וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדב התלונן: "שוטר שהטריד אותי מינית - מועמד לקורס קצינים"

10.5.2016 / 0:26

לפני חצי שנה פתחה מח"ש בחקירת תלונת מתנדב מצטיין שטען כי השוטר הטריד אותו בסיורים. כעת טוען המתלונן כי השוטר עשוי להתקדם. "ברגע שזה קרה, קפאתי. אחר כך אמרתי 'די', אבל הוא התעלם", נטען

עריכה: ניר חן

(השר לביטחון פנים ארדן: "מח"ש מחויבת לבדוק תלונות על הטרדות מיניות")

"ברגע שזה קורה לבן אדם אתה קופא. אמרתי לו כל פעם 'די, די, די', והוא לא הפסיק. בהתחלה אתה חושב שזה משחק" - כך תיאר מ', מתנדב במשטרה, את מסכת ההטרדות שעבר לכאורה על ידי שוטר סיור בתחנת משטרה באזור המרכז. המקרה הובא לידיעת המחלקה לחקירות שוטרים כבר בחודש דצמבר האחרון, ומאז נפתחה חקירה נגד השוטר. ואולם, בשיחה עם וואלה! NEWS, טען מ' כי השוטר ממשיך כרגיל בתפקידו ואף מועמד לצאת לקורס קצינים ולקבלת תפקיד פיקודי.

מ', בן 31, החל להתנדב במשטרה לפני שנים רבות כשעוד היה תלמיד תיכון בפרויקט מחויבות אישית. במהלך השנים התמיד בתפקידיו ואף קיבל תעודת מתנדב מצטיין ותעודת מתנדב ותיק. לפני כחצי שנה, סיפר מ' כי אחד השוטרים הטריד אותו בניידת במסגרת סיורים משותפים שערכו השניים. "היו נגיעות, דיבורים על דברים מיניים יותר, התחיל לפתח איתי שיחות. עדיין קשה לי לדבר על זה", סיפר מ'.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין שהטריד מינית והאחראי על מחדל 100 יקודמו: "אלשיך מצפצף על כולם"
פרסום ראשון: חושף השחיתויות ש"הוגלה" יחזור לשורות המשטרה
אישום נגד קצין משטרה: הכה עצור בן 69 שהיה אזוק בידיו וברגליו

משטרה, דצמבר 2011. עומר מירון
"בעימות הוא ניסה להמציא כל מיני סיפורי גרסאות"/עומר מירון

בחודש דצמבר פנה למפקד המתנדבים בתחנה וסיפר לו על המעשים. הוא ביקש בתחילה שלא יעבירו את הדברים למח"ש כדי שלא "יתחילו לנדות אותו", לדבריו, אך המפקד העביר את הדיווח לפיקוד התחנה – ושם הוחלט לערב את מח"ש. מ' נקרא לחקירה, ובסוף חודש ינואר אף נערך עימות בינו לבין השוטר שעל פי טענותיו הטריד אותו מינית.

"בעימות הוא ניסה להמציא כל מיני סיפורי גרסאות. הוא לא הודה בטעות שלו. הוא המציא סיפורים שלא היו ולא נבראו", אמר. "הוא ניסה להציג כאילו אני מתנקם בו אחרי שהוא דיווח שאני לא מתפקד בתחנה ובמשמרות". לדבריו, הוא כלל לא ידע מי השוטר שדיווח על התנהלותו, ומכאן שלא היה יכול "לנקום בו". בתחילת פברואר הוא נקרא להשלמת חקירה, ומאז הוא ממתין להתפתחויות.

כעת, הוא בחר להתראיין בנושא מאחר שלדבריו, השוטר לא הושעה, לא הורחק מהתחנה ואף מועמד ליציאה לקורס קצינים. "במקום שירחיקו אותו ויעבירו אותו, הוא ממשיך לעבוד כרגיל", סיפר. "חשוב לי לספר על זה, למען יראו וייראו. אנשים יודעים שיש מתלוננות, אבל צריך להגביר את המודעות גם למתלוננים גברים".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי חקירתו של השוטר נמשכת.

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully