וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח נוקב נגד קלינטון: "השימוש במייל הפרטי - בניגוד לתקנות"

25.5.2016 / 20:20

במחלקת המדינה מותחים ביקורת על המועמדת הדמוקרטית המובילה לנשיאות, שלא ביקשה אישור להשתמש בשרת פרטי כשכיהנה כשרת החוץ. גם קודמיה הוזכרו בדוח, אך היא זכתה למירב האש: "הפרה כללים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הילרי קלינטון על פרשת המיילים, בשנה שעברה: "עשיתי טעות")

השימוש שעשתה המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בשרת מיילים פרטי בזמן שהייתה שרת החוץ של ארצות הברית היה בניגוד לתקנות ולא אושר על ידי גורמי האבטחה במחלקת המדינה – כך עולה מדוח פנימי של המפקח הכללי של מחלקת המדינה. השימוש שעשתה קלינטון ברשת הלא מאובטחת בביתה בניו יורק למטרות ממשלתיות הוביל כבר לשורת חקירות, כולל אחת של הבולשת הפדרלית (FBI). הסוגיה אופפת את קמפיין הבחירות של שרת החוץ לשעבר במשך חודשים ארוכים.

הדוח מצביע על "חולשה מערכתית ומתמשכת" בטיפול של מחלקת המדינה במיילים עוד לפני כהונתה של קלינטון ועל בעיות בשמירה על המיילים של קודמיה בתפקיד. ואולם, הוא התמקד בקלינטון על החלטה להשתמש בשרת דואר אלקטרוני פרטי למטרות עבודתה מבלי שביקשה אישור לכך.

"אין עדות לכך ששרת החוץ ביקשה או קיבלה הדרכה או אישור לעבוד דרך חשבון מייל אישי בשרת הפרטי שלה", קובע הדוח. עוד נכתב כי היא הייתה צריכה להתייעץ בנידון עם הגורמים הרלוונטיים במחלקת המדינה. גורמים רשמיים אמרו כי "הם לא אישרו ולא היו מאשרים את התבססותה על חשבון מייל פרטי למטרות עבודה". לדבריהם, זאת משום שמדובר בהפרת כללי המשרד ו"בסכנה ביטחונית".

לקריאה נוספת בנושא
הילרי קלינטון, השגריר לשעבר ומחאת הנשים נגד הכיבוש
לא רק קלינטון: גם שר ההגנה קרטר השתמש בחשבון מייל פרטי

הילרי קלינטון, לקסינגטון, קנטקי. 17 במאי 2016. רויטרס
קלינטון בעצרת בחירות בקנטקי, בשבוע שעבר/רויטרס

גורמים במשרד המפקח הכללי במחלקת המדינה ראיינו את ג'ון קרי, שר החוץ הנוכחי, ואת קודמיו קולין פאוול, קונדוליסה רייס ומדלן אולברייט. קרי ביקש ממשרד המפקח הכללי לחקור את הנשוא לאחר שהפרשה צצה בשנה שעברה. קלינטון, שהייתה בתפקיד בין 2009 ל-2013, וסגניה סירבו להתראיין במסגרת התחקיר הפנימי.

בריאן פאלון, דובר מטעמה של קלינטון, מסר כי הדוח מצביע על כך שקלינטון פעלה בדומה לקודמיה בתפקיד וכי השימוש שלה במייל פרטי היה ידוע לגורמים בממשל באותו תקופה. לדבריו, הדוח הראה כי לא הצליחו לפרוץ לשרת הפרטי שלה.

גורמים רפובליקניים, בהם יריביה המסתמן על הנשיאות דונלד טראמפ, השתמשו בפרשה כדי לטעון שקלינטון אינה אמינה מספיק כדי להיבחר לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully