וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיג יותר מאחוז אחד של תמיכה? מועמד נוסף לנשיאות ארצות הברית

30.5.2016 / 19:01

הליברטריאנים הכריזו על מושל ניו מקסיקו לשעבר כמי שינסה לנצח את הדמוקרטים והרפובליקנים. עם זאת, הליברטריאנים, שדוגלים באי התערבות של המדינה בחיי האזרח, לא נחשבים למועמדים ריאליים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בזמן שבו נערכות שתי המפלגות הגדולות בארצות הברית לוועידות ההמפלגתיות, שבהן יוכרזו באופן רשמי המועמדים לייצוגם בבחירות הכלליות שייערכו בנובמבר, אתמול (ראשון) בחרה המפלגה הליברטריאנית מועמד מטעמה שיתחרה במרוץ לבית הלבן. צירי המפלגה בחרו במושל ניו מקסיקו לשעבר, גרי ג'ונסון, כמועמד שלדעתם הוא בעל הסיכוי הגדול ביותר להגיע לחדר הסגלגל.

צירי המפלגה מאמינים כי ג'ונסון יוכל לאתגר את המועמדים המסתמנים של המפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, בשל הפופולריות הנמוכה יחסית שלה הם זוכים. עם זאת, ככל הנראה שני המועמדים המסתמנים לא צריכים לחשוש – כבר יותר משלושים שנה לא זכה הנציג ליותר מאחוז אחד מקולות הבוחרים.

עוד כתבות בנושא:
סיבה לדאגה בקרב קלינטון וטראמפ? למרוץ עשוי להצטרף מועמד שלישי
עבור תומכי סנדרס הקרב עוד לא הוכרע: "טראמפ יזיק, אבל גם הילרי"
עימותים בכנס בחירות של טראמפ בקליפורניה: 35 מפגינים נעצרו

גרי ג'ונסון, מועמד המפלגה הליברטריאנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016. רויטרס
"שמרן מבחינה כלכלית וליברל מבחינה סוציאלית". ג'ונסון, אתמול/רויטרס

ג'ונסון בן ה-63 ניצח בהצבעה, שנערכה בוועידת המפלגה באורלנדו שבפלורידה, את מייסד עיתון המזוהה עם ערכי המפלגה, אוסטין פטרסן ואת מייסד תכנת האנטי-וירוס הפופולרית מקאפי, ג'ון מקאפי. צירי המפלגה בחרו את מושל מסצ'וסטס לשעבר ויליאם וולד כמועמד לסגנות הנשיא.

ג'ונסון, שהיה גם מועמד המפלגה בשנת 2012, אמר לצירים במהלך נאום הניצחון שלו כי יפעל לקידום ערכי הליברטריאנים באופן חסר תקדים. "אני מאוד שמרן מבחינה כלכלית ומאוד ליברלי מבחינה סוציאלית", אמר ג'ונסון לסוכנות הידיעות אי-פי. מבחינה כלכלית, הליברטריאנים פועלים להפחתה במסים ולאי-התערבות הממשל בכלכלה. מבחינה סוציאלית, תומכי המפלגה טוענים כי על המדינה להתיר לאזרחים לעשות כל דבר שלא פוגע באחר, והם תומכים בזכות ההפלה, בזכויות להחזקת נשק, בנישואים גאים ובלגליזציה של סמים.

ג'ונסון אמר כי הוא יפחית את ההוצאות של ארצות הברית בכך שייבטל את רשות המסים, את מחלקת המסחר של ארצות הברית, את מחלקת החינוך, את מנהל המזון והתרופות ואת הרשות למלחמה בסמים. "אני אקצץ בהתערבות הצבאית (במדינות זרות) שלה השלכות בלתי-מכוונות שהובילו לחוסר ביטחון", הוסיף.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ השיג את יעד הצירים להבטחת מועמדותו. רויטרס
צריך להתחיל לחשוש? טראמפ/רויטרס

ג'ונסון כיהן כמושל ניו מקסיקו מטעם המפלגה הרפובליקנית בין השנים 2003-1995. לאחר שלא זכה לתמיכה בבחירות המקדימות של המפלגה שנערכו בשנת 2012, הוא עבר למפלגה הליברטריאנית מעט לפני שהוכרז כמועמד מטעמה בבחירות. הוא זכה בפחות מאחוז אחד מקולות הבוחרים בבחירות הכלליות שסהן התמודדו ברק אובמה ומיט רומני.

גם השנה הוא נחשב למועמד חסר סיכוי, ובשביל להשתתף בעימות עליו להשיג לפחות 15% תמיכה בממוצע בחמישה סקרים לאומיים. לדבריו, הדבר אפשרי שכן טראמפ וקלינטון אינם זוכים לפופולריות רבה בקרב המצביעים. כמו כן, עליו לגייס סכומי עתק כדי שיוכל להתמודד מול שני המועמדים עתירי התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully