וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירת טבעה למוות בבת ים; בתה בת ה-12 במצב אנוש

אבי אשכנזי

24.5.2016 / 23:12

צוותי מד"א עשו פעולות החייאה באישה בשנות ה-30 לחייה, שנמשתה מהמים על ידי אזרחים. במקביל נמשתה גם ילדתה, שפעולות ההחייאה בה צלחו והיא פונתה לבית החולים כשמצבה אינו יציב

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

תיירת מרוסיה כבת 35 מתה הערב (שלישי) לאחר שטבעה בחוף בבת ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א עשו בה פעולות החייאה, אך הן כשלו ובסופן נקבע מותה. במקביל טבעה גם בתה בת ה-12, בחוף טובגו בעיר, ונפגעה באורח אנוש. צוותי מד"א עשו בה פעולות החייאה והצליחו להשיב את הדופק שלה.

הילדה פונתה לבית החולים וולפסון בחולון כשהיא חסרת הכרה, מונשמת ומצבה אינו יציב. בבית החולים היא נזקקה לניסיון החייאה נוסף.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מנדלבליט על "ביביטורס": "לקיים בדיקה באופן ישיר וענייני"
"בוקס בבטן – ואין תינוק": בן 19 מואשם שהכה את אם ילדו ההרה
תמונות לוויין חושפות: "דאעש השמיד כלי טיס ורכב רוסיים בסוריה"

אמבולנס סמוך למקום הטביעה, חוף טובגו. בת ים 24 במאי 2016. יותם רונן
מותה של האם נקבע במקום. כוחות ההצלה בחוף טובגו, הערב/יותם רונן

חובש רפואת חירום במד"א רפי ברכץ שהוזעק למקום סיפר: "כשהגענו למקום מצאנו ילדה בת תשע כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, לאחר שנמשתה מהים על ידי עוברי אורח. היא שכבה על קו החוף והענקנו לה טיפול רפואי מתקדם, שכלל פעולות החייאה ממושכות, עד שחזר הדופק".

"לאחר מכן פינינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשהיא במצב קשה מאוד", שחזר. "במקביל, הזעיקו אותנו לחוף הסמוך, שם משו מהמים אישה בשנות ה-30 לחייה. היא הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצנו לקבוע את מותה במקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוחות הצלה בחוף טובגו, בת ים, 24 במאי 2016. תיעוד מבצעי, מד"א
שלושה מקרי טביעה אירוע היום. כוחות ההצלה בחוף טובגו, הערב/מד"א, תיעוד מבצעי

מאוחר יותר התקבל במשטרה דיווח מתייר בשנות ה-20 לחייו, שאמר כי חברו, גם הוא תייר בשנות ה-20 לחייו, נכנס עמו לים בחוף מרידיאן בחיפה - ולא יצא. המשטרה החלה בסריקות ובחיפושים בים ולאורך קו המים, שבהם השתתפו אנשי יחידת השיטור הימי חוף, מתנדבי יחידת הג'יפים וגם מסוק. בשלב זה הופסקו החיפושים ויחודשו בשעות הבוקר.

אחר הצהריים נמשה גבר כבן 30 מהים בחוף גלי גליל שבנהריה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו למרכז הרפואי לגליל שבנהריה כשמצבו מוגדר קשה והוא מעורפל הכרה.

סמוך לזירת הטביעה, חוף טובגו. בת ים 24 במאי 2016. יותם רונן
כוחות ההצלה בחוף טובגו, הערב/יותם רונן

האירועים התרחשו בעת שביתת המצילים במחאה על תנאי העסקתם, שבמסגרתה שירותי ההצלה בחופים פועלים עד השעה 14:00 בלבד. מההסתדרות נמסר כי המצילים טרם הגיעו להבנה עם משרד האוצר ועם השלטון המקומי ולכן נמשכת השביתה, שהחלה בתחילת החודש.

המשא ומתן לגבי התנאים עלה על שרטון בין היתר על רקע הפערים בצורות ההעסקה בין דורות המצילים, ובהקשר זה דורשים מצילי דור ב' שיפור משמעותי במהרה, תוך התחשבות במקצועם כמציל חיים. "אנחנו מרגישים מרומים כבר שנתיים על ידי האוצר והשלטון המקומי", אמר בתחילת החודש אבי עפיה, יו"ר ארגון המצילים הארצי. "הבנו שאנחנו צריכים להעביר את האחריות לשלטון המקומי, וכך אנחנו נעשה מתחילת העונה. בשעה 14:00 נסיים את העבודה, ושהשלטון המקומי ידאג לחיי המתרחצים"

(עדכון ראשון: 20:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully