וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל קושר שרוכים, מתנחל נוגע במחבל: הרגעים שקדמו לירי בחברון

27.3.2016 / 14:21

בסרטון חדש שתיעד את הירי במחבל הפצוע בשכונת תל רומיידה והגיע לידי וואלה! NEWS נראים הלוחמים במקום כשהם נינוחים. הלוחם החשוד ברצח נצפה מסייע לאחד החיילים שנפצעו בפיגוע. "הכלב הזה עוד חי"

צילום: באדיבות בצלם, עריכה: גדי וינסטוק

ברקע הסערה שפרצה סביב הירי של לוחם חטיבת כפיר במחבל הפצוע בחברון, חושף תיעוד מלא של האירוע מיום חמישי, שצולם על ידי ארגון "בצלם", את הרגעים שקדמו לתקרית. הלוחם, שירה במחבל השרוע על הרצפה חשוד ברצח ומעצרו הוארך ביום שישי לחמישה ימים.

בסרטון, שאורכו כעשר דקות, נראים הלוחמים בשכונת תל רומיידה נינוחים, מסתובבים ליד עבד אל-פתאח א-שריף, ששכב שרוע על הכביש לאחר שנורה עם ניסיונו לדקור חיילים במקום. בשלב מסוים מתועד לוחם הקושר את שרוכי נעליו בסמוך לא-שריף הפצוע בעוד אחד המתנחלים המתגוררים ביישוב היהודי בחברון אף נראה נוגע במחבל.

הלוחם החשוד ברצח נצפה מסייע לאחד החיילים שנפצעו בפיגוע, בטרם ירה בראשו של א-שריף. לפי פרקליטו של החייל, הוא סבר שעל גופו של המחבל יש חגורת נפץ, אך גורם צבאי רשמי אמר אתמול כי מפקדים שהיו בזירה כבר וידאו שהוא אינו נושא עליו חגורת נפץ וכי זהו לא הליך הנטרול המקובל.

הירי במחבל בחברון - עדכונים אחרונים:
הוארך מעצרו של החייל שירה למוות במחבל המנוטרל בחברון
פרקליטו של החייל שירה במחבל: "חזקת החפות כבר מתה"
"מבוקש": איומים על חיי החייל החשוד ברצח המחבל הפצוע בחברון

תיעוד הרגעים שקדמו לירי: חיילים ואזרחים מסתובבים סמוך למחבל ללא חשש. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד מהרגעים שקדמו לירי/מערכת וואלה! NEWS

הלוחמים בזירה תועדו גם כשהם צועקים לעבר הצלם של "בצלם" ולעבר פלסטינים במקום להתרחק מהאזור. "הכלב הזה עוד חי", סיננו חלק מהנוכחים בהתייחסותם למחבל השרוע.

עורכי דינו של הלוחם טוענים כי הוא פעל בהתאם להוראות פתיחה באש שקיבל. במהלך הדיון בהארכת מעצרו ביום שישי, אמר עו"ד אילן כץ על החשוד: "מעבר להיותו מלח הארץ, הוא לוחם ותיק, מצטיין ומנוסה. הוא פעל על פי הכללים שלימדו אותו. אם הייתה חגורת נפץ (על גופו של המחבל) הוא היה מקבל תעודת הצטיינות".

עו"ד בנימין מלכא אמר בשיחה עם וואלה! NEWS ביום חמישי: "בל נשכח כי בסרטון רואים שהמחבל לבוש מעיל עבה, ובתזוזה שלו אין לדעת אם היה יכול להפעיל מטען חבלה כזה או אחר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נתניהו: "הערעור על מוסריותו של צה"ל מקומם ופסול". מערכת וואלה! NEWS
ביקש משר החינוך נפתלי בנט לא להטיף לו מוסר בעניין הלוחם. בנימין נתניהו, היום בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS

תקרית הירי בלוחם הובילה הבוקר לעימות בין השר נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים גלעד ארדן ואריה דרעי. בנט אמר לראש הממשלה ולשרים האחרים כי "לא צריך לחרוץ את דינו של החייל, צריך לגבות את החיילים", ונתניהו השיב לבנט: "אל תטיף לי מוסר, אל תעשה פוליטיקה מכל דבר".

גם השרים ארדן ודרעי תקפו את בנט והאשימו אותו בניסיון לגרוף הון פוליטי מהפרשה. "שרים לא יכולים להתערב אם לחקור ומה הסעיף שבגינו יש לחקור. אנחנו כולנו מגבים את צה"ל ולא יכול להיות שאתה (בנט) תציג את עצמך כאילו העמדה שלך שונה משאר שרי הממשלה", אמר ארדן. על כך הגיב בנט ואמר: "יש שרים שלא נתנו גיבוי לחייל". ארדן, מצדו, השיב ואמר: "אז תגיד את השם של מי שלא נתן גיבוי. כולם כאן מגבים את צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully