וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ה-FBI פשט על מוסד סאטמר בניו יורק שנחשד בטיוח עבירות מין

16.5.2016 / 0:15

אנשי הבולשת הפדרלית הגיעו למוסד תלמוד תורה לאחר שבחודש האחרון הופץ ברשת סרטון ובו נראה המנהל נוגע באופן חשוד באחד הילדים. כעת, נבדק אם החשודים נוקו בסיוע התובע המחוזי. המוסד: "הוא רק חיבק תלמיד עם בעיות התנהגות"

ספק 500

חוקרי הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) פשטו ביום חמישי על מוסד תלמוד תורה המזוהה עם חסידות סאטמר בקריית יואל שבמדינת ניו יורק. התובע המחוזי בדק טיוח של עבירות מין בילדים במוסד, אך זיכה אותו. גורמים המעורים בפרטים הסבירו כי נבדק החשד שגורמים בקהילה עשו יד אחת עם התובע המחוזי וכך נוקו מהחשדות. החוקרים הפדרליים החרימו, בין היתר, מסמכים ומחשבים מהמוסד החרדי.

הפשיטה מגיעה לאחר שבשבועות האחרונים הופץ בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות סרטון ובו נראה מנהל בכיר מחזיק ילד בין רגליו, מנשק את פניו ונוגע בחלקים נוספים בגופו. ככל הנראה, הסרטון פורסם על ידי חרדי שעבר התעללות והמקרה שלו הושתק בקהילה שאליה הוא משתייך.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מתנדב התלונן: "שוטר שהטריד אותי מינית - מועמד לקורס קצינים"
קצין שהטריד מינית והאחראי על מחדל 100 יקודמו: "אלשיך מצפצף על כולם"
חשד: הציע לנערות בגדים וכסף - בתמורה לעבודה בזנות במרכז הארץ

ארה"ב: סרטון שרץ ברשת תיעד חשד להתעללות מינית של מנהל מוסד בתלמיד. ספק 500
המנהל והילד בתמונה מתוך הסרטון שהופץ/ספק 500

אף שהתיעוד הופץ לפני יותר מחודש, המוסד החינוכי פרסם הודעה ביום שלישי, ממנה משתמע כי הוא מגבה את החשוד. "מנהל המוסד נראה מחבק תלמידים שנשלחו אליו למשרד בשל בעיות התנהגות", נכתב. "בעוד עבור גולשים מסוימים זו לא תגובה ראויה, היא אינה עולה בשום פנים לתקיפה פלילית". עוד ציין המוסד כי מתקיים שיתוף פעולה מלא עם החקירה. עד כה לא הוגש אישום נגד המנהל והרשויות לא התייחסו באופן רשמי לחקירה.

כמו בכל מגזר אחר, ילדים ונערים במגזר החרדי נפגעים בעבירות מין. ואולם, המאפיינים המיוחדים למגזר - בהם היעדר חינוך מיני ובעיקר חוסר רצון ויכולת להתלונן בשל קשר השתיקה סביב המעשים - הובילו לכך שבמשך שנים עשרות מקרים של התעללות לא קיבלו מענה הולם. בשנים האחרונות, בקבוצות חרדיות מתונות יחסית, קשר השתיקה התרופף מעט ויותר קורבנות פונים למשטרה. במקרים כמו זה שאירע לכאורה בקריית יואל, מזוהים אנשי סאטמר דווקא עם הקיצוניים בחברה החרדית, שעדיין דוגלים בשתיקה.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully