וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחות חנייה ובלשים סמויים: כך תגביר המשטרה את ביטחון השופטים

22.5.2016 / 15:15

משטרת תל אביב נוקטת לאחרונה פעולות שונות כדי להגביר את תחושת הביטחון של גורמים המעורבים בהליכים משפטיים נגד עבריינים. בין היתר מושתלים שוטרים באולם ועבריינים מעוכבים ועוברים בדיקה בכניסה לבית המשפט

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(בפברואר: 20 שנות מאסר נגזרו על איתן חייא)

משטרת תל אביב החלה לאחרונה לנקוט פעולות שונות כדי להגביר את תחושת הביטחון של שופטים, תובעים, שוטרים וסנגורים המופיעים באולמות המשפט בדיונים הקשורים לחברי ארגוני פשיעה. בין היתר, שותלת המשטרה בלשים באולם ומתשאלת עבריינים המגיעים לדיונים בכניסה לבית המשפט.

בשנים האחרונות אירעו כמה ניסיונות לפגוע בבעלי תפקידים בעולם המשפט שדנו בתיקי ארגוני פשיעה. במקרה אחד הונח מטען חבלה רב-עוצמה מתחת למכוניתו של בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב. הפרקליט שניהל תיקי חקירה נגד כמה ארגוני פשיעה לא נפגע.

במקרה אחר, במהלך משפטו של העבריין איתן חייא המכונה "הסנדק", נדרשו כמה גופי ביטחון לאבטח בעלי תפקידים שהיו מעורבים בהליך המשפטי. בין היתר זוכה השופט צבי גרונפינקל לאבטחה מחשש לפגיעה בו על רקע ניהול המשפט וגזר הדין החמור שפסק. במקביל, נודע למשטרה על כוונה לפגוע בבעלי תפקידים ובהם שוטרים, חוקרים ואנשי מערכת המשפט.

עוד בוואלה! NEWS
אחרי שלוש שנים סוערות: משרד הביטחון נפרד ממשה יעלון
חזן יפצה שלושה עובדים פלסטינים שהלין את שכרם: "היינו כמו משפחה"
"סיוט מתמשך": שכנה תובעת את מסעדת "המוציא" של זוכה "מאסטר שף"

השופט צבי גורפינקל, בית המשפט המחוזי תל אביב. 25 בפברואר 2016. יהושע יוסף, פול צלמים
זוכה לאבטחה מחשש שייפגע עקב העונש הכבד שגזר על איתן חייא. השופט צבי גרונפינקל/פול צלמים, יהושע יוסף

גורם בכיר במשטרת תל אביב אמר כי "אנחנו עדים לתופעה שבה כשבכיר בארגון פשיעה נעצר או מתקיים דיון משפטי בעניינו, ממלאים את אולם הדיונים במספר רב של חבריו העבריינים או חברי ארגון הפשיעה. הנוכחות שלהם נועדה לא רק לחזק את החשוד או הנאשם אלא לנסות ולהלך אימים על בעלי תפקידים כמו שוטרים, חוקרים, תובעים ואפילו על השופט".

"אנחנו מודעים לתופעה הזו ולאחרונה החלטנו לעשות מעשה ולבנות חליפת הגנה שמטרתה למנוע את העניין שבו תובע או חוקר ואפילו שופט מרגישים צל צלו של איום או הפחדה", הוסיף.

אולם בית משפט השלום, תל אביב. ראובן קסטרו
שוטרים יחצצו בין העבריינים לשופטים ועורכי הדין. בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

לוואלה! NEWS נודע כי לקראת דיונים של משפחות פשע פורסת המשטרה שוטרי תנועה באזור בתי המשפט ברחוב ויצמן בתל אביב. השוטרים מאתרים כלי רכב של עבריינים על פי רשימות ובמקרה שחנו על המדרכה או בסימון אדום-לבן הם מגישים נגדם דוחות.

המשטרה אף מציבה מצלמות בסמוך לאולמות הדיונים ומתעדת את כלל העבריינים המגיעים לדיון. שוטרים אחרים, חלקם בלשים, מתיישבים בשורות הקהל ויוצרים חיץ בין העבריינים לבין בעלי התפקיד המקיימים את ההליך. בנוסף לכך, פועלים במשטרה "להציק" לאותם עבריינים תוך עיכובם במהלך הדיון לשם תשאול ובדיקה והם נדרשים להציג תעודת זיהוי. לעתים, גם נערך על חלקם חיפוש. במשטרה מאמינים כי בדרך זו הם יחזירו את הביטחון לבעלי תפקידים במערכת אכיפת החוק וירתיעו עבריינים מלהגיע כצופים לאולמות בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully