וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גבאי התפטר מתפקידו בעקבות מינוי ליברמן לשר הביטחון: "מעשה חמור"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

27.5.2016 / 9:40

השר להגנת הסביבה הודיע כי יעזוב את משרדו בשל כניסתו של יו"ר ישראל ביתנו לתפקיד הרגיש: "המהלך מתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם". כחלון מסר כי התיק יעבור לידיו: "נמשיך את היוזמות החשובות של גבאי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(גבאי על מתווה הגז: "נחצו גבולות, אנחנו לא המדינה שהיינו")

השר להגנת הסביבה אבי גבאי הודיע היום (שישי) על התפטרותו מתפקידו בשל כניסתו של אביגדור ליברמן לממשלה ומינויו לשר הביטחון. "למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיניי מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם", מסר הבוקר. גבאי ימסור הצהרה לעיתונאים בקריית הממשלה בתל אביב בשעה 10:30.

לדברי גבאי, מדובר במהלך פוליטי שמונע ממנו להמשיך את עבודתו נאמנה. "זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה", אמר. "אני מבקש להודות ליו"ר כולנו על התמיכה, האמון והסיוע ואין לי ספק שתנועת כולנו תמשיך להטביע את חותמה ביעדים שקבענו בעת הקמתה". על פי גורמים במפלגה, הוא הודיע על החלטתו לכחלון עם חתימת ההסכם הקואליציוני ביום רביעי.

יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, התייחס להתפטרותו של גבאי ואמר כי תיק הגנת הסביבה יישאר בידיו. "אתמול הודיע לי השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, על כוונתו להתפטר מהממשלה. עדכנתי את ראש הממשלה בנושא והודעתי לו כי בכוונתי להמשיך ולהחזיק בתיק הגנת הסביבה. התכנית הלאומית לצמצום המזהמים במפרץ חיפה תימשך לצד יוזמות חשובות נוספות שהוביל המשרד בתקופת גבאי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
קיצור הדרך לעונש מוות למחבלים וזכות הצבעה בחו"ל: עיקרי ההסכם
נתניהו וליברמן חתמו על ההסכם הקואליציוני: "שותפים חדשים-ישנים"
"מצפים לתמיכה בהרחבת הממשלה": בליכוד מסרבים לדון בדרישות בנט

השר אבי גבאי, ישיבת ממשלה, 22 במאי 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"המהלך יגרום לשסעים בעם". גבאי/פול צלמים, אמיל סלמן

כחלון הוסיף כי הוא מודה לגבאי על עבודתו לאורך השנים. "למשרד להגנת הסביבה השפעה משמעותית על איכות החיים של כולנו ובכוונתי להמשיך ולבצע את המהלכים שהתחלנו בשיתוף פעולה עם מנכ"ל המשרד והעובדות והעובדים המסורים. אבי גבאי היה אחד מהמקימים והמייסדים של מפלגת כולנו. הוא היה מהראשונים שהאמינו ודחפו להקמת מפלגה כלכלית, חברתית, לאומית שתתווה דרך חדשה. אני מודה לו על השותפות לדרך ומאחל לו המון הצלחה", אמר.

לא חושש להביע את דעתו

גבאי לא חשש להביע את קולו בפומבי בסוגיות נפיצות במהלך כהונתו כשר להגנת הסביבה. כך, למשל, גיבה את סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, לאחר שהאחרון נשא דברים מעוררי מחלוקת בטקס יום השואה. "לאלוף גולן יש מספיק זכויות ונקודת מבט כדי שנקשיב לדברים ולא נתנפל עליו", אמר במסגרת אירוע שבתרבות בפתח תקווה. "ההתלהמות סביב גולן אינה במקום. צריך לעודד בכירים לומר את האמת שלהם, ולא להיפך".

הוא הדגיש אז כי לדעתו גולן לא השווה את ישראל לגרמניה הנאצית, וכי דייק באזהרותיו. "אני לא מאמין שהוא התכוון למלחמת העולם השנייה ולשואה; אין שום דבר שדומה בין מה שקורה כאן לשואה, אבל בהחלט יש כאן התלהמות וניצנים של גזענות שדומה לעתים להתלהמות בגרמניה של שנות ה-20 וה-30".

גם בסוגיית מתווה הגז התבלט והיה לשר היחיד שהתנגד לו באופן אקטיבי. "מכל הדיונים שנערכו בממשלה על המתווה יצאתי יותר מוטרד", אמר בחודש דצמבר האחרון בוועדת הכלכלה, "אין פה מלחמה בין הטובים לרעים. חברות הגז עושות מה שהן יכולות במסגרת החוק, אבל בקמפיין הנוכחי נחצו גבולות ואנחנו לא אותה מדינה שהיינו". לדבריו, "כאשר דברים לא מאוזנים יוצאים לדרך הם מתפרקים מוקדם מהצפוי".

(עדכון ראשון: 08:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully