וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות להסדרת צומת ציפורית לאחר תאונה קטלנית במוצאי שבת

23.5.2016 / 13:30

בתאונה אמש נהרגה אישה ונפצעו שני בני אדם במצב בינוני. מאז שנת 2003 אירעו בצומת 50 תאונות שגבו את חייהם של שני בני אדם. מאות משאיות ורכבים פרטיים עוברים בצומת מדי יום בדרכם אל אזור התעשייה הסמוך

תאונת דרכים באזור נצרת עילית, 21 במאי 2016. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, דוברות כב"ה
50 תאונות ב-13 שנים. התאונה אמש, בצומת ציפורית/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

רכב מרוסק בצומת ציפורית שבגליל התחתון כבר הפך למחזה שכיח. 50 תאונות לאורך 13 השנים האחרונות אירעו בצומת זה – האחרונה שבהן התרחשה שלשום (שבת) בערב. בתאונה נהרגה אישה ושני בני אדם נפצעו בינוני. זו ההרוגה השנייה בצומת ב-13 השנים האחרונות. בתקופה זו נפצעו 187 בני אדם בתאונות בצומת ציפורית, מהם 12 במצב קשה. הצומת נמצא על כביש 77, בקטע המחבר בין מחלף המוביל במערב ומחלף גולני במזרח, ונועד להסדיר את התנועה אל תוך אזור התעשייה "ציפורית" וממנו החוצה. מדובר באזור תעשייה שגדל עם השנים ובו עשרות מפעלים, מעל 3,000 עובדים ומאות משאיות ומכונות פרטיות שנכנסות אליו ויוצאות ממנו לאורך שעות היום.

בשנים האחרונות, עם עומס התנועה והפקקים באזור כפר כנא הסמוכה, מובילות תוכנות הניווט את הנהגים אל אזור התעשייה, במטרה לעקוף את הפקק. אלא שרבים מהנהגים לא יודעים כי מדובר בצומת בעייתי ומסוכן ביותר. זאת, בשל מיקום הצומת על כביש בין-עירוני ובו 4 נתיבי נסיעה. נהג המגיע ממזרח ומבקש להיכנס לאזור התעשייה צריך להמתין דקות ארוכות עד שהכביש יתפנה ויתאפשר לו לפנות שמאלה, לתוך אזור התעשייה. בעיה דומה ניצבת בפני היוצאים מאזור התעשייה ומעוניינים להשתלב בתנועה לכיוון מערב.

עוד בוואלה! NEWS
אחרי שלוש שנים סוערות: משרד הביטחון נפרד ממשה יעלון
חזן יפצה שלושה עובדים פלסטינים שהלין את שכרם: "היינו כמו משפחה"
"סיוט מתמשך": שכנה תובעת את מסעדת "המוציא" של זוכה "מאסטר שף"

תאונת דרכים באזור נצרת עילית, 21 במאי 2016. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, דוברות כב"ה
"ההשתלבות בתנועה כרוכה בהימור". התאונה אמש, בצומת ציפורית/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון
קריאות להסדרת התנועה בצומת ציפורית. גוגל מפות, צילום מסך
מיקום הצומת על כביש 77, בין מחלף המוביל למחלף גולני/צילום מסך, גוגל מפות

"ההשתלבות בתנועה כרוכה בהימור", אמר נהג המרבה לנסוע בכביש זה. "אתה חייב 'לגנוב' את הפניה ולקוות שהרכב שנוסע על הכביש המהיר, יאט ולא יפגע בך". ראש עיריית נצרת עילית לשעבר, אלכס גדלקין, התריע עוד בתקופת כהונתו כי: "המצב הגיע לידי כך שכל יציאה לכביש הראשי היא מעין רולטה רוסית והתאונה הבאה היא שאלה של זמן".

עיריית נצרת עילית, שאזור התעשייה נמצא בתחום השיפוט שלה, מנהלת בשנים האחרונות מאבק מול משרד התחבורה, במטרה להכשיר מחלף, שלדבריה יפתור את המצב. העירייה שלחה מספר מכתבים בנושא למשרד התחבורה והנושא עלה גם במהלך ביקורו בעיר של שר התחבורה. ראש מנהלת אזור התעשייה "ציפורית", סרגיי זלוטניק, אף הגיש עצומה בעניין, שעליה חתמו עובדי המפעלים והנהגים העושים דרכם בצומת.

"הצומת לא סלחני לטעויות הנהג"

במשך תקופה ארוכה מתריע זלוטניק על המפגע הבטיחותי בצומת. בשנת 2009 שלח את המכתב הראשון בנושא התקנת רמזורים בצומת ומאז המכתבים רק הולכים ונערמים בקלסר, אך רמזור אין. הסיבה לעיכוב נעוצה בהחלטת משרד התחבורה לבטל תכנית להצבת רמזור בצומת ולהחליפה בסלילת מחלף קטן יותר, "מחלפון" כדבריו, שיאפשר לנהגים גישה ישירה לפארק. "קיבלנו את ההחלטה לסלול 'מחלפון' אבל זה סיפור יקר שעולה הרבה יותר מרמזור. בינתיים, עד שיושג התקציב, אין מחלפון ואין רמזור. נשארנו קרחים מכאן ומכאן", כתב בעבר זלוטניק.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", אמר לוואלה! NEWS כי "לא ברור מדוע הצומת לא הוסדר במסגרת שיפור התשתית שהכביש עבר בשנים האחרונות. מדובר בכביש מהיר שכל תאונה בו יכולה להפוך לקטלנית. משאיות ואוטובוסים רבים נוסעים בכביש יחד עם כלי רכב פרטיים ומסכנים את כל מי שמנסה להשתלב מאזור התעשייה אל הכביש וכל מי שנכנס לאזור התעשייה. לא תמיד רק הנהג אשם בתאונות דרכים, וברור כי הצומת לא סלחני לטעויות הנהג ולכן חייבים להסדיר את הצומת כבר עכשיו, אסור לחכות להרוג הבא".

ממשרד התחבורה נמסר: "פרויקט הקמת מחלף בצומת ציפורית נמצא כיום בשלבים מתקדמים, לאחר שפורסם מכרז לביצועו. עם בחירת הקבלן תחל הקמת המחלף שיכלול גשר, רמפות עליה וירידה, מעבר תת קרקעי להולכי רגל, דרך חקלאית ופיתוח סביבתי". בהודעת המשרד צוין כי הקמת המחלף תביא לביטול הצומת והיא חלק מתכנית להקמת ארבעה מחלפים לאורך כביש 77, יחד עם מחלפים בטורעאן, בית רימון והושעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully