וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה במערכת הביטחון: השר ומנכ"ל המשרד עוזבים באותו השבוע

20.5.2016 / 14:30

הודעת ההתפטרות של שר הביטחון משה יעלון גרמה לטלטלה במשרד, דווקא בשבוע בו אמור להתחלף המנכ"ל דן הראל. גורמים במערכת הביטחון קראו להראל לדחות את החופשה שתכנן לצאת אליה יום לאחר פרישתו מהתפקיד בשבוע הבא

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

ההתפטרות של שר הביטחון משה יעלון היום (שישי) הפתיעה רבים במערכת הביטחון. הם קיוו כי נוכחותו בתפקיד בכיר אחר בממשלה ובקבינט המדיני-ביטחוני תשמור על היציבות בתחום הכי רגיש בישראל. עם זאת, טוענים גורמים במערכת הביטחון כי "הכתובת הייתה על הקיר. בוגי הוא איש של עקרונות, במצב שנוצר מבחינתו לא היו לו יותר מדי ברירות אלא להניח את המפתחות וללכת. מדובר במשהו גדול יותר מתפקיד בממשלה".

התפטרותו של יעלון הוגשה היום באופן רשמי ותיכנס לתוקף תוך 48 שעות. לפי הפרוטוקול ראש הממשלה הוא שיחליף את שר הביטחון ויקבל לידיו את סמכויותיו עד למינוי שר חדש.

לטענת גורמי ביטחון, החלטתו של יעלון להתפטר מתפקידו מעידה על גודל השבר והפערים בינו לבין נתניהו. "בהתחלה חשבנו שיישאר בתוך הממשלה וימשיך את תרומתו, אבל כמו שזה נראה כרגע המתח בין הצדדים היה גדול מדי", אמרו.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
יעלון הודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים: "חוסר אמון בנתניהו"
סערה בליכוד: "זו מכה אנושה שעלולה לפרק את התנועה"
מחליפו של יעלון בכנסת: פעיל הימין שקורא לעלות להר הבית

אל"מ אודי אדם מנכ"ל משרד הביטחון עם שר הביטחון משה יעלון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון עם מנכ"ל משרד הביטחון המיועד אודי אדם/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ההחלטה הדרמטית של יעלון מציבה סימן שאלה בנוגע למשרד הרגיש. בסוף השבוע הבא אמור להתחלף מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') דן הראל, לאחר שביום רביעי ימסור את האחריות למנכ"ל הנבחר אלוף (במיל') אודי אדם. הוא יטוס למחרת לחופשה ממושכת בחו"ל. המינוי כבר אושר בממשלה.

למרות שעדיין לא ברור במשרד הביטחון אם השר המיועד אביגדור ליברמן ישאיר את מינויו של אדם על כנו, טוענים גורמים במערכת הביטחון כי הראל חייב לדחות את חופשתו, בשל המצב שנוצר, ובו גם השר וגם מנכ"ל המשרד יהיו חדשים בתפקיד.

בשלב זה לא ברור אם יחולו שינויים בהחלפת מנכ"ל משרד הביטחון. לפי לוחות הזמנים שנקבעו, החילופים יעשו ביום רביעי כמתוכנן. כמו כן, בשל הסערה שחוללה הודעתו של יעלון, לא ברור אם יקיים חפיפה מסודרת עם השר המיועד אביגדור ליברמן, שהיא חלק מהותי מאוד מהעברת התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully