וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסעודים הציגו חזון חדש לממלכה: "אנחנו במצב של התמכרות לנפט"

משפחת המלוכה הציגה את "חזון 2030", שנועד לדבריהם להכין את המדינה ל"עידן שאחרי הנפט". לדברי יורש העצר, בריאיון טלוויזיוני ראשון, "חייבים להגדיל את ההשקעה במגזר הפרטי, ללא קשר לנפט"

ההכרזה על "חזון 2030" של ערב הסעודית, ריאד, 25 באפריל 2016. רויטרס
"מייסדי ממלכת ערב הסעודית הקימו אותה ללא נפט". הנסיך מוחמד, היום/רויטרס

משפחת המלוכה בערב הסעודית הכריזה היום (שני) על "חזון הממלכה לשנת 2030", שנועד להוביל ל"שינוי איכותי" בכלכלה ובחברה הסעודית. החזון מציג את תכנית הממלכה ל"עידן שאחרי הנפט", וכולל בין היתר השקעות של ארבעה טריליון דולרים במגזר הפרטי במדינה.

יורש העצר, הנסיך מוחמד בן סלמאן, המכהן גם כשר ההגנה וכראש המועצה הכלכלית של ריאד, אמר בריאיון לרשת "אל-ערביה" – הריאיון המצולם הראשון שלו מאז מינויו – כי "אנחנו נמצאים כיום במצב של התמכרות לנפט. מייסדי ממלכת ערב הסעודית הקימו אותה ללא נפט ולא הסתמכו עליו כלל, ואנחנו חייבים להגדיל את ההשקעה במגזר הפרטי ללא קשר לשאלה אם מחיר הנפט עומד לעלות או לרדת בשנים הקרובות".

עוד בוואלה! NEWS:
תימן: 800 הרוגים במתקפה של הקואליציה הסעודית במעוז אל-קאעדה
סודות 11 בספטמבר: הדוח החשאי שעלול לטלטל את יחסי ארה"ב וסעודיה
משחקי הכס: הבריטים מתכוננים ליום שאחרי אליזבת ולא רואים יורש

ההכרזה על "חזון 2030" של ערב הסעודית, ריאד, 25 באפריל 2016. רויטרס
"בשנת 2020 נוכל לחיות גם ללא נפט". מוחמד בן סלמאן, המלך סלמאן והנסיך מוחמד בן נאיף, היום/רויטרס

"אני חושב שעד 2020, אם הנפט יפסיק – נוכל לשרוד", הוסיף הנסיך. "אנחנו זקוקים לו, אבל אני חושב שבשנת 2020 נוכל לחיות גם ללא נפט". כחלק מתכנית העל, הנסיך מוחמד הבהיר כי קרן ההשקעות הציבורית תהפוך למרכז להשקעות סעודיות במדינות זרות. לדבריו, "בנינו מחדש את הקרן, כללנו בה נכסים חדשים ותיקנו את הבעיות הנוכחיות".

לטענתו, מנתונים שאספו הרשויות הסעודיות, הממלכה תחלוש על כ-10% מ"יכולת ההשקעה העולמית". הסעודים מתכננים לגייס כסף להשקעות, בין היתר, באמצעות מכירת מניות בענקית הנפט הלאומית "ארמקו". בשנים האחרונות הורידה ריאד מיוזמתה את מחירי הנפט וגרמה לירידת מחירים עולמית, מתוך כוונה לרושש את תעשיית הפקת הנפט מפצלי שמן המתפתחת בארצות הברית. זאת, במטרה להוביל להתמוטטותה של תעשייה זו לפני שתהפוך לרווחית, ולהחזיר את שוק הנפט לשליטה על ידי מונופול של המדינות המייצרות אותו כעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ההכרזה על "חזון 2030" של ערב הסעודית, ריאד, 25 באפריל 2016. רויטרס
"אנו עומדים בפני שינוי שורשי". המלך סלמאן, היום/רויטרס

"אנו עומדים בפני שינוי שורשי בהיסטוריה של כלכלת ערב הסעודית", הוסיף מוחמד אל-עמראן, ראש חברת ההשקעות הסעודית "אמאק". לדבריו, "אנחנו צריכים לשכוח את מה שקרה ב-50-40 השנים האחרונות ולעבוד עם נתונים חדשים, לטובת תושבי הממלכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully