וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוואה ש"המחבל בכובע" ניסה למחוק: "המחבלים מפריז – גיבורים"

מוחמד אבריני, שנעצר לאחר מתקפת הטרור בבריסל, הכין צוואה שבה הכריז על רצונו למות, והוסיף כי מות אחיו בסוריה הוביל אותו להצטרף לדאעש. בחקירתו, טען כי מדובר ב"טקסט סטנדרטי" שהוכרח לחתום עליו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מוחמד אבריני, "המחבל בכובע" שנעצר בחודש שעבר בגין מעורבותו במתקפות הטרור בבריסל ובפריז, הכין צוואה שבה הכריז על רצונו למות – כך דווח היום (רביעי) בכלי התקשורת הבלגיים והצרפתיים. על פי הדיווח ברשת BFMTV, המסמך, שאותר במחשב שהיה שייך לאבריני, מתייחס מפורשות למתקפה בפריז ב-13 בנובמבר ומכנה את המחבלים שביצעו אותה "גיבורים".

בצוואתו, אבריני מסביר כי מותו של אחיו בפיגוע התאבדות בסוריה בחודש יולי 2014 הוביל אותו להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). כמו כן, הוא ביקש מאמו לסלוח לו, והבטיח לפגוש שוב את אחיו בגן העדן. המכתב חתום בכינוי שניתן לאבריני בשורות דאעש, אבו יחיא.

עוד בוואלה! NEWS:
הפיגועים בבריסל: האחראי על המטרו קיבל התרעה - למייל שגוי
דיווח בבלגיה: אחד המחבלים מבריסל עבד בנמל התעופה
בעקבות מחדלי אבטחה בנמל התעופה: שרת התחבורה הבלגית התפטרה

תמונות הבניין בו נמצאו אתמול חומרי נפץ ודגל המדינה האסלאמית בבריסל. באמצעות וואווי, דנה ירקצי
המחשב נמצא בפח זבל. הזירה שממנה יצאו המחבלים/דנה ירקצי, באמצעות וואווי

על פי הדיווח בעיתון הבלגי "לה ליברה", אבריני ניסה למחוק את המסמך ממחשבו האישי, שנמצא בפח זבל באזור הדירה שממנה יצאו אבריני ושני המחבלים שביצעו את הפיגוע בשדה התעופה זבנטם בבריסל. המסמך, באורך של כעמוד וחצי, נכתב בפורמט וורד.

החוקרים עימתו את אבריני עם המסמך ביום שישי האחרון, והוא טען כי מדובר ב"טקסט סטנדרטי" שחברי תא דאעש בפריז ובבריסל הכריחו אותו לאשר. לדבריו, הוא רק "תיקן אותו קלות". בדיון בבית המשפט בחודש שעבר, הבהיר אבריני כי "לא פגעתי בזבוב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא פגעתי בזבוב". אבריני בתיעוד ממצלמות האבטחה בשדה התעופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבריני, אזרח בלגי בן 31 ובן להורים מרוקאים, נעצר ב-9 באפריל וזוהה כאדם השלישי שנצפה במצלמות האבטחה בשדה התעופה בבריסל, לצד שני המחבלים המתאבדים, ב-22 במרץ. כמו כן, הוא תועד לצדו של סלאח עבד א-סלאם, מתכנן מתקפת הטרור המשולבת בפריז, במכונית ששימשה להסעת חוליות המחבלים לזירות הפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully