וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "לא לחרוץ את דין החייל מחברון"; נתניהו: "אל תטיף לי מוסר"

27.3.2016 / 12:38

בישיבת הממשלה קרא השר בנט "לגבות את החיילים", ואילו ראש הממשלה ושני שרים נוספים האשימו אותו בניסיון לגרוף הון פוליטי מהפרשה. ארדן: "אם אתה חושב ששרים צריכים להתערב בזה, תפנה לשרת המשפטים"

צילום: רויטרס, לע"מ, אלי מנדלבאום, בצלם; עריכה: יאיר דניאל

עימות התפתח היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה בין השר נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים גלעד ארדן ואריה דרעי, בנוגע לתקרית הירי בחברון בשבוע שעבר, שבמהלכה ירה לוחם בראשו של מחבל מנוטרל שהיה שרוע על האדמה. בנט אמר לראש הממשלה ולשרים האחרים כי "לא צריך לחרוץ את דינו של החייל, צריך לגבות את החיילים", ונתניהו השיב לבנט: "אל תטיף לי מוסר, אל תעשה פוליטיקה מכל דבר".

גם השרים ארדן ודרעי תקפו את בנט והאשימו אותו בניסיון לגרוף הון פוליטי מהפרשה. "שרים לא יכולים להתערב אם לחקור ומה הסעיף שבגינו יש לחקור. אנחנו כולנו מגבים את צה"ל ולא יכול להיות שאתה (בנט – א"ת) תציג את עצמך כאילו העמדה שלך שונה משאר שרי הממשלה", אמר ארדן. על כך הגיב בנט ואמר: "יש שרים שלא נתנו גיבוי לחייל". ארדן, מצדו, השיב ואמר: "אז תגיד את השם של מי שלא נתן גיבוי. כולם כאן מגבים את צה"ל".

ארדן עוד אמר לבנט כי אם יש לו טענות כלפי ההתנהלות המשפטית בפרשה, עליו לפנות לשרת המשפטים איילת שקד, חברת מפלגתו, ולא להאשים את הפרקליטות הצבאית. "אם יש לך בעיה עם סעיף האישום, ואתה חושב ששרים צריכים להתערב בזה, תפנה לשרת המשפטים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטו של החייל שירה במחבל: "חזקת החפות כבר מתה"
"מבוקש": איומים על חיי החייל החשוד ברצח המחבל הפצוע בחברון
גורם רשמי בצה"ל: "מפקד וידא שאין למחבל חגורת נפץ לפני הירי"

שר החינוך נפתלי בנט היום בכנס ה INSS במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב 19 ינואר 2016. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
בנט/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

גם שר הפנים אריה דרעי הצטרף לעימות ותקף את בנט: "יש מערכה שלמה מצד הפלסטינים להציג את חיילי צה"ל כרוצחים, ואנחנו חייבים לגבות את צה"ל ולגבות את החקירה העצמאית שהצבא מנהל. אני אולי מצטייר כשמאלן שלא מגבה את החיילים, ואתה בנט מצטייר כמי שנלחם עבורם, אבל זה שקר". לדבריו, "כולנו תומכים בחיילים ואסור להפוך את מה שקרה בחברון לעניין פוליטי. כולנו, כל שרי הממשלה, חייבים לגבות את הרמטכ"ל. אסור לשתוק כשמציגים תמונות של הרמטכ"ל כאחשוורוש", אמר בהתייחס לכרזות מסיתות שנתפו בקריה נגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט. "הגיבוי כביכול, שנותנים לחייל נגד מערכת הביטחון, רק מחזק את ההסתה השקרית של הפלסטינים כאילו חיילי הרגו מאות צעירים פלסטינים".

בפתח הישיבה אמר נתניהו כי הוא מקווה שבצה"ל יתחשבו בתנאים המבצעיים במהלך המקרה. "ערעור על מוסריותו של צה"ל הוא מקומם והוא פסול", הדגיש. לדבריו, "חיילי צה"ל, הילדים שלנו, שומרים על ערכי מוסר גבוהים שעה שהם נלחמים באומץ לב במרצחים צמאי דם, בתנאים מבצעיים קשים. אני בטוח שבכל מקרה, וגם במקרה הנוכחי, הבדיקה לוקחת בחשבון את כל התנאים - אלו ואחרים. על כולנו לגבות את הרמטכ"ל, את צה"ל ואת חיילינו ששומרים על ביטחוננו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוחם החשוד ברצח המחבל השרוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום התייחס דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז בעמוד הפייסבוק שלו לאירוע הירי. "בתחום המקצועי קבענו שהלוחמים פעלו כראוי ושיבחנו את פעולתם על הסיכול המהיר של המחבלים" כתב. "בתחום הערכי קבענו שמדובר באירוע חמור לאחר קיום תחקיר ראשוני על ידי המפקדים".

אלמוז הבהיר כי "החייל מצוי בחקירה. אנחנו מקשיבים ונקשיב לו. לא נפקיר אותו, לא משפט שדה, לא לינץ'. במקרים שבהם יחליטו המפקדים שחובתם לתת גיבוי - יינתן גיבוי. לא באופן אוטומטי ורק אחרי תחקיר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עתונאים במשרד ראש הממשלה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
גינה - ופרסם הודעה מרוככת. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ביום חמישי גינה נתניהו את הירי, אולם אמש פרסם ראש הממשלה הודעה מרוככת יותר. "ההתקפות על צה"ל כצבא לא מוסרי כפי שבאו לידי ביטוי בסוף השבוע האחרון הן מקוממות והפוכות מן האמת. צה"ל הוא צבא מוסרי שלא מוציא איש להורג", כתב נתניהו בהודעה בדף הפייסבוק שלו.

הוא הוסיף כי "חיילי צה"ל בולמים בגופם התקפות טרור רצחניות על אזרחי ישראל והם ראויים לכל גיבוי. לגבי המקרה האחרון - אני סומך על צה"ל שיקיים בדיקה יסודית, אחראית והוגנת, כפי שהוא נוהג תמיד".

משפחת החייל החשוד ברצח המחבל בחברון בביתם ברמלה. ניב אהרונסון
"כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג". משפחת החייל, אמש/ניב אהרונסון

משפחת החייל כינסה אמש מסיבת עיתונאים מחוץ לביתה שבאזור המרכז. אחותו תקפה את התקשורת ובכירי המדינה העורכים לטענתה משפט שדה לאחיה, מבלי שזה יכול להגיב, ואמרה: "כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג".

"אחי נמצא בשעותיו הקשות ביותר", הוסיפה האחות. "מרגע שהסרטון התפרסם הוא הפך לאויב המדינה, בחסות ארגון 'בצלם', הרמטכ"ל ושר הביטחון. ביומיים האחרונים אנו שומעים את ראשי הצבא עושים משפט שדה והוא לא יכול לדבר. ראשי 'בצלם' פרסמו סרטון המציג תמונה חד צדדית של האירוע. כלי התקשורת משמיצים אותו, מדביקים לו כינויים קשים. הוא לא יכול לדבר".

(עדכון ראשון: 12:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully