וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה אי פעם: ניתוח להשתלת פין עבר בהצלחה

בתום תשע שעות מורטות עצבים בבית החולים בקייפטאון שבדרום אפריקה קיבל גבר בן 21 איבר מין חדש, אחרי ששלו נקטע בברית מילה שהשתבשה. לרופאיו אמר שהוא מרגיש שזה היה הפין שלו מאז ומעולם. "העובדה שהוא שייך למישהו אחר לא מפריעה לו"

אדם במצב צמח בבית חולים. ShutterStock
מרגיש כאילו זה היה האיבר שלו מאז ומעולם/ShutterStock

תשע שעות מייגעות של ניתוח הסתיימו אתמול (שישי) בהצלחה בבית חולים בדרום אפריקה, ולראשונה בהיסטוריה הושלם בהצלחה ניתוח להשתלת פין. המושתל הוא גבר בן 21, שהיה זקוק להשתלה מכיוון שלפני שלוש שנים נקטע איבר מינו בעת ברית מילה שהשתבשה, ומאז לא יכול היה להיות פעיל מינית. ברית מילה בגיל מאוחר עבור גברים היא דבר נהוג באזור שממנו הגיע הצעיר, ופעמים רבות בשל חוסר מקצועיות, נעשות טעויות בלתי הפיכות. את הפין קיבל הגבר מתורם שמת לפני כארבעה חודשים.

לדברי פרופ' אנדרה ואן דר מרווה, ראש המחלקה האורולוגית באוניברסיטת סטלנבוש אשר היה אחראי לניתוח שנערך בבית החולים טייגרברג שבקייפטאון, המטופל מתאושש כראוי. "הוא מרגיש טוב מאוד - הן גופנית והן נפשית", אמר ואן דר מרווה לערוץ חדשות מקומי, והוסיף כי הגבר שהושתל בו הפין מרגיש כאילו זה היה האיבר שלו מאז ומעולם. "הוא אמר לי בצורה חד משמעית שהעובדה שהפין שייך למישהו אחר, לא מפריעה לו. הוא המשיך הלאה עם האיבר החדש כאילו שהיה הפין שלו. זו בדיוק הדרך שבה רצינו את זה".

לא מדובר היה בניתוח קוסמטי בלבד, אלא בניתוח שאמור היה להשיב למטופל גם את התפקוד המיני שלו – ואכן כך קרה. "היינו כל כך מופתעים מכך שהוא מקבל זקפה, זה בהחלט מעיד על כך שהוא קולט את האיבר היטב", סיפר הפרופ'. "הדבר היה מאוד קשה. מה שעשינו היה לחבר את כלי הדם בפין, שרובם הוא מעט יותר ממילימטר, לכלי הדם שהסטנו מהבטן התחתונה. כל כך הרבה דברים יכלו להשתבש. למעשה, אחד מכלי הדם יצר קריש למשך כמה שעות, אך הצלחנו לטפל בזה".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
סוף לתעלומת היעלמות פוטין? הקרמלין ימסור "הודעה חשובה"
חשד: יהודים תקפו ערבי בירושלים; "שמעו ערבית והתנפלו עליו"
נתניהו בלחץ מהסקרים: "מהפך? זו בהחלט סכנה אמיתית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully