וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן שבה לתמוך בג'יהאד האסלאמי, תעביר 70 מיליון דולר בשנה

לאחר נתק בין טהראן להנהגת הארגון הפלסטיני, פורסם בעיתון "א-שרק אל-אווסט" מאמצי חיזבאללה לחידוש הקשרים הניבו פרי, והוחלט לחדש את פעילות הזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה. "הגנה על פלסטין היא הגנה על האסלאם"

עריכת וידיאו: אביב אירגז

לאחר סיום הנתק בין איראן לארגון הג'יהאד האסלאמי, איראן הבטיחה מימון שנתי קבוע לארגון הפלסטיני – כך מסרו גורמים פלסטיניים לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח היום (רביעי), ההחלטה על העברת סכום של 70 מיליון דולרים בשנה לארגון מתקציב משמרות המהפכה האיראניים מגיעה לאחר ביקור של משלחת הארגון בטהראן בחודש שעבר.

הביקור, הראשון לאחר כשנתיים, הוא שיאם של המאמצים לחידוש הקשרים בין טהראן לארגון הפלסטיני, בתיווך חיזבאללה הלבנווני. חברי המשלחת, בהובלת מזכ"ל הארגון רמדאן שלח וסגנו זיאד נחאלה, נפגשו בין היתר עם מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן: שמרן קיצוני נבחר לעמוד בראש הגוף שיבחר את המנהיג העליון
שבר מתהווה בברית? השבוע העקוב מדם של חיזבאללה ואיראן בסוריה
"מסוכן יותר ממורנייה": איש הצללים שניהל את המבצעים הגדולים של חיזבאללה

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ומזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, רמדאן שלח נפגשים באירן. רויטרס
"מדינות ערב לא תומכות באינתיפאדה". שלח/רויטרס

במסגרת המגעים הוחלט לחדש את פעילות הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי אל-קודס. חאלד מנסור, הנחשב מקורב למשמרות המהפכה האיראניים, מונה למפקד הגדודים ברצועת עזה. מזכ"ל הארגון שלח הכריז אז כי "ההגנה על פלסטין היא ההגנה על האסלאם". לדבריו, "התמורות במדינות המוסלמיות נתנו לישות הישראלית הזדמנות לפגוע בזכויות העם הפלסטיני המדוכא". כמו כן, שלח טען כי מדינות ערב אינן תומכות באינתיפאדה הפלסטינית, ואיראן היא היחידה שעושה זאת.

בינואר השנה מסרו גורמים בארגון לאתר החדשות הישראלי בשפה הערבית "אל-מסדר" כי איראן הפסיקה את התמיכה הכספית שהיא מעניקה לג'יהאד האסלאמי. לפי הדיווח, כבר מסוף השנה שעברה לא העבירה איראן, המממנת העיקרית של הארגון, את המשכורות המשולמות לאנשי הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנשי הג'יהאד האיסלאמי באימונים באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, דצמבר 2014. AP
אוחו הסדקים בברית עם האיראנים. לוחמי הג'יהאד האסלאמי במרכז רצועת עזה, דצמבר 2014/AP

לדברי הגורמים, איראן העבירה אז מסר למפקדת הג'יהאד האסלאמי בביירות, שלפיו הארגון כבר אינו "בעל ברית חשוב" בעבורה כפי שהיה בעבר. המסר התקבל בהפתעה ובזעם מצד מזכ"ל הארגון, לנוכח העובדה שהוא שמר על נאמנות מוחלטת לאיראנים לאורך השנים האחרונות.

על אף היותו מוסלמי סוני, הג'יהאד האסאלמי נמצא בצדו של המחנה השיעי במזרח התיכון בהובלת איראן, הכולל את משטר אסד וחיזבאללה. גם לאחר שניתק חמאס את קשריו עם איראן בשנת 2011 בשל מלחמת האזרחים בסוריה, הג'יהאד האסלאמי נותר נאמן לנשיא הסורי ולאיראנים, ואנשיו אף נלחמים לצד צבא סוריה נגד המורדים - דבר שיצר נתק בינו לבין העולם הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully