וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחיד ובלתי צפוי": אפריל האחרון שבר את שיאי החום העולמיים

על פי נתונים חדשים של נאס"א, מעלות החום בחודש שעבר היו גבוהות ב-1.11 מעלות צלזיוס מהממוצע, וזהו החודש השביעי שבו נרשמו טמפרטורות עולמיות שוברות שיאים. "אני נמצא בנקודה שבה איני יודע מה יקרה בעתיד", אמר מומחה בנושא

עריכה: ניר חן

אפריל האחרון היה החודש החם ביותר מאז שהחלו המדידות באמצע המאה ה-19, והחודש השביעי ברציפות ששובר את שיאי החום העולמיים – כך עולה מנתונים עדכניים שפרסמה נאס"א בסוף השבוע האחרון. זהו החודש השלישי ברציפות שבו השיא החודשי נשבר בפער המשמעותי ביותר שנרשם אי-פעם, והחודש השביעי ברצף שבו נרשמת מעלת צלזיוס אחת לפחות מעל ממוצע הטמפרטורות שנרשם בין 1951-1980.

על פי הנתונים החדשים, הטמפרטורה העולמית של פני הקרקע והים בחודש שעבר הייתה גבוהה ב-1.11 מעלות צלזיוס מממוצע הטמפרטורות של חודש אפריל בין 1980-1951. לפי הגרדיאן הבריטי, הנתונים מצביעים על כך ש-2016 תהיה השנה החמה ביותר בהיסטוריה, וככל הנראה בפער המשמעותי אי-פעם.

השיא החדש שובר את השיא הקודם שנקבע בשנת 2010 ב-0.24 מעלות צלזיוס. לשיאים תורמת תופעת האל-ניניו, המתרחשת אחת לכמה שנים. היא מאופיינת בעלייה בטמפרטורת מי האוקיינוס השקט ומשפיעה על האקלים באזורים רבים בעולם. עם זאת, תופעת האל-ניניו הנוכחית היא אינה החמורה בהיסטוריה, ועל כן לנתונים הנוכחיים ישנם גורמים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
מדיניות הנשיא החדש בפיליפינים: עונש מוות, ירי בפושעים ועוצר
בחורה מבית טוב: בתו הצעירה של ארדואן כבר לא מחפשת חתן
ארה"ב: ה-FBI פשט על מוסד סאטמר בניו יורק שנחשד בטיוח עבירות מין

מפה מתוך נתוני נאס"א המצביעה על טמפרטורות שוברות שיאים במהלך חודש אפריל. טוויטר, צילום מסך
מפה המציגה את הנתונים העולמיים, מתוך הדוח של נאס"א/צילום מסך, טוויטר

"זה מפחיד. אני נמצא בנקודה שבה איני יודע מה יקרה בעתיד", אמר אריק הולת'האוס, מומחה לעניני אקלים, לאינדפנדנט הבריטי. "ידענו שאל-ניניו ישפיע על המצב האקלימי בעולם, אבל אני לא חושב שמישהו ציפה לקפיצה המשמעותית הזו בטמפרטורות". הוא ציין כי הוא צופה שטמפרטורות שוברות השיאים יימשכו בארבעת עד ששת החודשים הקרובים, ולאחר מכן הן יתחילו להתיישר עם הממוצע.

אנדי פיטמן, מומחה לענייני אקלים באוניברסיטת ניו סאות' וויילס שבאוסטרליה, אמר כי "המדענים המתעסקים באקלים מזהירים מההתחממות לפחות מאז שנות השמונים, וזה נהיה ברור כשמש מאז שנות האלפיים, אז היכן ההפתעה כאן?". לדבריו, הנתונים החדשים מראים כי המטרה שעליה הסכימו מדינות העולם בוועידת האקלים בפריז, לפיה הטמפרטורה העולמית תעלה ב-1.5 מעלות בלבד, מוטלת בספק. "זוהי תקוות שווא, אני לא בטוח שנגיע אליה גם אם נתחיל להגביל את פליטת החומרים המזהמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully