וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יונה על המגעים בין הרצוג לנתניהו: "התוצאות היו מביכות"

23.5.2016 / 12:15

לאחר החרמת ישיבת סיעת המחנה הציוני בידי כמה מחבריה, הסביר חבר הכנסת בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי "נעדר מהישיבה" משום שלא רצה לקחת חלק ב"שיח הייצרי" של יו"ר מפלגתו. "יש לקיים פריימריז בהקדם האפשרי"

צילום סטילס: תם רוכלין, עריכה: ניר חן

"בחרתי שלא להשתתף בישיבת הסיעה כי צפיתי במסיבת העיתונאים עם יו"ר המפלגה שלי, וראיתי שהוא עדיין משתלח ומשתמש בשפה קשה כלפינו" - כך אמר היום (שני) ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) בריאיון באולפן וואלה! NEWS, שבו התייחס להחרמת חלקי מחברי מפלגתו את ישיבת הסיעה שנערכה אתמול. לדבריו, הוא "נעדר מישיבת הסיעה" ולא החרים אותה, ובחר לעשות זאת משום שראה שיו"ר המפלגה יצחק הרצוג "המשיך להשתלח ולהשתמש בשפה קשה כלפינו".

"חשבתי לתומי שאם אנחנו מוזמנים לישיבה ביוזמתו של היו"ר מבלי שנדע מבעוד מועד מה על סדר היום, ואם היא תגלוש כמו שהוא התבטא, אני לא רוצה לקחת חלק בשיח כזה יצרי", אמר. "אני יכול גם להשיב לו מלחמה, אבל חשבתי שזה לא יהיה נכון להשתתף בשיח שכזה".

לקריאה נוספת:
הרצוג: "לא ידעתי שנתניהו ניהל במקביל משא ומתן עם ליברמן"
חוקי ההשעיה והעמותות יקודמו: פתיחת מושב הקיץ של הכנסת
הרצוג קרא ליעלון וללוי-אבקסיס להצטרף למחנה הציוני

יוסי יונה באולפן וואלה 23.5. מערכת וואלה!
יונה באולפן וואלה! NEWS, היום/מערכת וואלה!

לטענת יונה, יש לכנס את ועידת מפלגת העבודה שתקבע תאריך לפריימריז מהר שכל הניתן. "הפריימריז לא מתקיימים כי היו"ר חושב שצריך לדחות אותם. היו"ר בסופו של יום סיכם את המגעים שלו עם נתניהו שאמר שהוא הפכפך, מזגזג וערמומי, אבל האם התיאורים האלה הם תכונות שגילה רק אתמול?", אמר יונה. הוא הוסיף כי כבר מההתחלה אמרו במחנה הציוני כי ללא דיון משמעותי על קווי היסוד של הממשלה, המפלגה לא תצטרף אליה - ולכן "כל משא ומתן שהתנהל מאחורי הקלעים לא רלוונטי".

הוא הדגיש כי אינו קורא להרצוג לפרוש מהנהגת המפלגה, אך אמר כי הוא נכשל בניהול המשא ומתן ועל כן עליו לעשות "צעד אמיץ". "בואו נקיים את הפריימריז של רשות המפלגה בהקדם האפשרי. שיבחר להציג את מועמדותו, ולא אבחר בו מחדש. חלק לא הודיעו מי מתמודד, וברגע שאדע מי יתמודד אשקול ואנהג על פי צו מצפוני", אמר.

"התוצאות של התנהלות הרצוג ונתניהו היו מביכות ולכן אנחנו מקבלים ציונים שליליים", הסביר יונה. "חבל שהוא נוהג ככה, אנחנו לא 'אם תרצו' בתוך מפלגת העבודה. יש לנו מצע ב-99%שעליו כולנו מסכימים, ההבדלים בין שמאל לימין הם מינוריים. הסדר שאנחנו חושבים מקובל על מרבית תושבי ישראל ולכן להתקיף את א' ו-ב' שהוא כזה או אחר זה לא לעניין. מקווה שבכניסה לכנסת נתמקד בסוגיית המרכזיות ולא בהכפשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully