וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: 800 הרוגים במתקפה של הקואליציה הסעודית במעוז אל-קאעדה

25.4.2016 / 9:36

במבצע משולב של נאמני הנשיא ושל כוחות מיוחדים מערב הסעודית ומאיחוד האמירויות, נסוג הארגון הקיצוני מעיר הנמל אל-מוכלא, שהייתה מרכז "המדינה" שהקים לאורך החוף. לפי התושבים, העיר נפלה כמעט ללא קרב

הריסות בעיר אל-מוכלא, תימן, בעקבות מתקפה של הקואליציה הסעודית על העיר שנשלטה בידי אל-קאעדה, 24 באפריל 2016. רויטרס
הריסות מבנים באל-מוכלא אחרי המתקפה של הקואליציה הסעודית, אתמול/רויטרס

יותר מ-800 לוחמי אל-קאעדה נהרגו במתקפה של צבא תימן ושל מדינות ערב בעיר הנמלט אל-מוכלא שעליה שלט הארגון הקיצוני – כך מסרה הלילה (ראשון) הקואליציה הסעודית. בהצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות של הממלכה נמסר כי חמושים רבים נמלטו מבירת מחוז חצרמוות שבמזרח המדינה, שנכבשה לפני כשנה, בעקבות המבצע המשותף לנאמני הנשיא עבד רבו מנסור האדי ולכוחות מיוחדים של ערב הסעודית ושל איחוד האמירויות הערביות.

גורמים מקומיים ותושבים סיפרו כי כ-2,000 לוחמים מצבא תימן ומאיחוד האמירויות הערביות התקדמו לתוך שטחה של העיר, השתלטו על הנמל ועל נמל התעופה שלה והקימו מחסומים ברחביה. עוד נמסר כי הלחימה הייתה ספורדית ורוב אנשי הארגון בחרו לעזוב את אל-מוכלא ללא קרב. התושבים סיפרו כי אנשי דת מקומיים וראשי השבטים קיימו משא ומתן עם אל-קאעדה אתמול כדי שאנשיו ייסוגו מערבה, למחוז שבווה.

עוד ידיעות מהעולם
סודות 11 בספטמבר: הדוח החשאי שעלול לטלטל את יחסי ארה"ב וסעודיה
אובמה: "מרקל בצד הנכון של ההיסטוריה" בנוגע למשבר הפליטים
הישג חסר תקדים לימין הקיצוני בבחירות באוסטריה; ייערך סיבוב שני

העיר הייתה מרכזה של היישות המדינות שהקימה שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב במדינה המפורקת במהלך השנה האחרונה, בשטח שהשתרע לאורך כ-600 קילומטרים מקו החוף של המדינה הערבית. השלוחה המקומית תכננה שורת פיגועים בטיסות ליעדים מערביים שסיכלו וקיבלה אחריות על הטבח במשרדי העיתון "שרלי הבדו" בפריז. לפי ההערכות, היא הרוויחה כשני מיליון דולר ביום מהסחורות שעברו בנמל.

המתקפה על מעוז אל-קאעדה הגיעה בזמן שנציגים מטעם ממשלת תימן נפגשים עם נציגי המורדים החות'ים בכווית, בניסיון להגיע לסיום המלחמה. כ-6,200 בני אדם נהרגו בעימות, שמתנהל ברובו במרכז המדינה ובצפונה, הנשלטים בידי המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן. בדרום המדינה נותר ריק ביטחוני, שאותו ניצלו שלוחות אל-קאעדה ודאעש כדי לבסס את כוחן. רק בחודש האחרון הצליחו הכוחות הנאמנים לנשיא, שהודח בהפיכה של החות'ים בתחילת השנה שעברה, לרשום הישגים במאבקם נגד שני הארגונים הסוניים הקיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully