וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כ החדש בליכוד: "אשקיע בנושא עליית יהודים להר הבית"

יהודה גליק, שיצטרף לכנסת במקומו של השר לשעבר יעלון, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי החייל המואשם בהריגת מחבל "אינו רוצח ואינו גיבור לאומי". רגע לפני השבעתו, עלה הבוקר פעיל הימין להר הבית

עריכה: ניר חן

(בווידאו: יהודה גליק בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, אתמול)

רגע לפני השבעתו לכנסת, עלה הבוקר (שני) פעיל הימין יהודה גליק להר הבית. גליק, שעתיד להחליף את שר הביטחון היוצא משה יעלון בכנסת מטעם מפלגת הליכוד, אמר לאולפן וואלה! NEWS כי הגיע רגע לפני השבעתו כדי "למלא את הבטריות של הנפש". "אני יונק את מקור השליחות שלי מההר. אני הולך להיות שליח ציבור ושליח של הקדוש ברוך הוא, ובאתי לקבל כוחות ולהזכיר לעצמי מה מקור העשייה והפעילות", אמר.

גליק התחמק מהסוגיה הנפיצה של העלייה להר הבית בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, אז אמר כי "את העליות שלי להר הבית אני משאיר ביני לבין הקדוש ברוך הוא וכוחות הביטחון". לדבריו, הוא מתכונן להשקיע את כל המאמצים לטיפול בנושא עליית יהודים למתחם. "העיסוק שלי הוא לא לדאוג שאני אעלה להר הבית אלא לתקן את העלייה, לתקן את העוול שמתרחש שם ולהפוך את הר הבית למרכז של שלום", הבהיר.

"בזמנו, כשראש הממשלה הודיע על האיסור (עליית ח"כים להר הבית – ד"ג), בירכתי אותו, כי לצערנו חברי הכנסת הערבים נכנסו להר הבית והפכו אותו למרכז הסתה ואלימות", המשיך. "אני לא נכנס לכנסת לריב עם מישהו, המשחק הפוליטי הוא משחק קבוצתי וכמובן שהחוקים וההוראות של ראש הממשלה מחייבים גם אותי. אשתמש בכלים פוליטיים כדי להפוך את הר הבית למרכז ללא עיוות והסתה. הלוואי שנגיע למצב שנוכל יהודים וערבים לעלות יחד להר, ונוכל לסמוך אחד על השני שהמקום לא יהיה מקום של אלימות. במצב כזה אין לי ספק שתבוטל הוראתו של נתניהו".

לקריאה נוספת:
מחליפו של יעלון בכנסת: פעיל הימין יהודה גליק
יהודה גליק על סערת החייל היורה: "לא אהבתי שהפכו אותו לגיבור לאומי"
מאות מבקרים עלו להר הבית ביום הראשון של חול המועד; 13 הורחקו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבר הכנסת המיועד גליק בהר הבית, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעיל הימין טען כי בעניינו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל הפצוע בחברון, "כל הצדדים איבדו פרופורציה. הוא לא רוצח ולא גיבור לאומי". לדעתו, "חייל צריך להיות קשוב להנחיות הפתיחה באש. הוא הפר אותן וצריך לשאת בעונש. היה ראוי שהעניין יסתדר בתוך הצבא ולא יהפוך להיות מאבק בין שמאל לימין".

גליק הוא הוא פעיל ימין מוכר שבאוקטובר 2014 נורה על ידי פלסטיני ונפצע באורח קשה מחוץ למרכז למורשת בגין בירושלים. הוא התייחס לטענה כי דעותיו קיצוניות וטען: "אני חושב שאני אדם מאוד קיצוני, קיצוני באמונתי בליברליות, קיצוני באמונתי שחייבים לאפשר מגוון רחב של דעות ולהבטיח זכויות אדם לכל. אני קיצוני בהתנגדות שלי לאלימות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גליק דיבר בשבחו של חבר הכנסת שאותו יחליף ואמר כי "שר הביטחון יעלון הוא איש ישר. אנשים מתוך המחנה שלו שתומכים במעשים שיש בהם אלימות וחוסר סבלנות וסובלנות, הם אנשים שגורמים נזק למחנה, ונדמה לי שאנחנו צריכים להיות קשובים לביקורת הזאת". גליק הוסיף: "אני חושב שאנחנו לא צריכים להיות כוחניים בשום מקרה, כולנו צריכים להבין את מגבלות הכוח, כוח לא מקדם אג'נדה במיוחד לטווח ארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully