וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות הנשיא החדש בפיליפינים: עונש מוות, ירי בפושעים ועוצר

רודריגו דוטרטה הבטיח לחדש את עונש המוות, לאפשר לירות למוות בפושעים. עוד התחייב כי תחת שלטונו, קטינים לא יורשו להסתובב לבדם בחוץ אחרי השעה 22:00 – ומי שייתפס בחוץ ייעצר

רודריגו דוטרטה, הנשיא החדש של הפיליפינים, אחרי הצבעתו בבחירות, 10 באי 2016. רויטרס
הנשיא הפיליפיני החדש, רודריגו דוטרטה/רויטרס

נשיא הפיליפינים הנבחר, רודריגו דוטרטה, הבטיח אמש (ראשון) לחדש את עונש המוות במדינה ולאפשר לכוחות הביטחון לירות למוות בפושעים. במסיבת עיתונאים שכינס בעיר דוואו, שכיהן בה כראש העירייה, פירט דוטרטה את קווי המדיניות שהוא מקווה ליישם בימיו הראשונים במנילה. תחת ניהולו, יותר מאלף חשודים נהרגו מירי כוחות הביטחון בדוואו, מה שהעניק לו את הכינוי "המעניש".

בין היתר, הבטיח הנשיא לאסור על עישון במקומות סגורים ועל צריכת אלכוהול לאחר השעה 2:00. כמו כן, קטינים לא יורשו להסתובב לבדם בחוץ אחרי השעה 22:00 – ומי שייתפס בחוץ ייעצר.

עוד בוואלה! NEWS:
"טראמפ של המזרח" כבש את הפיליפינים: "על מושחתים לפרוש או למות"
"ראשו נערף": ארגון טרור אסלאמי הוציא להורג קנדי בפיליפינים
הפיליפינים: תכשיטיה של אשת הדיקטטור לשעבר יוצעו למכירה פומבית

דוטרטה מציג לעיתונאים את התספורת החדשה שלו

דוטרטה, הנחשב לאנטי-ממסדי, גם התחייב להתנייד בטיסות מסחריות בלבד. "על כל עובדי הציבור לטוס במחלקת עסקים, אם הם משתמשים בכספי ציבור", אמר, על פי הדיווח ברשת CNN בפיליפינים. "אני אורה על המרת כל המטוסים הכפופים ללשכת הנשיא לאמבולנסים אוויריים". יתרה מכך, הוא הבטיח להפוך את הארמון הנשיאותי לבית חולים, ודרש מהציבור לקרוא לו "ראש העיר של הפיליפינים".

הנשיא החדש, ששימש עד כה ראש עיריית דוואו שבדרום הפיליפינים, זכה בבחירות לנשיאות ביום שלישי האחרון, לאחר שניהל קמפיין תקיף שבו הבטיח לנקוט יד קשה נגד פושעים. עם זכייתו הצהיר כי הוא מתכנן לשנות את שיטת המשטר, שבמסגרתה המחוזות המוזנחים במדינת האיים יקבלו יותר סמכויות מאשר הבירה מנילה "האימפריאלית".

במהלך הקמפיין הושווה דוטרטה למועמד המסתמן לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית דונלד טראמפ, בשל הרטוריקה המתלהמת שלו. הוא זכה באהדה נרחבת בקרב הציבור בשל המיאוס כלפי האליטה השלטונית, שנכשלה בצמצום העוני ובאי-השוויון למרות שנים של צמיחה כלכלית גבוהה. הוא הבטיח להשיב את החוק והסדר במדינה, אך תמיכתו בהוצאות להורג ללא משפט של עבריינים ושל סוחרי סמים עוררה זיכרונות מדאיגים מעברה הדיקטטורי של הפיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully