וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה טבעה למוות בבת ים: "השוטרים אמרו שאין את מי לשלוח"

שימי, תושב העיר שראה מחלון ביתו את הרגע שבו טבעו אם ובתה בת התשע, ביקר את המשטרה: "על מי אפשר לסמוך כשאתה בצרה?". אשתו מיכל לוואלה! NEWS: "הן יכלו להינצל". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיורס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

"ב-19:00 אני רואה מהחלון בבית שתי בנות בחוף בבת ים בתוך המים, הים סוער רצח. אחרי דקה אני רואה שכל גל לוקח אותן אחורה והן שוחות קדימה", כך תיאר בחשבון הפייסבוק שימי, תושב בת ים שמתגורר מול החוף שבו טבעו אמש (שלישי) אם כבת 35 ובתה בת ה-12, שתיהן תיירות מרוסיה. האם נהרגה, והבת מאושפזת במצב אנוש בבית החולים וולפסון שבחולון.

שימי תיאר את התנהלות המשטרה באירוע, ומדבריו עולה תמונה מדאיגה. "אני מתקשר למשטרה ומבקש שלא ישאלו הרבה שאלות כי אין הרבה זמן, אני רואה שתי בנות שנסחפות לעומק הים בחוף טובגו. ביקשתי שישלחו סירה כדי להציל אותן. במשך 15 דקות השוטרים מבקשים ממני לתאר מה קורה ואף אחד לא מגיע", שחזר. "אני מבקש מהן שישלחו סירה דחוף והם אומרים שאין להם את מי לשלוח כרגע, כי הים סוער וסירה לא יכולה לצאת. ואז אני אומר להם, 'אחת נעלמה, נשארה רק אחת, תשלחו מישהו'". הודעת מד"א, כי במוקד של הארגון התקבל דיווח רק ב-19:41, מחזקת את דבריו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נתניהו על דוח המבקר: "גורמים בתקשורת מנסים לפגוע בליכוד"
מחאה על שיתוף פעולה בין שמולי לסמוטריץ': "לגיטימציה לשנאה"
"בוקס בבטן - ואין תינוק": בן 19 נאשם שהכה אישה שסירבה לעבור הפלה

אמבולנס סמוך למקום הטביעה, חוף טובגו. בת ים 24 במאי 2016. יותם רונן
"אני רואה שכל גל לוקח אותן". כוחות ההצלה בחוף בבת ים, אמש/יותם רונן

לאחר מכן אמר כי הגיע שוטר מהטיילת והסתכל לעבר לים. באותו שלב, לדברי שימי, "גם השנייה נעלמה". שימי סיפר כי 20 דקות לאחר שסיים את השיחה "נסחפה גופה של בחורה". לפי התיאור שלו, רק לאחר כ-40 דקות מאז שניתק את הטלפון הגיע מסוק. "אני יושב בבית עצוב ומעורער. על מי אפשר לסמוך כשאתה בצרה? אם היו מגיעים ברגע שהתקשרתי היה אפשר להציל אותן, זה היה ממש בהתחלה", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוחות הצלה בחוף טובגו, בת ים, 24 במאי 2016. תיעוד מבצעי, מד"א
"המשטרה לא עשתה כלום". כוחות ההצלה בחוף בבת ים, אמש/מד"א, תיעוד מבצעי

אשתו מיכל סיפרה כי גם היא נסערת מהאירוע. "אנחנו על הפנים, אנחנו יודעים שהן היו ניצלות אם השוטרים היו מגיעים בזמן כשהתקשרנו, ולא היו מושכים את זה כל כך הרבה זמן עם שאלות מיותרות", אמרה. "אנחנו התקשרנו ב-19:00. אחת מהגופות הייתה בחוץ ב-19:40 והמשטרה לא עשתה כלום".

לדבריה, "בעל המסעדה בחוף טובגו הוא זה שהוציא את הגופה השנייה". מיכל הוסיפה: "אנחנו גרים על הים, ממש ראינו את זה. זה בלתי נתפס. אנחנו בטראומה בבית, לראות אותן חיות ואחרי זה לראות איך מוציאים גופה, זה פשוט נורא. בכינו פה, זה כאב שאי אפשר להסביר את זה, להיות עד לסיטואציה כזאת זה מאוד קשה".

מהמשטרה נמסר: "עם קבלת האירוע, הגיעו שתי ניידות סיור לחוף תוך דקות ספורות. השוטרים החלו מיד בפעולות מבצעיות והפעלת האמצעים שהיו ברשותם. יש לציין כי בשל היות הים סוער לא התאפשרה פעולת השיטור הימי. משטרת ישראל מצרה על התוצאה הטראגית וכואבת את כאבם של המשפחות".

ד"ר יובל לוי, סגן מנהל בית החולים וולפסון, התייחס למצבה של הילדה ואמר: "בשעות הערב הגיעה לחדר מיון ילדים בוולפסון ילדה בת 12 במצב אנוש מטביעה בחוף בת ים. צוותי מד"א ביצעו בה פעולות החייאה מתקדמות והחזירו דופק. במשך כל הלילה נלחמו על חייה בבית החולים ומצבה כרגע קריטי ואנוש".

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully