וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבוקש": איומים על חיי החייל החשוד ברצח המחבל הפצוע בחברון

27.3.2016 / 6:30

מקורבים למשפחה טענו כי תמונתו של לוחם חטיבת כפיר פורסמה ברשתות החברתיות, ומספר הטלפון של אביו הופץ בעמודי פייסבוק השייכים לפלסטינים, חלקם מזוהים עם חמאס. "ידוע לנו שגורמים פלסטיניים קראו קריאות נקמה", אמר פרקליטו

צילום: ניב אהרונסון, בני בן סימון

פרסום הסרטון שבו נראה לוחם חטיבת כפיר יורה למוות בראשו של מחבל מנוטרל בחברון הובילו לאיומים על חייו של החייל, אביו ועורך דינו ברשתות בחברתיות – כך טוענים מקורבי המשפחה. לטענתם, מספר הטלפון של האב פורסם בכמה עמודי פייסבוק פלסטיניים, חלקם מזוהים עם חמאס. בנוסף, ברשת החברתית פורסמו תמונותיו של החייל החשוד כשעליהם נכתב "מבוקש".

בשל האיומים ביקשה המשטרה להעביר את מסיבת העיתונאים שערכה אתמול משפחת החייל מהרחוב לביתם זמן קצר לפני שהחלה. לדברי גורם המקורב למשפחה, האיומים גורמים להם לחשש מאוד גדול ולפחד שמי מהם יפגע בעקבות פרסום הסרטון, ובעקבות "משפט השדה" שהחייל עובר לטענתם מאז שהחלה הפרשה.

לדבריהם, מדובר בחייל מצטיין. "במקום שיקבל הוקרה על דאגתו לשלום חבריו החיילים וכוחות הרפואה שהיו במקום הוא הופך לאויב ושופטים אותו", טענו.

עוד כתבות בנושא:
גורם רשמי בצה"ל: "מפקד וידא שאין למחבל חגורת נפץ לפני הירי"
משפחתו של החייל שירה במחבל: "כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג"
"את הסכין שהמחבל שמט בחברון, המערכת תקעה לאחי הקטן בגב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תמונתו הופצה ברשת". החייל החשוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

זאת ועוד, ביום שישי אמר אחד מעורכי דינו של החייל בדיון בהארכת מעצרו כי יש להאריך את צו איסור הפרסום של פרטיו, מחשש שגורמים פלסטיניים ינסו לפגוע בו או במשפחתו. "ידוע לנו שגורמים פלסטיניים קראו קריאות נקמה. אחד מהסנגורים קיבל איומים בדואר אלקטרוני. במקרה הזה אני לא רואה שהתביעה הצבאית תתנגד להארכת הצו", אמר עו"ד אילן כץ.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
משפחת החייל החשוד ברצח המחבל בחברון בביתם ברמלה. ניב אהרונסון
מסיבת העיתונאים הועברה אל הבית בשל האיומים. משפחת החייל, אתמול/ניב אהרונסון

בתוך כך, גורם רשמי בצה"ל התייחס אתמול לטענת הלוחם לפיה הוא ירה במחבל מאחר וחשש כי לגופו חגורת נפץ, ואמר: "מפקד מחלקה בדק את המחבל כדי לראות שאין לו חגורה". זאת, לאחר תחקיר שביצע בזירה מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה. "התרגולת מאוד ברורה בנושא חגורת נפץ. היא דורשת פינוי של כל הגורמים בשטח כדי שלא ייפגעו, ולא ירי לעבר המחבל".

עו"ד איל בסרגליק אמר בשם צוות ההגנה: "חומר החקירה אינו בידינו. אנחנו לא נתייחס לשמועות. אין כל ספק כי גם מחקירת קצינת מצ"ח בבית הדין הצבאי עולה שהמצב בשטח היה נפיץ, והיה חשש לפיגוע חבלני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נמצא בשעותיו הקשות ביותר". תמונת החייל מתוך עמוד הפייסבוק שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסיבת העיתונאים שכינתה משפחת החייל תקפה אחותו את התקשורת ובכירי המדינה העורכים לטענתה משפט שדה לאחיה, מבלי שזה יכול להגיב, ואמרה: "כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג". "אחי נמצא בשעותיו הקשות ביותר", הוסיפה. "מרגע שהסרטון התפרסם הוא הפך לאויב המדינה, בחסות ארגון 'בצלם', הרמטכ"ל ושר הביטחון. ביומיים האחרונים אנו שומעים את ראשי הצבא עושים משפט שדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully