וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מתכננת לבטל את הרשעתם של עשרות אלפי הומואים

12.5.2016 / 23:30

שר המשפטים מקדם חוק שיפצה עשרות אלפי גברים שהועמדו לדין בשל נטייתם המינית לאחר מלחמת העולם השנייה. החוק האוסר על הומוסקסואליות בוטל רק ב-1969. "רוצים לשקם את הקורבנות"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. 22 בינואר 2016. רויטרס
לא ברור אם מפלגתה תאשר זאת. מרקל/רויטרס

גרמניה מתכננת לבטל את הרשעתם של עשרות אלפי גברים במסגרת חוק שאסר על יחסים חד-מיניים ולשלם להם פיצויים כספיים – כך אמר אמש (רביעי) שר המשפטים הייקו מאס. החוק נקבע לראשונה עוד במאה ה-19 והוחמר תחת המשטר הנאצי. הוא נשאר בתוקף במשך עשרות שנים גם בגרמניה המערבית ובוטל רק ב-1969, לאחר שעשרות אלפי גברים הורשעו ונכלאו בגין עבירה זאת.

הומואים שהורשעו במסגרת חוק זה נאלצו לחיות עם כתם פלילי גם לאחר שבוטל. "לעולם לא נוכל לבטל את הדברים המקוממים שעשתה המדינה, אך אנחנו רוצים לשקם את הקורבנות", מסר השר בהצהרה. "ההומואים המורשעים לא צריכים לחיות יותר עם הכתם השחור של רישום פלילי", הוסיף מאס, חבר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, השותפה בקואליציה עם מפלגתה השמרנית של אנגלה מרקל.

הצעד מגיע בעקבות המלצותיה של הסוכנות למלחמה באפליה בגרמניה שפרסמה דוח בנושא. דוברת מטעם המשרד מסרה כי לא ברור מתי הצעת החוק תושלם. בנוסף לכך, לא ידוע מה היקף הפיצויים שיוענקו להומואים המורשעים ואם יש לכך תמיכה בקרב אנשי מפלגתה השמרנית של מרקל.

האגודה למען זכויות הלסביות וההומואים הפצירה בממשלה לקדם את החקיקה במהרה. "הזמן דוחק בהסרת ההרשעות הלא צודקות של קורבנות רדיפת ההומוסקסואלים ובהחזרת כבודם", צוטט הארגון במגזין דר שפיגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully