וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את ערעורה של ענבל אור; תפנה את הפנטהאוז בגבעתיים

26.5.2016 / 18:03

בעלת השליטה לשעבר בקבוצת "אור סיטי נדל"ן" וילדיה לא יוכלו להמשיך להתגורר בדירה והם ייאלצו לפנות אותה עד 15 ביוני. הערעור נדחה על אף שאור טענה כי ההחלטה המקורית היא "פרי הליך בזק"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אביב אירגז

("עצרו את הזוועה הזו": ענבל אור פרצה בבכי בדיון בנושא פינוי דירתה בתחילת החודש)

בעלת השליטה לשעבר בקבוצת אור סיטי נדל"ן, ענבל אור, לא תוכל להמשיך ולהתגורר בפנטהאוז בגבעתיים שבו גרה עם ילדיה בחודשים האחרונים. בית המשפט העליון דחה את היום (חמישי) את ערעורה בנושא, וקבע כי אור תיאלץ לפנות את הדירה עד 15 ביוני – כפי שקבע בית המשפט המחוזי בתל אביב לפני שבועיים וחצי.

בערעור שהגישה אור לאחרונה באמצעות, עו"ד אילן בומבך, היא ביקשה לעכב את צו פינויה מהדירה בטענה כי למפרק הזמני שמונה לחברה, עו"ד איתן ארז, לא הייתה זכות לפנותה. בערעורה נכתב כי החלטת הפינוי היא "פרי הליך בזק", והתקבלה תוך פגיעה קשה בזכותה החוקתית להליך הוגן. עוד נטען כי מדובר בסילוקה ובסילוק ילדיה הקטינים מדירת המגורים היחידה שלהם. מדובר בדירת חמישה חדרים ברחוב הל"ה בגבעתיים, ששוויה הוערך על ידי ארז בארבעה עד חמישה מיליון שקלים – ופינויה נדרש לצורך החזרת חלק מחובותיה של אור לנושים.

עוד בנושא:
ענבל אור פרצה בבכי במהלך הדיון: "תעצרו את הזוועה הזו"
בית המשפט קבע: ענבל אור תפנה את הדירה שאליה פלשה בגבעתיים
הבנק דורש למכור את הג'יפ של ענבל אור: "לא עמדה בתשלומים"

ענבל אור, בית המשפט המחוזי תל אביב. 5 במאי 2016. מגד גוזני
אור בבית המשפט המחוזית בתל אביב, בתחילת החודש/מגד גוזני

במסגרת תגובתו העלה ארז הצעה חלופית, לפיה ההחלטה תעוכב בכפוף להפקדת ערובה כספית בסכום של לפחות חצי מיליון שקלים – להבטחת דמי השכירות החודשיים לתקופה של שנתיים, וכן חובות ונזקים נוספים שנוצרו או עלולים להיווצר בשל עיכוב הפינוי. בתגובה להצעתו של המפרק הזמני טענה אור כי כבר שילמה את דמי השכירות בגין הדירה מראש, ורק עקב קושי זמני שיצרו הנסיבות נבצר ממנה להוכיח זאת.

ביתה של ענבל אור בגבעתיים. אבי כהן
"אינה פגיעה המצדיקה עיכוב ביצוע". הבניין בגבעתיים/אבי כהן

בהחלטתו כתב השופט ניל הנדל כי "אמנם כרגע המבקשת מתגוררת עם ילדיה בדירה, אך יש לזכור כי החזקה זו תחילתה לפני תקופה קצרה בלבד. כמו כן, ככל שאין מדובר בדירה שבבעלות המבקשת (וכאמור, אינני סבור כי סיכויה להוכיח היפוכו של דבר גבוהים דיים בשלב דיוני זה), הרי שפינויה אינו כרוך בפגיעה קניינית. בכל מקרה, נראה כי הפגיעה הכרוכה בפינוי נובעת מאיתור דירה חלופית להשכרה על ידי המבקשת עבורה ועבור ילדיה, ותשלום דמי שכירות בהתאם. זו אינה פגיעה המצדיקה עיכוב ביצוע. יחד עם זאת, ועל מנת לאפשר למבקשת לאתר דירה המתאימה לצרכיה ולצרכי משפחתה, הריני מורה על עיכוב ההחלטה עד לתאריך 15 ביוני".

ביתה של ענבל אור בגבעתיים. אבי כהן
"פינויה אינו כרוך בפגיעה קניינית". דירתה של אור בגבעתיים/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully