וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על דוח המבקר: "גורמים בתקשורת מנסים לפגוע בליכוד"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

24.5.2016 / 22:00

ראש הממשלה טען בפרסום בפייסבוק כי הדיווח על דוח "ביביטורס" הוא "מגמתי בצורה קיצונית ומתעלם מעובדות בסיסיות". לדבריו, "מה שהם לא הצליחו לעשות בקלפי הם מנסים לעשות באמצעים אחרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"לבחון את הדברים ללא עיכוב". נתניהו/נועם מושקוביץ

"כנראה שזה בלתי נמנע שהכתבות בנושא דוח מבקר המדינה יהיו מגמתיות בצורה קיצונית ויתעלמו מעובדות בסיסיות", כך טען הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפרסום בדף הפייסבוק שלו, בהתייחסות לדוח המבקר שפורסם מוקדם יותר היום. לטענתו של נתניהו, "זהו עוד ניסיון של גורמים בתקשורת לפגוע בשלטון הליכוד. מה שהם לא הצליחו לעשות בקלפי הם מנסים לעשות באמצעים אחרים".

מהדוח, בנוגע לפרשת "ביביטורס", עולה כי כחצי מיליון שקלים שולמו בידי גורמים חיצוניים ופרטיים כדי לממן את ביקוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחו"ל בעת ששימש שר אוצר. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קרא מוקדם יותר היום "לבחון את הדברים ללא עיכוב, באופן ישר וענייני".

על פי הדוח, שפרסם מבקר המדינה יוסף שפירא חמש שנים מאז חשיפת הפרשה, בין היתר עקב עיכוב בתגובתו של נתניהו לממצאים, נתניהו לא דיווח על הנסיעות והמימונים החיצוניים לגורמים המשפטיים המוסמכים וטען בתגובה כי מדובר בכספים לצורך נסיעותיו במסגרת תפקידו. המבקר מדגיש בדוח כי הימנעות ביודעין על טובת הנאה "מהווה עבירה פלילית".

נתניהו, רעייתו שרה וילדיו יאיר ואבנר טסו יחד עם מלווים נוספים בשנים 2005-2003, אז שימש שר אוצר בממשלתו של אריאל שרון. מתוך 15 טיסות, רק שבע היו במימון ממשלתי. היתר מומנו על ידי גורמים חיצוניים, ובהם ממשלות של מדינות אחרות, ארגון הבונדס, גופים ציבוריים, אנשי עסקים ואנשים פרטיים בעלי קשרים שונים לנתניהו או למשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully