וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ההיסטוריה לא תסלח לנתניהו על הנזק שהוא מסב לישראל"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

19.5.2016 / 13:40

הח"כית מהמחנה הציוני התייחסה לראשונה לממשלה המסתמנת ואמרה כי ראש הממשלה פועל בערמומיות ואנוכיות. "בבחירה בין מתינות ודמוקרטיה לקיצוניות ולאומנות, נתניהו בוחר במה שנוח לו, ימין קיצוני - ולעזאזל הביטחון", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה

עריכה: ניר חן

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה היום (חמישי) לראשונה להרחבת הממשלה המסתמנת. "ההיסטוריה לא תסלח לנתניהו על הנזק שהוא עושה לישראל", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה לאחר שבוע של שתיקה פוליטית בשל השבעה על מות אחיה.

לדברי לבני, שהתנגדה כל העת למשא ומתן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ממשלת אחדות, האחרון פעל בערמומיות ובאנוכיות. "כשנתניהו היה צריך לבחור בין מתינות לקיצוניות, בין דמוקרטיה ללאומנות, בין שלום לבידוד והידרדרות ביטחונית, הוא בוחר בבחירה הנוחה לו פוליטית - ימין קיצוני וציני - ולעזאזל הממלכתיות, האחריות והביטחון".

לבני התייחסה גם למריבות הפנימיות בסיעה: "אנחנו צריכים לחזור קודם כל למה שהמחנה הציוני, שהוקם בשותפות של העבודה והתנועה, עשה בבחירות - לייצר את התקווה מחדש. תניחו את הסכינים ואת ההיסוסים ותצטרפו למאבק האמתי והכה הכרחי עכשיו על עתידה של ישראל. הילדים שלנו לא יסלחו לנו אם נהיה עסוקים עכשיו במריבות פנימיות".

לקריאה נוספת:
להיות אביגדור ליברמן: כיצד יפעל שר הביטחון המיועד?
יעלון בהתבטאות ראשונה: "מנהיגות אמיתית לא הולכת אחרי עגל הזהב"
ליברמן וצוותי המו"מ נפגשו: "קרובים לסיכום, אין פערים גדולים"

ח"כ ציפי לבני בדיון השבעת הממשלה. ליאור רותם, דוברות הכנסת,
"נתניהו פועל ולעזאזל הממלכתיות". ציפי לבני/ליאור רותם, דוברות הכנסת

גם משה יעלון, שנמצא במוקד הסערה הפוליטית, נשמע היום מתייחס לראשונה בקולו להתפתחויות האחרונות. "ישנו איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן. אם הייתי צריך לתת עצת זהב, הייתי אומר שלנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת", אמר ביום עיון מסלול נח"ל בקריה בתל אביב.

לדבריו, "בעבר היה ביטוי 'האמת תורה דרכה', ואני מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר – זה לא פופולרי, לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה, יש סקרים אחרים – אינני מאמין בזה. נשיאנו לשעבר אמר: סקרים הם כמו בושם, זה מריח טוב ומתפוגג מהר. ניווט על גבי מצפן הוא שריר וקיים, וגם שאלה של מנהיגות. מה זה מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב? יש המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב, זה לא לאפשר עגל זהב, אלא להמשיך ולנווט על פי מצפן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully