וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקהילה היהודית בלונדון על "שבוע האפרטהייד": "מצב הקהילה טוב"

דב גיל-הר

23.2.2016 / 20:02

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הבהיר בכיר בארגון הגג של הקהילה היהודית בלונדון: "אולי יש קיצוניים ברחובות שעושים רעש, אבל זה קומץ קטן. אנחנו לא מרגישים מאוימים". השבוע נתלו ברכבת התחתית כרזות התומכות ב-BDS

עריכה: ניר חן

"מצב הקהילה היהודית בלונדון טוב, מצנו רחוק מלהיות המצב בצרפת", אמר היום (שלישי) יוני זולוטוגורסקי, ראש תחום מדיניות בארגון הגג של הקהילות היהודיות בלונדון, בשיחה עם וואלה! NEWS. זלוטוגורסקי התייחס ל"שבוע האפרטהייד הישראלי" שצוין בבריטניה, ובמסגרתו נתלו ברכבת התחתית בלונדון מודעות הקוראות לחברות בריטיות להחרים את ישראל, והציגו את המעורבות הבריטית ב"אפרטהייד" כלפי הפלסטינים בשטחי הגדה המערבית ורצועת עזה.

זמן קצר לאחר שנתלו הכרזות, הן הוסרו על ידי רשות התחבורה של לונדון ובהוראת ראש העיר בוריס ג'ונסון. "משרד ראש העיר וחברת הרכבות פעלו די מהר", סיפר זלוטוגורסקי, שציין כי לא מדובר היה בהתארגנות גדולה נגד ישראל. "אני לא יודעים כמה פעילים היו, כנראה שכמה בודדים. ממה שאני מבין מודעות פיראטיות כאלה עולות פה חדשות לבקרים. מדובר על קמפיין מגעיל של ארגון קטן וקיקיוני שמטרתו לעשות דה-לגיטימציה במסגרת 'שבוע האפרטהייד'. פנינו לג'ונסון ולחברת הרכבות והם פעלו מהר מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
"שבוע האפרטהייד הישראלי": כרזות בלונדון, הרצאות באוניברסיטאות
"מגנים את החרם": עיריית פריז אסרה על פעילות תנועת ה-BDS
בלעדי: היוזמה המפתיעה של האוניברסיטאות למאבק בחרם על ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדוע הסיקור ב-BBC מוטה לטובת ישראל?". אחת מהכרזות שנתלו ברכבת התחתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

תליית המודעות הובילה להתייחסות גם בקרב פוליטיקאים בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעתו כי הוא שוחח עם מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד שנמצא בלונדון וביקש ממנו לפנות לממשלת בריטניה בדרישה להסיר את העלונים והכתובות נגד ישראל. גם ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) טען כי הוא ביקש מראש עיריית לונדון שיורה להוריד את הכרזות. "אנחנו שמים לב שלפיד ונתניהו קראו להוריד את המודעות", אמר זלוטוגורסקי, והוסיף: "שמענו עליהם בלילה וראינו אותם כבר ב-6 וחצי בבוקר. פעלנו מול מי שצריך כדי שהנושא יטופל ומהר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו במשלחת משולבת של לורדים ידידי ישראל, במפלגות השמרנים והלייבור, עם שר הקבינט מאט הנקוק. פברואר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש פה אוזן קשבת". השר הבריטי מתיו הנקוק בפגישה עם נתניהו, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

זלוטוגורסקי הבהיר שהקהילה בלונדון לא סובלת מאירועים כאלה באופן תדיר. "הקהילה בלונדון מבוססת ואיתנה ופועלת בשיתוף פעולה הדוק. היא חיה, עשירה, תוססת ופעילה". על הארגון שבו הוא עובד אמר כי הוא מייצג 31 ארגונים שפועלים בתוך הקהילה בתחומי דת, רווחה והיבטים נוספים והוא "זוכה לאהדה רבה".

לדבריו, "אנחנו כל הזמן נפגשים עם נציגים בריטים רשמיים, והנה בקרוב יש תיקון חקיקה והממשל בלונדון מונע מרשויות מקומיות להיות אנטי ישראלית, מניעת BDS של ממש. המצב שלנו טוב והקהילה יודעת לפעול בעצמה ותורמת לבריטניה". עם זאת, הוא מודה: "לא ראיתי מודעות פרו-ישראליות בתקופה האחרונה, אבל משרד החוץ והשגרירות פועלים בתיאום עם הממשל הבריטי והקהילה ויש פה אוזן קשבת. לא עומדים מול אטומים ודופקים על הדלת". זולוטוגורסקי סיכם את דבריו בכך ש"אולי יש קיצוניים ברחובות שעושים רעש, אבל זה קומץ קטן. אנחנו לא מרגישים מאוימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully