וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד היסטורי: ארה"ב התנתה תקציבים ביחס שווה לטרנסג'נדרים בבתי ספר

13.5.2016 / 19:25

הממשל הורה לבתי ספר ציבוריים לאפשר לטרנסג'נדרים להיכנס לשירותי נשים או גברים לפי תחושתם. ההנחיה, שמגיעה ברקע חקיקה בעייתית בקרוליינה הצפונית, מחייבת שלא להפלות על בסיס מגדר כתנאי לסיוע פדרלי למוסד

צילום: רויטרס

הממשל בארצות הברית הורה היום (שישי) לבתי הספר הציבוריים במדינה לאפשר לתלמידים טרנסג'נדרים להשתמש בשירותים על פי המגדר שאליו הם משתייכים. ההנחיה החדשה מגיעה על רקע המאבק בין משרד המשפטים האמריקני לקרוליינה הצפונית סביב חוק שהעבירה המדינה בחודש מרץ, האוסר על טרנסג'נדרים להשתמש בשירותים שאינם תואמים את המין שאליו נולדו.

גורמים ממשרד המשפטים וממשרד החינוך מסרו לבתי הספר ברחבי ארצות הברית במכתב מטעמם כי ההוראה אינה מעוגנת בחקיקה, אך מדגישה את החובה שלא להפלות תלמידים, כולל על בסיס מגדרי. "ההוראה שולחת הודעה ברורה לתלמידים טרנסג'נדרים: כאן באמריקה אתם בטוחים, מוגנים ושייכים – בדיוק כמו שאתם", אמרה וניטה גופטה, ראש המחלקה לזכויות אדם של משרד המשפטים, בהודעה רשמית שלוותה למכתב.

ההנחיה טומנת בחובה איום מרומז כי מי שלא יקבל את פרשנות ממשל אובמה לחקיקה בנושא עלול לעמוד בפני תביעות או הפסד של סיוע פדרלי. כתנאי לקבלת סיוע פדרלי, נכתב, על בתי הספר להסכים שלא להתייחס לאף אדם שלוקח חלק בפעילותו החינוכית באופן שונה על בסיס מגדרי. עוד נכתב כי על פי פרשנות הממשל לחוק הקיים, בית ספר לא יכול להתייחס לתלמיד טרנסג'נדר באופן שונה מאשר לתלמיד אחר מאותה זהות מגדרית.

לקריאה נוספת:
"חוק השירותים" הוא רק ההתחלה: בדרום ארה"ב יוצאים למלחמה בגייז
גרמניה מתכננת לבטל את הרשעתם של עשרות אלפי הומואים
"צעד קדימה": הפרלמנט באיטליה אישר הכרה בנישואים חד-מיניים

הממשל בארה"ב הורה לבתי הספר הציבוריים לאפשר שימוש בשירותים לפי השתייכות מגדרית ולא מין מולד. רויטרס
"אפליה במימון המדינה נגד טרנסג'נדרים שכל רצונם הוא לבצע את הפעילות הפרטית ביותר". שלט מחאה על "חוק השירותים"/רויטרס

סוגיית הנגישות לשירותים עלתה לסדר היום הלאומי בארצות הברית לפני כחודשיים, לאחר שקרוליינה הצפונית הפכה למדינה הראשונה שאוסרת שימוש בשירותים ציבוריים או במלתחות שאינם תואמים את המין הרשום בתעודת הלידה של המשתמשים בהם. חוק 2 HB, שזכה לכינוי "חוק השירותים", הוביל לחקיקה או לניסיונות חקיקה דומים ברחבי ארצות הברית, ונכון לעכשיו יש יותר מ-40 הצעות חוק ב-17 מדינות שונות הקוראות להגבלה זו או אחרת על זכויות טרנסג'נדרים, הומואי,םולסביות וביסקסואלים.

משרד המשפטים של ארצות הברית הצהיר בשבוע שעבר כי החוק שנקבע בקרוליינה הצפונית מפר זכויות אזרחיות של טרנסג'נדרים, ולכן אסור ליישמו. בעקבות ההצהרה הגיש השבוע מושל קרוליינה הצפונית פאט מקרורי תביעה בבית המשפט נגד ממשלת ארצות הברית, כשהוא מאשים אותה ב"התערבות יתר מופרכת ובוטה". לדברי התובעת הכללית לורטה לינץ', המובילה את המאבק נגד "חוק השירותים", החוק הוא "אפליה במימון המדינה נגד טרנסג'נדרים שכל רצונם הוא לעשות את הפעילות הפרטית ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אזרחים חוגגים את ההחלטה על אישור נישואים חד מיניים בכל מדינות ארצות הברית מחוץ לבית המשפט העליון, יוני 2015. רויטרס
הפסיקה שמאשרת נישואים חד-מיניים הובילה לתגובת-נגד מצד השמרנים. חברי הקהילה הגאה חוגגים מול בית המשפט ביוני 2015/רויטרס

גל חקיקה אנטי-להט"בי שוטף לאחרונה חלק ממדינות ארצות הברית, שמסרבות להתיישר לפי הרוח הליברלית של הנשיא ברק אובמה בתחום זכויות האזרח. מדובר בגל שהחל כתגובת נגד לפסיקת בית המשפט העליון בשנה שעברה, שקבעה כי איסור על נישואים חד-מיניים מנוגד לתיקון ה-14 בחוקה של ארצות הברית. בשל הקביעה, נאלצו המדינות שבהן היו קיימים האיסורים על נישואים בין בני אותו מין לבטל אותם.

"חוק השירותים" של קרוליינה הצפונית הגיע כחלק מניסיון לעצור את התנועה הפועלת למען שוויון זכויות מלא לקהילה הגאה. לדברי תומכי החוק, מדובר בהגנה על נשים וילדות מפני עברייני מין שיארבו להם בתאי השירותים. לפי ארגוני זכויות טרנסג'נדרים, ב-18 מדינות ובעשרות ערים שמאפשרות לאנשים להשתמש בבתי שימוש בהתאם למגדר שאליו הם משתייכים, לא נרשמו אירועים חריגים הקשורים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully