וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה גליק על סערת החייל היורה: "לא אהבתי שהפכו אותו לגיבור לאומי"

27.3.2016 / 0:22

פעיל הימין אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי ברגע שהאירוע הסתיים, אסור היה לחייל לירות במחבל - התבטאות שהובילה לאיומים עליו. "האירוע היה מאוד מאוד מזעזע", אמר. עם זאת, הוסיף: "אני לא אוהב שקוראים לו רוצח והוא נגרר באזיקים"

עריכה: ניר חן

פעיל הימין יהודה גליק התייחס אתמול (ראשון) לסערת החייל החשוד שירה למוות במחבל שנוטרל בחברון, ואמר כי הוא מגנה את הירי. "האירוע היה מאוד מאוד מזעזע. תפקידו של חייל להתגונן ואפילו להילחם אבל מהרגע שהאירוע הסתיים יש להעביר למערכת המשפטית". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוסיף גליק: "אנחנו חברה מתוקנת, אני מאוד רוצה שברגע שמחבל רוצה לדקור או לפגוע יסיים את האירוע כשהוא מת. אבל ברגע שזה הסתיים וזה לא ככה, אסור לאף אחד לקחת את תפקיד השופט או מוציא לפועל בידיו".

לדבריו, "הדברים האלה ברורים, והחיילים יודעים את הנהלים. אני לא אוהב שקוראים לו רוצח והוא נגרר באזיקים. מצד שני, אני לא אהבתי שהפכו אותו לגיבור לאומי ושחושבים שמגיע לו צל"ש".

לקריאה נוספת:
"מבוקש": איומים על חיי החייל החשוד ברצח המחבל הפצוע בחברון
אמו של החייל היורה ליעלון: "גם אתה וידאת הריגה במחבל ולא הפקירו אותך"
חייל קושר שרוכים, מתנחל נוגע במחבל: הרגעים שקדמו לירי בחברון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אסור לאף אחד לקחת את תפקיד השופט" , זירת האירוע ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גליק התייחס לדבריו של שר החינוך, נפתלי בנט, שיצא נגד גינוי החייל. "ראיתי כותרת ששר החינוך אמר שהוא לא רוצח ועם זה אני מזדהה לחלוטין, מי שלא יודע להבדיל בין רוצח לדבר הזה הוא עיוור", אמר. "חבל לי וכואב לי שחוגגים את ההרג".

פעיל הימין התייחס למקרה גם בהודעה שפרסם הבוקר בחשבון הטוויטר שלו. "אמרתי לחייל שלא יתחבר למכתירים אותו כגיבור, ושלא יתרץ שהיה עליו מטען חבלה, תגיד את האמת, 'טעיתי', שא בעונש. צרם לי מאוד לראות את החייל מובל באזיקים, לא צריך לעשות אותו לאיוב האומה", אמר. "אנחנו צריכים לטפל באותם מקרים שאנשים עושים טעות כי אנחנו רוצים להיות חברה מוסרית, אור לגויים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לדברי גליק, הוא קיבל הודעות מאיימות בעקבות דבריו. "בעמוד הפייסבוק שלי אני מוצף באיומים, מימין ומשמאל", אמר גליק, "בכל פעם שאני אומר משהו שלא מוצא חן בעיני מישהו וזה מטריד אותי. אנשים חושבים שחייבת שתהיה לך דעה כמו המפלגה שלך, ומיד אם מישהו לא חושב כמוך הוא הופך להיות עוכר ישראל, עם איומים להרג והטיות לשורש זנות". לדבריו, "זאת הסכנה הכי גדולה לחברה שלנו. מדי פעם גם קיבלתי טלפונים אבל הפייסבוק והטוויטר עסוקים בקריאות שחבל שאני בחיים. כחברה אנחנו חייבים לדעת לכבד, לא להסכים, אבל לנהל שיח תרבותי".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully