במהותן ובנסיבות ביצוען. "הנאשם, אזרח המדינה, החליט לבצע פיגוע טרור של רצח יהודים, רק בשל היותם יהודים – על ידי דריסתם למוות של עוברי אורח באמצעות מכוניתו", כתבו השופטים. "הוא החל להוציא לפועל את תכניתו הנפשעת, בדריסתם של שני חיילים שעמדו בתחנת האוטובוס, ובהמשך רץ חמוש בסכין לעבר קטינה שישבה בתחנה והחל דוקר אותה בכל חלקי גופה. הנאשם לא חדל ממעשיו ודקר גם עובר אורח נוסף שהיה במקום כשניסה לנטרלו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עלאא ראיד זיוד, המחבל שהוציא לפועל את הפיגוע בצומת גן שמואל. בית משפט מחוזי חיפה. 1 ביני 2016. שלומי גבאי
תכנית נפשעת. זיוד בבית המשפט/שלומי גבאי

השופטים ציינו את תושייתם של עוברי אורח במקום שסיכלו את תכניתו של הנאשם. "למרבה המזל האירוע לא הסתיים בפגיעות בנפש, אלא בפגיעות גוף, חלקן קשות ביותר", נכתב.

בגזר הדין עלה עוד כי "לאחרונה אזרחים רבים נאלצים להתמודד עם פיגועי טרור על רקע לאומני, שחלקם אף מבוצעים על ידי מפגע בודד, ובין השאר פיגועי דריסה, שמטרתם להביא לפציעה ולהרג של רבים. "משכך", אמרו השופטים, "ולנוכח חומרת העבירות ונסיבות ביצוען, יש לתת דגש ובכורה בענישתו של הנאשם לשיקולי הגמול, ההגנה על ביטחון הציבור והרתעת עבריינים פוטנציאליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully