וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיסקטים ומחשבים משנות ה-70": ביקורת על השליטה בגרעין בארה"ב

מבדיקה עולה כי דווקא הפנטגון האמריקני, האחראי על הנשק המתקדם בעולם, זקוק לרענון טכנולוגי בהול. בין היתר, מבזבז הממשל מדי שנה מיליארדים על תחזוקת כונני דיסקטים שהוכנסו לשימוש ב-1976

הפנטגון האמריקני, וושינגטון הבירה, ארצות הברית. AP
המערכות יוחלפו עד סוף שנת 2020. הפנטגון/AP

מרכז השליטה בכוח הגרעיני של ארצות הברית עדיין משתמש בכונני דיסקטים שפותחו בשנות ה-70 בחלק מפעילותו הממוחשבת – כך עולה מדוח שפורסם אתמול (רביעי) בידי ארגון המבקר את הנושא. על פי הדוח שפרסם ארגון "המשרד לדין וחשבון ממשלתי", כמה מערכות מיושנות עדיין נמצאות בשימוש במשרדים שונים בממשל האמריקני, שצריך ככל הנראה שדרוג טכנולוגי משמעותי. בין היתר, מערכת השליטה והפיקוד של הפנטגון, האחראית על מערכות טילים בין-יבשתיות, מפציצים גרעיניים וכלי טיס נוספים, מורכבת על גבי מחשבים מהסדרה הראשונה של חברת IBM, שיוצרו ב-1976 ונחשבים "עתיקים" מול הטכנולוגיה של 2016.

"המערכת נותר בשימוש משום שהיא עדיין עובדת", סיפרה ולרי הנדרסון, דוברת הפנטגון. "עם זאת, על מנת להרגיע את הדאגות, כונני הדיסקטים אמורים להתחלף בכוננים דיגיטליים חדישים עד סוף 2017. המודרניזציה בכל מערכת הפיקוד והשליטה על הכוחות הגרעיניים, וכן בתשתית התקשורתית בצבא ובממשל, ממשיכה במרץ".

עוד ידיעות מהעולם:
דוח נוקב נגד קלינטון: "השימוש במייל הפרטי - בניגוד לתקנות"
לימודי שפה ועוד מקומות עבודה: כך גרמניה תקלוט מהגרים
סין: נשיאת טייוואן החדשה "קיצונית ורגשנית" – כי היא לא נשואה

במסמך שבו פורסמו הנתונים צוין כי הפנטגון מתכנן להחליף את כלל המערכות עד סוף שנת 2020, וכי גם במשרד האוצר האמריקני משתמשים במערכת קידוד ממוחשבת שפותחה בשנות ה-50. כמו כן, נכתב בו כי הממשל הפדרלי מוציא כספים רבים על "שדרוגים ותחזוקה" של המערכות הקיימות, ופחות על "פיתוח, מודרניזציה ושיפור" שלהן. בשנה שעברה, לדוגמה, הוציא הממשל יותר מ-61 מיליארד דולר על תחזוקת מערכות, זאת לעומת מעט יותר מ-19 מיליארד דולר על פיתוח וחידוש.

"מרכז ניהול התקציב של הפנטגון החל ביוזמה להחלפת המערכות המיושנות, אך בזמן שהמדיניות מוצאת לפועל באופן מלא, הממשל עדיין נמצא בסיכון של תחזוקת המערכת הקיימת – שכבר עשתה את שלה", צוין בדוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully