וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה הציגה חוק נגד אפליית טרנסג'נדרים: "רבים מדי סובלים"

הצעת החוק הממשלתית, שהוצגה ביום הבינלאומי למאבק בהומופוביה וטרנספוביה, תאסור אפליה או הסתה על רקע זהות מגדרית, ומערכת המשפט תתבקש להטיל עונשים כבדים יותר בגין פשעי שנאה. ראש הממשלה: "יש עוד הרבה לעשות"

ספק 500

ממשלת קנדה הציגה היום (שלישי) הצעת חוק שנועדה להגן על טרנסג'נדרים מפני אפליה ופשעי שנאה. במסגרת ההצעה, חוק זכויות האדם הקנדי יתוקן ויאסור אפליה על רקע נטייה וביטוי מיני. מעתה תיכלל זהות מגדרית ברשימת הגורמים שיש להגן מפני הסתה בגינם, ומערכת המשפט תתבקש להטיל עונשים כבדים יותר במקרים של תקיפות על רקע זהות מגדרית.

"החוקים שלנו חייבים לשקף את המגוון העשיר ואת הסובלנות, שניים מחוזקותינו הגדולות ביותר כקנדים", אמרה שרת המשפטים ג'ודי ווילסון-רייבולד, שהציגה את הצעת החוק בפרלמנט באוטווה, לצד פעילים טרנסג'נדרים. "אנו מאמינים כי החקיקה הזאת תאפשר לכולם לחיות בהתאם לזהותם המגדרית ולהביע את המגדר שלהם לפי בחירתם".

עוד בוואלה! NEWS:
דע את חוסר זכויותיך: המדריך המלא לאפליה נגד להט"ב
"לבטל את עונש המאסר להומואים ולסביות": הפגנות להט"ב בלבנון
"חוק השירותים" הוא רק ההתחלה: בדרום ארה"ב יוצאים למלחמה בגייז

ההכרזה על הצעת חוק למניעת אפליית טרנסג'נדרים, אוטווה, קנדה, 17 במאי 2016. רויטרס
"החוקים שלנו חייבים לשקף את המגוון העשיר ואת הסובלנות". שרת המשפטים ג'ודי ווילסון-רייבולד, היום/רויטרס

מוקדם יותר פרסם ראש הממשלה ג'סטין טרודו הודעה לרגל היום הבינלאומי למאבק בהומופוביה, טרנספוביה וביפוביה, שבה הבהיר כי למרות החקיקה שבכוונתו לקדם, "נשאר עוד הרבה לעשות". לדבריו, "אנשים רבים מדי עדיין סובלים מהטרדה, אפליה ואלימות רק בשל מי שהם. זה לא מתקבל על הדעת".

הצעת החוק צפויה לעבור בקלות בפרלמנט הקנדי, שמרביתו מורכב מחברי המפלגה הליברלית. ניסיונות קודמים לאשר חקיקה דומה במדינה כשלו, אולם מדובר בניסיון הראשון לקדם את החוק תחת הממשלה הנוכחית. ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" בירך על הצעד של הממשלה הקנדית, והעריך כי הוא "יבטיח את זכויות האדם של מי שחשוף לרמות גבוהות של אפליה ואלימות, בקנדה וברחבי העולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ההכרזה על הצעת חוק למניעת אפליית טרנסג'נדרים, אוטווה, קנדה, 17 במאי 2016. רויטרס
חוגגים את ההכרזה בבניין הפרלמנט באוטווה/רויטרס

הצעד הקנדי מגיע על רקע דיון ער בנושא בארצות הברית, שכנתה מדרום. מדינת קרוליינה הצפונית אישרה מוקדם יותר השנה חוק שמחייב בני אדם להשתמש בתאי שירותי התואמים את המגדר שאליו נולדו בלבד. הנשיא ברק אובמה הגיב בהוראה שניתנה לבתי ספר ציבוריים, לאפשר לתלמידים טרנסג'נדרים להשתמש בתא השירותים שבו יבחרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully