וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: יהודים תקפו ערבי בירושלים; "שמעו ערבית והתנפלו עליו"

14.3.2015 / 0:50

אחמד מוחמד אבו טאעה, תושב הגבעה הצרפתית שבבירה, הותקף על פי החשד על ידי שני צעירים שנמלטו מהמקום. הוא נפצע באורח קל-בינוני ופונה לבית חולים. "אחד היה חמוש במקל, והאחר בסכין"

צעיר ערבי הותקף בירושלים. שלמה מור, ספק 500
אבו טאעה, אתמול/ספק 500, שלמה מור
"אנחנו מדווחים למשטרה אבל הם לא עושים שום דבר. אנחנו חיים יחד ודברים כאלה לא צריכים לקרות"

צעיר ערבי, בן 21 משכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, נפצע אתמול (שישי) באורח קל-בינוני לאחר שהותקף בסמוך לביתו, לטענתו על ידי שני צעירים יהודים. התוקפים גרמו לצעיר, אחמד מוחמד אבו טאעה, חבלות שונות ודימום באף. המשטרה פתחה בסריקות אחר שני החשודים שנמלטו מהמקום והחלו בחקירת האירוע, ואילו אבו טאעה הועבר לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר על ידי הסהר האדום.

עיסא, אביו של הפצוע, סיפר לוואלה חדשות: "הבן שלי היה על הכביש ודיבר בטלפון. כנראה שהתוקפים שמעו את השיחה בערבית והתנפלו עליו, בלי שדיברו איתו לפני כן ובלי שנפגשו, והוא אפילו לא מכיר אותם". לדבריו, התוקפים הם בשנות ה-20 לחייהם. "אחד היה חמוש במקל, והאחר בסכין", הוסיף. "כל התקיפה נמשכה אולי דקה. אחד חבט ברגליו ובידיו עם המקל, וחברו ניסה לדקור אותו בפנים ובצוואר. למזלו, הוא היה מהיר ונחתך רק באף".

עוד בוואלה חדשות:
אישום: צעירים יהודים הכו ערבי שביקש שקט - "לך יא מניאק"
בן של ראש ארגון פשע חשוד בתקיפת הצעיר הערבי בירושלים
פרסום ראשון: 6 ימים לבחירות - אישום נגד ברוך מרזל בגין תקיפה

"הגיסים שלי היו במרחק 15 מטרים ממנו וראו את הכול", הוסיף אביו של הפצוע. "הם ניסו לעזור, והתוקפים נמלטו". לדבריו, "המצב קשה מאוד. כל כמה ימים יש תקיפה גזענית בירושלים נגד ערבים. אנחנו מדווחים למשטרה אבל הם לא עושים שום דבר. אנחנו חיים יחד ודברים כאלה לא צריכים לקרות. ברוך השם, הבן שלי יצא בנס והוא בסדר עכשיו, מטפלים בו".

אלי אריש, ראש ארגון פשע מירושלים, שבנו מואשם בתקיפת צעיר ערבי בבית המשפט השלום בירושלים, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
אביו של אחד החשודים בתקיפת הנער הערבי בפורים. בית המשפט בירושלים/נועם מושקוביץ

שלשום, הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שני נערים יהודים, בני 16 ו-19, בגין תקיפה הגורמת לחבלה של ממש, הכשלת שוטר, תקיפת שוטר ואיומים. על פי כתב האישום, הם השתתפו בתקיפת הצעיר הערבי מוחמד תוחנני במרכז הבירה בשבוע שעבר. ביום ראשון יוגשו כתבי אישום נגד שני נאשמים נוספים בפרשה.

מפרטי כתב האישום עולה כי הנערים, אשר היו מחופשים לרגל חג הפורים, וחלקם אף שיכורים, הקימו רעש רב במסעדה ברחוב הלל שבמרכז העיר, אשר בה עובד תוחנני. הוא ביקש מהם לשמור על השקט, ובתגובה פנה אליו אחד הנערים וגידף: "יא ערבי, יא מניאק, לך מפה", ואז סטר לו בפניו ודחף אותו.

נערים אחרים, לא רק שלא מנעו ממנו את התקיפה, אלא שלהבו את הרוחות כשהם קוראים: "ערבי, ערבי, תזדיין". בהמשך הם עצמם הצטרפו לתקיפה הגזענית הבוטה, וכמה מהם סטרו לעובד המסעדה, הכו אותו באגרופיהם, בעטו בו ואף נשכו אותו בגבו. כתוצאה מכך, בין היתר, "נגרמו לתוחנני חבלות ושריטות בפנים, שטפי דם בעיניים, חבלות בגוף וסימני נשיכה בגב", נכתב באישום.

"אני לא זוכר הרבה, היה לי מאוד כואב", סיפר הצעיר. "יצאתי החוצה, הערתי להם על הרעש שהם הקימו ופתאום התנפלו עליי מלא אנשים. התעוררתי בבית החולים ולאחר מכן נתתי עדות במשטרה. הם ראו שאני ערבי ובגלל זה נתנו לי מכות". לדברי עד ראייה, הנערים זרקו לעברו כיסאות, הכו אותו במקומות שונים בגוף ונשכו אותו בגבו. "היו שם לפחות 30-20 איש, שהתנפלו עליו רק משום שהוא ערבי", סיפר.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 23:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully