וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באיטליה: ראש עיריית לונדון המוסלמי - מחבל מתאבד

בפה גרילו, מנהיג מפלגת "תנועת חמשת הכוכבים", אמר כי סדיק חאן "יפוצץ את עצמו מול כנסיית וסטמינסטר" - ועורר סערה. הוא אף כינה את חאן "בנגלדשי", על אף שמשפחתו הגיעה מפקיסטן

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בפה גרילו, אחד הפוליטיקאים הפופולריים באיטליה וקומיקאי במקצועו, עורר סערה במדינה לאחר שאמר כי ראש העירייה החדש של לונדון, המוסלמי הראשון המכהן בתפקיד סדיק חאן, "יפוצץ את עצמו מול כנסיית וסטמינסטר" – אחד האתרים החשובים בבירת בריטניה. את הדברים אמר גרילו בעת שהופיע בשבת בערב בעיר פדובה שבצפון המדינה. תחילה הוא דווקא שיבח את חאן, ואמר כי זכייתו בבחירות מוכיחה כי אסור לאף אחד להפסיק לחלום. עם זאת, הוא כינה אותו "בנגלדשי", על אף שמשפחתו מגיעה במקור מפקיסטן, והוסיף: "עכשיו אני רוצה לראות מה יקרה כשהוא יפוצץ את עצמו מול וסטמינסטר".

גרילו, מנהיג מפלגת "תנועת חמשת הכוכבים" האנטי-ממסדית שאינו יושב בפרלמנט, זוכה לפופולריות אדירה באיטליה ומפלגתו, שהוקמה בשנת 2009, זכתה ב-25% מהקולות בבחירות של שנת 2013. הוא ידוע בשפתו הבוטה, ונראה כי הוא אינו מוכן לרכך את בדיחותיו בעת שהוא מנסה לצייר את מפלגתו כחלופה רצינית למפלגות המסורתיות במדינה, לרבות מפלגת השלטון המרכז-שמאל בראשות ראש המממשלה מתאו רנצי.

עוד כתבות מהעולם:
"לבטל את עונש המאסר להומואים ולסביות": הפגנות להט"ב בלבנון
קלינטון חשפה: "אם אבחר, בעלי יהיה אחראי על שיפור הכלכלה"
"מפחיד ובלתי צפוי": אפריל האחרון שבר את שיאי החום העולמיים

בפה גרילו, מנהיג מפלגת חמשת הכוכבים. רומא, פברואר 2013. רויטרס
יצא נגד ראש עירית לונדון הנבחר. גרילו/רויטרס

מתנגדיו הפוליטיים של גרילו טענו כי דבריו נועדו להסיט את תשומת הלב הציבורית מבעיות בתוך מפלגתו, בהן חקירת חבר המפלגה וראש עיריית פארמה בגין ניצול לרעה של תפקידו, וחקירת חבר המפלגה וראש עיריית ליבורנו בגין הונאה.

הדברים מגיעים בזמן חשוב עבור מפלגתו של גרילו, שכן בקרוב ייערכו בחירות לראשות עיריית רומא ומועמדת המפלגה, וירג'יניה ראגי, מובילה בסקרים. סנאטור מטעם מפלגת השלטון תהה בטוויטר מה ראגי חושבת על ההערות. "מה ראגי חושבת על הדברים הגזעניים של הבוס שלה? היא מעמידה פנים שדבר לא קרה?". מועמד המפלגה לראשות העיר התייחס גם הוא לדבריו של גרילו ואמר: "זה לא הצחיק אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully