וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראו מי מדבר: ארדואן גינה את אלימות המשטרה נגד מפגינים בצרפת

הנשיא הטורקי התייחס להפגנות שפוזרו בידי המשטרה הצרפתית. "למה אתם נוהגים כך כלפי אנשים הלוחמים למען החופש", תהה. כמו כן, הוא האשים לראשונה את מוסקבה בחימוש המיליציה הכורדית במדינתו

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן גינה היום (שני) את "אלימות המשטרה" בצרפת נגד המפגינים שיצאו לרחובות בימים האחרונים במחאה על הרפורמה שמציעה הממשלה בחוקי העבודה. זאת, על רקע ההאשמות של מדינות המערב נגד משטרו של ארדואן בגין פיזור אלים של הפגנות שקטות, במיוחד בשנת 2013, אז יצאו המונים לרחובות במחאה על כוונת הממשל להרוס חלק מפארק טקסים גזי למען הקמת מרכז מסחרי, ופוזרו באלימות – דבר שהצית הפגנות נוספות נגד הממשל ברחבי המדינה.

"אני מודאג ממה שאירע בפריז", אמר ארדואן בנאום מאיסטנבול ששודר בכלי התקשורת במדינה. "אני מגנה את האלימות שבוצעה בידי המשטרה בצרפת נגד העם שהשתמש בזכותו להפגין. אני מבקש מהפוליטיקאים במערב להיות יותר רגישים לאירועים בפריז. אתם יעצתם לי, לחצתם עלי ואמרתם לי: 'למה צריך להתנהג ככה מול המפגינים?'. כעת אני מרים את הקול. למה אתם נוהגים כך כלפי אנשים הלוחמים למען החופש בפריז?"

עוד כתבות מהעולם:
"כמו בובה": תמונת גופת התינוק הפליט שממחישה את האסון בים התיכון
ישיג יותר מאחוז אחד של תמיכה? מועמד נוסף לנשיאות ארצות הברית

"הטפה ליופי היא דבר נפלא": כשהאפיפיור פגש בלוגרית אופנה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אפריל 2016. AP
"כלי התקשורת עומדים כמעט דוממים מול האירועים הנוכחים". ארדואן/AP

הנשיא הטורקי האשים את כלי התקשורת המערביים בדיווח סלקטיבי ו"עצימת עיניים" מול התנהגות המשטרה במערב. "היום, פריז ובריסל תחת אש", אמר. "בערים אחרות במערב ישנן מחאות חמורות מאוד. כלי התקשורת ששידרו בשידור חי וללא הפרעה תמונות מהמחאה בטורקיה לפני כשלוש שנים, עמדו כמעט עיוורים, חירשים ודוממים מול האירועים הנוכחיים".

ארדואן היה ראש הממשלה בעת המחאות ב-2013, והוא היה נתון תחת לחץ כבד מצד ארגוני זכויות אדם ובעלות ברית מהמערב בשל היחס הקשוח של המשטרה. מאז 2013, כוחות הביטחון במדינה פיזרו באלימות כמה הפגנות נגד הממשל, גם מחאות קטנות ביותר, תוך שימוש בגז מדמיע ובזרנוקי מים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה נגד הרפורמה בחוקי העבודה, פריז, צרפת, 26 במאי 2016. רויטרס
הפגנה נגד הרפורמה המתוכנת בחוקי העבודה, חמישי האחרון/רויטרס

בתוך כך, כלי תקשורת בטורקיה דיווחו היום כי ארדואן האשים את רוסיה באספקת טילי נ"מ ורקטות למיליציה הכורדית במדינה (PKK). בדברים שאמר לעיתונאים במטוסו בדרך חזרה מביקור בדרום-מזרח המדינה, שם מנהל הצבא מבצע נגד המיליציה, הוא האשים את מוסקבה בהעברת הנשק דרך עיראק וסוריה.

זוהי הפעם הראשונה שבה ארדואן מאשים את מוסקבה בחימוש ה-PKK, והיא מגיעה על רקע המתיחות בין שתי המדינות שהחריפה עם הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי הצבא הטורקי בנובמבר האחרון. סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בוגדנוב, התייחס להאשמות ואמר כי "כשמישהו אומר דבר מה, עליו להציג הוכחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully