וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: צעירים יהודים הכו ערבי שביקש שקט - "לך יא מניאק"

12.3.2015 / 20:36

בן 16 ובן 19 נאשמים כי במהלך פורים התקיפו את מוחמד תוחנני, צעיר ערבי שעבד במסעדה במרכז ירושלים שבה בילו. חבריהם, שחלקם היו שיכורים, שלהבו את האווירה: "ערבי, תזדיין". אחד מהם גם גידף שוטר שהגיע לזירה. צפויים אישומים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יא ערבי, יא מניאק, לך מפה". תוחנני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שני נערים יהודים שהשתתפו בתקיפת הצעיר הערבי מוחמד תוחנני במרכז הבירה בחג פורים, בשבוע שעבר.

על פי כתב האישום, הנערים אשר היו מחופשים, ומקצתם שיכורים, הקימו במסעדת "בורגר-בר" ברחוב הלל במרכז ירושלים רעש רב. תוחנני, העובד במקום, ביקש מהם לשמור על שקט ובתגובה פנה אליו אחד הנערים וגידף: "יא ערבי, יא מניאק, לך מפה", ואז סטר לו בפניו ודחף אותו.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
נתניהו בריאיון לוואלה: "ממשלת אחדות לא תחזיק מעמד דקה"
נחשפו תמונות נדירות של מקום המסתור של אוסמה בן לאדן
רכב שרוף ותאומים זהים: מבוי סתום בחקירת התאונה הקטלנית

נערים אחרים, לא רק שלא מנעו ממנו את התקיפה, אלא שלהבו את הרוחות כשהם קוראים: "ערבי, ערבי, תזדיין". בהמשך הם עצמם הצטרפו לתקיפה הגזענית הבוטה, וכמה מהם סטרו לעובד המסעדה, הכו אותו באגרופיהם, בעטו בו ואף נשכו אותו בגבו. כתוצאה מכך, בין היתר, "נגרמו לתוחנני חבלות ושריטות בפנים, שטפי דם בעיניים, חבלות בגוף וסימני נשיכה בגב", נכתב באישום.

אלי אריש, ראש ארגון פשע מירושלים, שבנו מואשם בתקיפת צעיר ערבי בבית המשפט השלום בירושלים, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
נתן אריש, אחד החשודים בתקיפה/נועם מושקוביץ

מסתבר שהמעורבים לא הסתפקו בהכאת העובד. בלי כל בושה, אחרי שהגיעו השוטרים קרא אחד מהם לעברם: "אני אדקור אותך, אני אזיין אותך, אני משוגע". לשוטר אחר אמר אחד הנערים: "אני יודע איפה אתה גר. אני אגיע אליך לבית - ואתה לא תישן. אני אדאג לרצוח אותך גם אם אני אשב 10 שנים בכלא". השוטרים החליטו לבצע מעצרים, אולם אחד הנערים הצליח להשתחרר מאחיזת השוטר, והוא נעצר בתום מרדף רגלי ברחוב סמוך.

היום, כאמור, הוגשו כתבי אישום כנגד שניים המעורבים, בני 16 ו-19. השניים נאשמים בתקיפה הגורמת לחבלה של ממש, הכשלת שוטר, תקיפת שוטר ואיומים. ביום ראשון יוגשו כתבי אישום נגד שני נאשמים נוספים בפרשה.

עורך הדין אביחי חג'בי סנגורו של הנער בן ה-16 שהואשם מסר בתגובה: "בסופו של יום החשדות התבדו והעבירות החמורות נגד הנערים הושמטו מכתב האישום. מצער לדעת שהמשטרה עושה הכל על מנת לשוות נופך לאומני לכל קטטה. אני סבור כי לאחר שמיעת הטענות בית המשפט יורה על שחרורו של מרשי".

בין מי שנעצר בקטטה היה גם נתן אריש, בנו של העבריין אלי אריש - שמוגדר על ידי המשטרה ראש ארגון פשיעה מאזור ירושלים. גם נגד אריש, בשנות ה-20 לחייו צפוי להיות מוגש כתב אישום.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully