וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיוט מתמשך": שכנה תובעת את מסעדת "המוציא" של זוכה "מאסטר שף"

22.5.2016 / 12:20

אסתר בן אלול הפכה בעל כורחה לשכנה של אחת המסעדות הפופולריות בבירה, בניהולו של השף אבי לוי. בתביעה שהגישה נגד בעלי המסעדה ובעלי הבניין היא מפרטת כיצד הרעש, הריח והלכלוך הפכו את חייה לגיהינום: "בעלי הבניין רוצים להיפטר ממני". הבעלים: "המצב מורכב"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

מסעדת "המוציא" הירושלמית, בניהולו של השף אבי לוי שזכה ב"מאסטר שף", הפכה בשנים האחרונות לאחת המסעדות הכשרות המבוקשות והיוקרתיות בישראל. אולם, מבחינתה של אסתר בן אלול, קשישה בת 81 המתגוררת בשכנות למסעדה, מאז נפתחה "המוציא" הפכו חייה לסיוט מתמשך. "רעש של המזגן, ריח חריף של טיגון עופות ופלישה לתוך הבית גורמים לי לפעמים לברוח משם. בעל הבניין פשוט רוצה להיפטר ממני", סיפרה בן אלול לוואלה! NEWS.

בתביעה שהגישה לבית משפט השלום בירושלים, דורשת בן אלול ממנהלי המסעדה ומבעלי הבניין, הקדש בית חינוך יתומים לעדה הספרדית, צו מניעה ופיצוי בסך מאה אלף שקלים בגין מה שהיא מגדירה, באמצעות בא כוחה, עו"ד עוז אלדד, השתלטות על שטחים בדירתה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "התיקים הפנויים לא יחולקו; ייתכן שהמחנה הציוני יצטרף"
כחודש אחרי גילוי המנהרות: ישראל מכניסה מלט לרצועה
"ממשלת אסון": מאות הפגינו בתל אביב נגד מינוי ליברמן לשר הביטחון

אסתר בן אלול, שכנה למסעדת "המוציא". ירושלים. מאי 2016. נועם מושקוביץ
ביקשה צו מניעה נגד המסעדה. אסתר בן אלול, בחצר ביתה/נועם מושקוביץ

הבניין נמצא ברחוב יפו מספר 83 בירושלים. בן אלול מתגוררת במקום יותר מ-60 שנה בדמי מפתח ומשלמת מחיר נמוך יחסית לנכס היוקרתי. בשנת 2012, זמן קצר לאחר שניצח לוי בתכנית הטלוויזיה "מאסטר שף", הוא פתח את המסעדה במקום, לאחר שהגיע להסכם שכירות עם ההקדש. "כבר אז ביקשתי מהבעלים, אל תעשה מסעדה. הוא אמר 'בסדר'" מוסיפה בן אלול. "אבל הוא בא והתחיל לבנות פה וגם שם דברים על הדלת שלי". לאחר הקמת המסעדה, החלו הבעיות. "בימי הקיץ הוא שם אוהל כזה מעל הבית שלי ועושה לי חושך בבית", הוסיפה בן אלול.

"כשהתקשרתי לעירייה לבקש צו מניעה, הם התעלמו. שאלתי את הבעלים: למה עשית את זה? הוא אמר 'אני לא הבאתי אותו'. אבל אני יודעת שהוא רוצה להיפטר ממני", סיפרה. לדברי בן אלול, עובדי המסעדה משאירים לכלוך באזור הבניין ואף ליד דלת ביתה. "אני כל הזמן מתעסקת בלנקות. והוא? בעל המסעדה? לא אכפת לו. הוא בן אדם בריון ולא מפחד מאף אחד. הבעיה היא שאני משלמת גרושים בגלל דמי מפתח והוא משלם בדולרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מסעדת המוציא, ירושלים. מאי 2016. נועם מושקוביץ
"אני משלמת דמי מפתח בגרושים ובעל המסעדה משלם בדולרים". מסעדת "המוציא"/נועם מושקוביץ

בכתב התביעה נטען, בין השאר, כי המסעדה השתלטה על החצר המשותפת של הבניין, סילקה מחצר ביתה של בן אלול בלוני גז, בנתה על השטח ללא היתר ובניגוד לחוק, וחסמה את חלונות דירתה של בן אלול. עוד נכתב כי אנשי המסעדה תלו מדחס מזגן על חלקו החיצוני של קיר חדר השינה של בן אלול, מעל החלונות, ללא ידיעתה או הסכמתה, שמרעיש וגורם לרטיבות.

בנוסף לכך, נטען בכתב התביעה כי אנשי המסעדה בנו מטבחון ומחסן וכך חסמו את חלון האמבטיה והשירותים בדירתה של בן אלול, וכן התקינו קולט אדים החודר לדירה, פולט ריח חזק של שמן טיגון וגורם לרעשים עזים. עוד מצוין בתביעה כי מהמסעדה נפלט ריח של גז, שמקורו בהתקנה לקויה של תשתית הגז, ומהווה נזק בריאותי.

"מסעדה בתוך בית מגורים זו בעיה"

אין מדובר בפעם הראשונה בה מסתבכת מסעדת המוציא בכותרות לא מחמיאות. לפני כחצי שנה פקחי משרד הבריאות פשטו על המסעדה, והחרימו 500 קילוגרמים של בשר עופות ודגים קפוא. לפי טענת משרד הבריאות, המוצרים במקום לא היו מסומנים ותאריך התפוגה שלהם עבר. באותה העת, האשים לוי את משרד הבריאות כי הפשיטה נועדה רק לשם תהודה תקשורתית.

מסעדת המוציא, ירושלים. מאי 2016. נועם מושקוביץ
לדברי בן אלול עובדי המסעדה משאירים לכלוך בפתח ביתה. חצר הבניין ברחוב יפו/נועם מושקוביץ

אבי לוי מסר בתגובה: "הדיירת התלוננה לעירייה ולא יצא מזה כלום. כל ירושלים בנויה ככה. אני מבין את הטענות, אבל יש עסקים בתוך מגורים ואם לא יהיה המוציא, אז יהיה פאב או מאפייה. זה בעיה, אני מבין אותה". לוי הוסיף כי למסעדה יש רישיון בהיתר של העירייה והכחיש כי הייתה פלישה לביתה של בן אלול.

לדבריו, צוות המסעדה אף עזר בכמה מקרים בעבר לבן אלול בדברים שביקשה מהם, דוגמת ניקיון חצר הבית. "המצב בינינו לבינה מורכב", מוסיף לוי. "החלון שלה פונה לחדר ההכנות של המסעדה. באחד הביקורים של המשרד להגנת הסביבה, נקבע באופן חד משמעי שאין שום ריחות". לוי טוען כי הנחה את עובדי המסעדה לעשות הכול כדי לשמור על שכנות טובה ולמנוע סכסוכים. "אחרי הכול, אני שם בשביל לפרנס משפחות, אני חושב שבשורה התחתונה המטרה היא לעבוד ולא לריב. מסעדה בתוך בית מגורים זו בעיה", אמר לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully