וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר: "לטראמפ יש לפחות 50% להיות נשיא"

23.5.2016 / 9:32

פרופ' איתמר רבינוביץ', נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעבר, סיפר באולפן וואלה! NEWS על המצב בארה"ב: "הייתי מאפשר לטראמפ לבקר בישראל רק אם גם קלינטון תוזמן". רבינוביץ העניק אמש את פרס דן דוד לתשעה חוקרים בתחומים שונים

צילום סטילס: תום רוכלין, עריכה: ניר חן

פרס דן דוד לשנת 2016 הוענק אתמול (ראשון) לתשעה חוקרים בתחומים שונים באוניברסיטת תל אביב על ידי נשיא האוניברסיטה לשעבר ויו"ר הקרן, פרופ' איתמר רבינוביץ' והנשיא הנוכחי פרופ' יוסף קלפטר. רבינוביץ', שהיה בעבר שגריר ישראל בוושינגטון, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על הפרס, אך גם דיבר על סוגיות כמו הבחירות לנשיאות ארצות הברית והמצב במזרח התיכון.

"דונלד טראמפ שבר כל כלל אפשרי בחוקי המשחק בפוליטיקה. הוא פגש ציבור כועס, מעמד ביניים לבן כועס, שחלקו הימני הולך לטראמפ וחלקו השמאלי לברני סנדרס", ניסה רבינוביץ' לפרש את המצב הפוליטי בארצות הברית. "אני רואה מבחינת סיכויים שהוא נכנס לבית הלבן, לא נותן לו פחות מ-50% שזה יקרה", אמר.

רבינוביץ' התייחס גם לדיווח על ביקור טראמפ בישראל בקרוב ואמר: "הייתי מאפשר לביקור טראמפ להתרחש רק אם קלינטון תוזמן, זאת הדרך האלגנטית היחידה לצאת מהמצב. אני חושב שנתניהו לא צריך לעבוד בראש ובראשונה עם אדם בלתי צפוי. הילרי קלינטון פועלת בטווח מוכר, מעט מימין או משמאל לאובמה אבל היא באותו מסלול מרכזי-דמוקרטי שרוצה הסדר לבעיה הישראלית פלסטינית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
במשטרה מגבים את השוטרים שהכו ערבי בתל אביב: "הם פעלו כשורה"
בלי כדורים: כך תעברו בהצלחה את בחינת הבגרות במתמטיקה
חוקי ההשעיה והעמותות יקודמו: פתיחת מושב הקיץ של הכנסת

פרופ' איתמר רבינוביץ. מערכת וואלה!
"דן דוד החליט להפוך לפילנתרופ ולהקים את הפרס והקרן הזאת". פרופ' איתמר רבינוביץ'/מערכת וואלה!

פרס דן דוד הוא פרס בינלאומי הניתן בישראל מדי שנה לחוקרים על תרומתם לחברה ולקהילה, שהוכיחו הצטיינות ותרמו תרומה יוצאת דופן לאנושות. בכל שנה מחלק פרס "דן דוד" שלושה פרסים, המייצגים ממדי זמן שונים, בסך כולל של שלושה מיליון דולרים. הפרס, הניתן זו השנה ה-15, מוענק על שמו של איש העסקים היהודי דן דוד, שהלך לעולמו בשנת 2011. בנוסף לכך, בכל שנה מחלק פרס דן דוד מלגות לסטודנטים המצויים בשלבי הדוקטורט ופוסט-דוקטורט מהארץ והעולם.

"דן דוד עשה את הונו ממכונות צילום", סיפר פרופ' רבינוביץ', "בשנים הטובות היו 7,000 מכונות באירופה שהולידו הון והוא החליט להפוך לפילנתרופ ולהקים את הפרס והקרן הזאת. השנה הוא ניתן בשלושה תחומים: היסטוריה חברתית, מעקב נגד העוני וננו-סיינס".

בתחום המאבק בעוני, המייצג את ממד ההווה חולקים את הפרס שלושה כלכלנים: פרופ' סר אנתוני אטקינסון מבריטניה, פרופ' פרנסואה בורגיניון מצרפת ופרופ' ג'יימס הקמן משיקגו. בתחום המדע, המייצג את ממד העתיד, הוענק הפרס לשלושה חוקרים שהביאו לפריצות דרך משמעותיות בתחום בשנים האחרונות: פרופ' פול אליויסטוס ופרופ' צ'ד מירקין מארצות הברית ופרופ' סר ג'ון פנדרי מבריטניה. בתחום ההיסטוריה החברתית הוענק הפרס לשתי חוקרות: פרופ' אינגה קלנדינן מאוסטרליה ופרופ' ארלט פארג' מהמרכז לחקר ההיסטוריה בצרפת. ההיסטוריונית הבריטית קתרין הול סירבה לקבל את הפרס דן דוד בשל שיתוף הפעולה של האוניברסיטה עם צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully