וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על תיק החוץ: פרישתו של יעלון טורפת את הקלפים בממשלה

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

20.5.2016 / 10:40

עם התקדמות המגעים בין נתניהו לליברמן על הכניסה לממשלה, דווח כי יעלון צפוי להיתמנות לשר חוץ, כ"פרס ניחומים" על הזזתו ממשרד הביטחון. התפטרותו של יעלון הזניקה לכאורה את המירוץ למשרה הנחשקת ושרי הליכוד נערכים על הקווים

צילום: עדן מולדבסקי -משרד הביטחון, עריכה: יאיר דניאל

(יעלון השבוע: "מנהיג צריך לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת")

פרישתו של שר הביטחון משה יעלון מהחיים הפוליטיים לאחר הודעתו היום (שישי) על התפטרותו, צפויה להצית קרב קשה בצמרת הליכוד על התיק שייעד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להציע ליעלון כ"פרס ניחומים" על הדחתו – משרד החוץ. לפני כשנה, עם הרכבת הממשלה, גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, וגם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, דרשו את התיק הבכיר. לשניהם הסביר אז נתניהו כי הוא מחזיק את התיק אצלו כפיקדון למקרה שמפלגת "המחנה הציוני" תיכנס לממשלה.

יתרה מכך, נתניהו התחייב הן בפני ארדן והן בפני כץ כי אם התיק יאויש בהמשך על ידי שר מהליכוד, הם יהיו מי שיקבלו אותו. השר ארדן, שזכה במקום הראשון בפריימריז בליכוד, דרש בזמנו לקבל את התיק הבכיר בליכוד ואף סירב להצטרף לממשלה עם הרכבתה. רק כעבור שבועיים הסכים לקבל את תיק ביטחון הפנים והמשרד לעניינים אסטרטגיים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
יעלון הודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים: "חוסר אמון בנתניהו"
סערה במערכת הפוליטית: "לא עוזבים תפקיד בגלל עלבונות"
מחליפו של יעלון בכנסת: פעיל הימין שקורא לעלות להר הבית

מליאת הכנסת שולחן הממשלה. נועם מושקוביץ
ראש הממשלה עשוי להשאיר את תיק החוץ אצלו. נתניהו, כץ, ארדן ויעלון, סביב שולחן הממשלה במליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

בימים האחרונים, עם כישלון המגעים לצירוף "המחנה הציוני" לקואליציה, נפוצו הערכות שונות בנוגע לגורל תיק החוץ. לדברי גורמים פוליטיים, נתניהו שקל בהתחלה להציע את תיק החוץ ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אך אתמול הבהירו במפלגה כי הם אינם מתכננים כל שינוי בחלוקת התיקים הנוכחית.

בהמשך, בסביבת ראש הממשלה אותתו כי תיק החוץ יוצע ליעלון כפיצוי על הדחתו ממשרד הביטחון לטובת ליברמן, ובסביבתם של ארדן וכץ כבר החלו לרמוז כי לא יסכימו לשדרוגו של יעלון על חשבונם, משום שהוא ממוקם הרחק מאחוריהם ברשימת הליכוד לכנסת. כעת, משהתפנה התיק, צפויים ארדן וכץ - כל אחד בנפרד - ללחוץ על נתניהו לקבלו. בנוסף לכך, מקורבו של נתניהו שר האנרגיה יובל שטייניץ הביע בחודשים האחרונים בפומבי עניין במילוי התפקיד. עם זאת, לפי ההערכה, ראש הממשלה עשוי להעדיף שלא להכריע בקרב בין ארדן לכץ ועשוי להשאיר את התיק אצלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully