וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכנסים לזירה כדי להיאבק – ולנצח": כנס נגד ה-BDS באו"ם

עמרי נחמיאס, ניו יורק

31.5.2016 / 9:50

שגריר ישראל באו"ם יארח באולם העצרת הכללית יותר מ-1,500 סטודנטים יהודים, שיקבלו כלים משפטיים להתמודד עם הקריאות לחרם על ישראל. "הסכנה של ה-BDS היא שהוא מקצועי, ממוקד, מאורגן וממומן", טען דנון

תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכה: לירן מוסלי, עריכת וידאו: ניר חן

(דוח מבקר המדינה, שפורסם בשבוע שעבר: "מערכי ההסברה נעדרים יכולת ממשית")

כנס מיוחד להתמודדות עם תנועת החרם על ישראל, BDS, ייערך היום (שלישי) באולם העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שהוביל את ההכנות לאירוע, בשיתוף פעולה עם שורה ארוכה של ארגונים יהודיים, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS: "אנחנו נכנסים לזירה כדי להיאבק ולנצח".

"הסכנה של ה-BDS היא שהוא מקצועי, ממוקד, מאורגן וממומן", טען דנון. לדבריו, "זה לא גל של אווירה שיעבור. יש אנשים שעובדים בזה, ובקמפוסים יש אנשי מקצוע שהתפקיד שלהם הוא להסית נגד ישראל ולעשות שטיפת מוח לסטודנטים". השגריר התייחס ל"התארגנויות שלנו מהצד השני", אך הודה כי הן "לא באותה רמת מקצועיות".

עוד בוואלה! NEWS:
כסף לא חסר: מדוע ישראל נכשלת בהסברה בחו"ל ובמאבק נגד החרם?
בכיר בקהילה היהודית בלונדון על "שבוע האפרטהייד": "מצב הקהילה טוב"
בלעדי: היוזמה המפתיעה של האוניברסיטאות למאבק בחרם על ישראל

שגריר ישראל באו"ם דני דנון. אי-פי, AP
"רוצים לעודד סטודנטים להגיש תביעות". דנון/AP, אי-פי

לדברי דנון, מטרת הכנס היא לצייד סטודנטים יהודים באוניברסיטאות בארצות הברית בכלים משפטיים להתמודד עם ניסיונות להחרים את ישראל. "הייתי בהמון כנסים עם אנשי מקצוע, אבל פה אנחנו מדברים עם הסטודנטים עצמם שמתמודדים עם זה", הבהיר. "זה הכנס הראשון שבו אנחנו מדברים אל הקהל, אל יותר מ-1,500 סטודנטים יהודים שיגיעו לכאן".

"יש שתי גישות בנוגע ל-BDS", הסביר דנון, "הגישה הראשונה טוענת שצריך להתעלם מזה ושזה גל שיעבור, אבל אני בגישה שזה לא יעבור. צריך להילחם בזה. המטרה של הכנס היא ליצור מגע ולהיאבק. זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות". הוא הוסיף: "אנחנו רוצים לעודד סטודנטים להגיש תביעות בכל פעם שהם רואים שמישהו משקר או מעליל עלילות".

בכנס שאורגן על ידי הקונגרס היהודי העולמי, "בני ברית", "הלל", הליגה נגד השמצה וארגונים נוספים, ישתתפו בין היתר שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין ומנכ"ל הליגה נגד השמצה ג'ונתן גרינבלט, שידברו בפאנל בנוגע להיבטים המשפטיים של תופעת החרם על ישראל. בנוסף לכך, ישתתפו בכנס גם יו"ר הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר, הזמר מתיסיהו, המזוהה עם המאבק ב-BDS, וראש המרכז האמריקני לחוק וצדק ג'יי סקולו.

עוד באותו נושא

דנון נאם באוניברסיטה בפלורידה – סטודנטים פרו-פלסטינים מחו

לכתבה המלאה
מתיסיהו Jerusalem.
מזוהה עם המאבק ב-BDS. מתיסיהו

לקראת הכנס, הזמינה שגרירות ישראל באו"ם סקר מיוחד הבוחן את עמדות הציבור הישראלי כלפי תנועת ה-BDS. על פי ממצאי הסקר שערך מכון "מדגם", 57% מהנשאלים סבורים שתנועת ה-BDS מסכנת את מדינת ישראל ו-75% מהם חושבים שהיא יכולה לפגוע "באופן משמעותי" בעסקים ישראליים. כמו כן, לא פחות מ-85% מכ-500 הנשאלים בסקר סבורים שה-BDS היא תנועה אנטישמית.

דנון סיפר כי נציגי כמה מדינות ערביות ניסו למנוע את קיום האירוע באולם העצרת הכללית של האו"ם, אולם הסביר כי התעקש על קיום הכנס במקום, בעקבות החלטת מועצת האו"ם לזכויות אדם לגבש "רשימה שחורה" של חברות הפועלות בהתנחלויות. "עכשיו, כל שנה, תהיה רשימה כזו שהאו"ם חתום עליה", אמר. "היה לי חשוב שהם ידעו שאנחנו לא עוברים לסדר היום על ההחלטה המביישת הזו".

מועצת האו"ם לזכויות אדם. AP
"אנחנו לא עוברים לסדר היום על ההחלטה המביישת". דיון במועצת האו"ם לזכויות אדם/AP

לטענתו של השגריר הישראלי, "זה אומר בפועל שהאו"ם הולך להקים מנגנון שייצר רשימה שחורה שכולם למעשה ייכללו בה". הוא הוסיף: "מה המשמעות של להחרים את מזרח ירושלים? שכל בנק שיש לו סניף בגילה יוחרם, או עיתון הארץ שמחולק שם, כל מי שעובד עם ישראל". לדברי דנון, הוא מוטרד מההשלכות הכלכליות שעלולות להיות להחלטה. "תחשוב שאתה היום פותח עסק, ואתה רוצה לחשוב ממי לקנות, האם תקנה מישראל או מווייטנאם?", תהה.

עם זאת, דנון אמר כי הוא מעודד מהחוקים שעברו בכמה מדינות בארצות הברית, שאוסרים על קידום חרם על מדינות, והביע תקווה כי חוקים דומים יעברו במדינות אירופה. "החקיקה הזו משפיעה", טען. "זה אפקט מצנן, זה גורם לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם משתפים פעולה עם ה-BDS. לדעתי, זה יתרחב פה למדינות נוספות, ומשם אפשר להעתיק את זה לאירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully