וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מרקל בצד הנכון של ההיסטוריה" בנוגע למשבר הפליטים

בפתח ביקורו בגרמניה, הביע נשיא ארצות הברית את תמיכתו בקנצלרית, שקראה להקים "אזורים בטוחים" לאזרחים בסוריה, כדי שהפליטים יישארו במדינה. שני המנהיגים ייפגשו עם מנהיגי צרפת, איטליה ובריטניה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(צפו: מרקל בביקור במחנה פליטים בטורקיה, היום)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אתמול (ראשון) בפתח ביקורו בגרמניה כי הקנצלרית אנגלה מרקל "נמצאת בצד הנכון של ההיסטוריה" בכל הנוגע לטיפול במשבר הפליטים באירופה. במסיבת עיתונאים בעיר הנובר, ציין אובמה כי מרקל "מבטאת את העקרונות שמחברים בני אדם, במקום לפלג אותם". כמו כן, אובמה הוסיף כי הוא גאה במרקל על האופן שבו התמודדה עם שאלות פוליטיות קשות.

במסיבת העיתונאים שערכו השניים, הבהירה מרקל כי קריאתה להקים "אזורים בטוחים" לאזרחים בסוריה תואמת למאמצים הבינלאומיים להגיע לשלום בסוריה. לטענתה, הצעתה תיושם במסגרת המגעים עם הממשל הסורי ועם האופוזיציה המתונה.

עוד בוואלה! NEWS:
מרקל ביקרה במחנה פליטים בטורקיה: "להקים אזורי חיץ בסוריה"
אובמה פונה ללב הממלכה הבריטית: אל תצאו מהאיחוד האירופי
אובמה: "שליחת כוחות קרקעיים לסוריה כדי שיפילו את אסד - טעות"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים בהנובר, צפון גרמניה. אפריל 2016. AP
"מבטאת את העקרונות שמחברים בני אדם". אובמה ומרקל, היום/AP

זאת, לאחר שדברים שאמרה מוקדם יותר התפרשו ככוונה לשלוח כוחות קרקעיים לסוריה על מנת להבטיח את הקמתם של האזורים הבטוחים. אובמה הבהיר כי צעד כזה לא יוכל להיות מושלם ללא כוחות צבא "שישתלטו על חלק גדול" מסוריה. מטרת האזורים היא לאפשר לפליטים שנמלטו מבתיהם בעקבות הלחימה בסוריה להישאר בתחומי המדינה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים בהנובר, צפון גרמניה. אפריל 2016. רויטרס
לקראת פעילות צבאית בלוב? אובמה ומרקל, היום/רויטרס

הנשיא אובמה צפוי בהמשך ביקורו בגרמניה לערוך יחד עם מרקל פגישה עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי וראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, שצפויה להתרכז בבחינת צעדים למיגור גל ההגירה מלוב לאירופה. זאת, על רקע קריאות להגברת הפיקוח הימי באזור חופי לוב והשבת מהגרים שייתפסו בדרכם לאירופה.

שר ההגנה של בריטניה מייקל פאלון קרא בסוף השבוע לפעולה צבאית במים הטריטוריאליים של לוב "בהקדם האפשרי". במקביל, שר החוץ הבריטי פיליפ המונד העלה את האפשרות של נוכחות צבאית בשטח לוב, במטרה לסייע לממשלה בטריפולי להתמודד עם איום "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת, הוא הבהיר כי מבצע כזה ידרוש אישור של בית הנבחרים בלונדון.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully