וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בארצות הברית: גבר שאיבר מינו נכרת עבר השתלת פין

תומס מנינג עבר את הניתוח בבית החולים במסצ'וסטס, וטרם ניתן לדעת אם הוא עבר בהצלחה. "אני רוצה להיות מי שהייתי", אמר מנינג בתום ההליך. עד כה אירעה בעולם השתלת פין מוצלחת אחת בלבד

עריכה: טל רזניק

תומס מנינג בן ה-64, שאיבר מינו הוסר בשל מחלת הסרטן, עבר לפני כשבוע את השתלת הפין הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית - כך דיווח היום (שני) הניו יורק טיימס. הניתוח, שנערך בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס, נמשך 15 שעות וטרם ניתן לדעת אם הוא עבר בהצלחה. "אנחנו שומרים על אופטימיות זהירה", אמר ד"ר קרטיס סנטרולו, מנתח פלסטי בבית החולים שהיה חלק מהצוות שניתח את מנינג.

מדובר בניתוח ניסויי, המהווה חלק ממחקר שמטרתו לסייע ללוחמים שנפגעו קשות באיבר מינם בשדה הקרב, וכן לחולי סרטן ולנפגעי תאונות. סנטרולו ציין כי אם הניתוח יצלח, מנינג יוכל להטיל את מימיו באופן רגיל בתוך כמה שבועות, ולקיים יחסי מין בתוך שבועות או חודשים.

"אני רוצה לשוב להיות מי שהייתי", אמר מנינג, עובד בנק בעיר הליפקס שבמסצ'וסטס, בריאיון מחדרו בבית החולים. הוא ציין כי הוא מרגיש טוב ובקושי חווה כאב, אך עדיין חושש להסתכל על השתל, שהגיע מתורם שהלך לעולמו.

עוד כתבות מהעולם:
חופש העיתונות בטורקיה מידרדר: "894 עיתונאים פוטרו השנה"
בכיר באיטליה: ראש עיריית לונדון המוסלמי - מחבל מתאבד
"לבטל את עונש המאסר להומואים ולסביות": הפגנות להט"ב בלבנון

חיילים אמריקנים מתאמנים באפגניסטן, 26 בדצמבר 2014. רויטרס
1,367 חיילים נפגעו באיבר מינם בעיראק ובאפגניסטן/רויטרס

מנינג אמר כי ברצונו לדבר על הניתוח שעבר באופן פומבי וללא מחסומים כדי לסייע במיגור הבושה והדעות הקדומות הנוגעות לסרטן ולפגיעות באיבר המין, כמו גם להעניק תקווה לגברים הסובלים ממצב דומה. סנטרולו אמר כי מטופל אחר שאיבר מינו נפגע מכוויות בתאונת דרכים יעבור ניתוח דומה ברגע שיימצא תורם מתאים. ברשימת ההמתנה נמצא גם לוחם בצבא ארצות הברית שנפגע באפגניסטן.

לפי משרד ההגנה האמריקני, בין השנים 2001 ל-2013 נפגעו 1,367 חיילים באיבר מינם בעיראק ובאפגניסטן - כמעט כולם מתחת לגיל 35. סנטרולו אמר כי העלות הכוללת של ההשתלה נעה בין 70-50 אלף דולר, אך בשלב זה הוא נעשה בחינם למתאימים.

ברחבי העולם אירעו רק שתי השתלות פין עד כה – אחת אירעה בשנת 2006 בסין ונכשלה, והשניה, שאירעה בדרום אפריקה ב-2014, נחלה הצלחה. את ההשתלה בדרום אפריקה עבר צעיר בן 21, ששאיבר מינו נקטע בעת ברית מילה שהשתבשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תומס מנינג, מושתל הפין הראשון בארצות הברית, מאי 2016. בית החולים הכללי של מסצ'וסטס, מערכת וואלה! NEWS
"רוצה למגר את הבושה הנוגעת לפגיעות באיבר המין". מנינג/מערכת וואלה! NEWS, בית החולים הכללי של מסצ'וסטס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully