וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: נאסר פרסום קונדומים "מחשש להשפעה על ילדים תמימים"

למרות התכנית הממשלתית להגבלת הילודה, הרשות לפיקוח על כלי התקשורת איימה בסנקציות נגד תחנות טלוויזיה ורדיו שישדרו פרסומות לאמצעי מניעה. "הילדים יתחילו לחקור על אופי המוצרים ועל השימוש בהם"

עריכה: מתן חדד

הרשות לפיקוח על כלי התקשורת האלקטרוניים בפקיסטן אסרה בסוף השבוע על שידור פרסומות לאמצעי מניעה כלשהם ברשתות הטלוויזיה ובתחנות הרדיו, מחשש שילדים סקרנים ייחשפו שלא לצורך לנושא של יחסי מין - כך על פי הדיווחים אתמול (שבת) בכלי התקשורת המקומיים. לפי הודעת הרשות, "הציבור מודאג מאוד מהחשיפה של מוצרים כאלה לילדים תמימים, שיתחילו לחקור על אופי המוצרים ועל השימוש בהם".

האיסור מגיע על רקע תכנית ממשלתית לעידוד תכנון המשפחה במדינה השמרנית, שהשיח הציבורי על יחסי מין עדיין נחשב בה לטאבו. טרם התברר אם ההנחיות החדשות יהיו תקפות גם לפרסומים הממשלתיים להגבלת הילודה. רשות הפיקוח מסרה כי כלי תקשורת שיפרו את האיסור יהיו נתונים ל"תגובה משפטית", אולם לא נמסר פירוט בנוגע לעונש הצפוי.

עוד בוואלה! NEWS:
הסעודים "חיבלו" ובטהראן "התעקשו": למה האיראנים לא יגיעו לחאג'?
איראן: 99 מלקות לעשרות סטודנטים שהשתתפו במסיבה מעורבת
צדות צעירות, מטילות עונשים ומחתנות בכוח: חיל הנשים של דאעש

פרסומת לקונדומים בכיכובה של השחקנית הידועה מאתירה, 2013:

בחודש ספטמבר האחרון, רשות הפיקוח אסרה על שידור פרסומת ספציפית לאמצעי מניעה, בטענה שהיא אינה ראויה ועוררה "תלונות רבות מהציבור". לטענת הרשות, הפרסומת הפרה את "הנורמות החברתיות-תרבותיות והדתיות של פקיסטן", כמו גם את הסטנדרטים המצופים לצניעות ולמוסר.

על פי נתוני הממשלה, השימוש באמצעי מניעה בפקיסטן נמוך מאוד, והצטמצם ב-7.2% בשנה האחרונה. על פי נתוני האו"ם, לשליש מהפקיסטנים אין גישה לאמצעי מניעה כלשהם. פקיסטן, שאוכלוסייתה השישית הגדולה בעולם, ממשיכה לשמור על שיעור גידול אוכלוסייה של 1.92%. 190 מיליון האזרחים צפויים להפוך עד לשנת 2025 ל-227 מיליון.

"ההפחתה בגידול האוכלוסייה נמצאת בראש סדר העדיפויות של הממשלה הפקיסטנית, על מנת לשמור על איזון בין משאבי המדינה לאוכלוסייתה", נמסר בדוח הממשלתי השנתי על שימוש באמצעי מניעה. הגברת המודעות לאמצעי מניעה תסייע גם במיגור מחלות כמו איידס, שעלתה בחייהם של יותר מ-2,800 אזרחי פקיסטן בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully