וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראשו נערף": ארגון טרור אסלאמי הוציא להורג קנדי בפיליפינים

האזרח נחטף לפני 7 חודשים בידי ארגון הטרור אבו סייף שדרש דמי כופר בסך 6.4 מיליון דולרים. משלא שולם הוציאו אותו החמושים להורג, כנראה בעריפת ראש. ראש ממשלת קנדה: "רצח בדם קר"

צילום: רויטרס

ג'ון רידסדל, אזרח קנדי שנחטף על ידי ארגון הטרור האסלאמי אבו סייף בפיליפינים, הוצא להורג בידי שוביו – כך אישרה היום (שני) ממשלת קנדה. בעקבות המקרה כינס היום ראש הממשלה ג'סטין טרודו מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה אישר כי רידסדל נרצח, הביע את זעזועו על ההוצאה להורג והדגיש כי מדובר ב"רצח בדם קר".

הצבא הפיליפיני מסר כי ראש ערוף נמצא היום באי מרוחק, חמש שעות אחרי שפג המועד האחרון לתשלום הכופר שנקבע על ידי הארגון. אולם הצבא טרם אישר כי הראש שנמצא שייך לאחד מארבעת השבויים שהיו בידי ארגון אבו סייף, המסונף לאל-קאעדה, ושעבור שחרורם דרש דמי כופר.

בסרטון שפרסם הארגון נראים השבויים, שני קנדים, נורבגי ואישה פיליפינית, ישובים על האדמה כשמאחוריהם חמושים המחזיקים ברובים ובדגלי "המדינה האסלאמית" דאעש. בווידאו החטופים מבקשים ממשפחותיהם וממשלותיהם להבטיח את שחרורם.

עוד בוואלה! NEWS:
חודש למתקפה בבריסל: "מנסים לשדר שגרה, אבל כולם חוששים"
בנגלדש: פעיל להט"בי נרצח בדירתו בבירה, לצד אדם נוסף
הסעודים הציגו חזון חדש לממלכה: "אנחנו במצב של התמכרות לנפט"

שבוי קנדי הוצא להורג על ידי לוחמי ארגון הטרור האסלאמי אבו סייף בפיליפינים. רויטרס
נחטף לפני שבעה חודשים. רידסדל, מימין בידי שוביו/רויטרס

את הראש הערוף מצאו תושבים במרכז העיירה ג'ולו. דובר הצבא מסר כי שני גברים רכובים על אופנוע נראו משליכים שקית פלסטיק שבה הראש הערוף. הוא הוסיף כי לוחמי אבו סייף איימו לערוף את ראשו של אחד מהשבויים ביום שני אם 300 מיליון פזו (6.4 מיליון דולר) דמי כופר לא ישולמו עבור כל אחד מהם עד השעה 15:00 (זמן מקומי). השבויים נחטפו באתר נופש באי סאמל ב-21 בספטמבר.

לפני שפרש לגמלאות, היה דירסדל מנהל כרייה וגם עיתונאי. ראש הממשלה טרודו הביע את תנחומיו למשפחתו ולחבריו ואמר כי "ממשלת קנדה עומדת במחויבותה לעבוד לצד ממשלת הפיליפינים ושותפותיה הבינלאומיות כדי לעצור את מי שביצע את הפעולה הנתעבת הזו והבאתו לדין". הוא ציין גם כי לא יתפשר על ביטחונם של השובים האחרים.

אבו סייף הוא ארגון חמושים קטן אך ברוטלי שידוע בעריפות ראשים, חטיפות, פיגועים חבלניים וסחטנות בדרום המדינה הקתולית ברובה. הוא הוקם בשנות ה-90 כדי להיאבק למען מחוז אסלאמי עצמאי בפיליפינית. בחודש נובמבר האחרון ערף הארגון את ראשו של שבוי מלזי באותו יום שבו ראש ממשלת מלזיה הגיע למנילה לוועידה בינלאומית. בתגובה הורה נשיא הפיליפינים בנינו אקינו ללוחמיו לפעול ביתר שאת נגד החמושים.

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully