וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה פונה ללב הממלכה הבריטית: אל תצאו מהאיחוד האירופי

בצל החשש שיציאה מהאיחוד תחליש את כוחו של המערב, הגיע נשיא ארצות הברית לביקור בבריטניה. במאמר שפרסם ב"דיילי טלגרף" כתב: "האיחוד האירופי רק מגדיל את ההשפעה שלה". בהמשך, ייפגש עם קמרון והמלכה

צילום:רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה קרא היום (שישי) לבריטניה להישאר באיחוד האירופי והדגיש כי חברותה בארגון העצימה את מקומה של בריטניה בעולם והפכה את הגוש האירופי לחזק יותר ולמתקדם יותר. אובמה הגיע אמש ללונדון כשבלבו החשש ליציאה של בריטניה מהאיחוד שעלולה להחליש את המערב.

הוא החמיא לחברותה של בריטניה באיחוד ואמר כי היא מסייעת להפוך את העולם לחופשי יותר, עשיר יותר וטוב יותר בהתמודדות עם מגוון נושאים מהגירה ועד טרור. הוא חלק שבחים למשקלה הגדול של בריטניה בעולם והדגיש את הקשר ההיסטורי בין שתי המדינות בעוד תאריך 23 ביוני מרחף מעליו כענן כבד. בתאריך זה צפויה הממלכה להצביע אם להישאר באיחוד או לצאת, במהלך המכונה Brexit.

"האיחוד האירופי לא מקטין את ההשפעה הבריטית – הוא מגדיל אותה", כתב במאמר שפרסם בעיתון האירו-סקפטי "דיילי טלגרף", תחת הכותרת: "כחבר, אני אומר לכם, האיחוד עושה את בריטניה גדולה יותר".

עוד באותו נושא:
"רגע של פעם בדור": הושג הסכם להשארת בריטניה באיחוד האירופי
סקר בבריטניה: כמחצית האזרחים תומכים בעזיבת האיחוד האירופי
הצעה להישאר באיחוד הוגשה לבריטניה, העיתונים לעגו: "ערימה של זבל"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ורעייתו מישל עם המלכה אליזבת והנסיך פיליפ בבריטניה, 22 באפריל, 2016. רויטרס
הזוג אובמה עם המלכה והנסיך/רויטרס

אמירותיו של אובמה, שסקרי דעת הקהל נוטים לטובתו בבריטניה, ניסה לחתור תחת אחד הטיעונים של תומכי היציאה מהאיחוד: שבריטניה תשגשג באופן זהה לצד המעצמות העולמיות כמו ארצות הברית וסין. אובמה אמר כי בעלת בריתה הקרובה ביותר מעוניינת שתישאר בארגון המדינות שאליו הצטרפה ב-1973 כדי להעצים את הסחר ולחזק את גוש 28 המדינות, שאותו רואה וושינגטון כאי של יציבות. "ארצות הברית רואה איך קולכם העוצמתי באירופה גורם לכך שהיבשת מחזיקה בעמדה שרירה בעולם, שומר על האיחוד האירופי פתוח, מסתכל קדימה ושומר על קשרים עם בעלות הברית מעבר לים".

בהמשך היום צפוי אובמה לסעוד בטירת וינדזור עם המלכה אליזבת השנייה, שחגגה אתמול את יום הולדתה ה-90, ועם בעלה הנסיך פיליפ. לאחר מכן יערוך הנשיא האמריקני שיחות עם ראש הממשלה דיוויד קמרון שלאחריה יקיימו השניים מסיבת עיתונאים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ראש עיריית לונדון על אובמה: "הנשיא החצי-קנייתי"

דבריו של אובמה התקבלו בברכה על ידי קמרון התומך בהישארות באיחוד, אך לא על ידי מתנגדי חברות בריטניה בגוש המדינות האירופי. ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון, שעומד בראש קמפיין "לצאת", אמר כי הוא לא צריך שאמריקנים יטיפו לו על החברות באיחוד ושארצות הברית לעולם לא תסבול עידוד כזה של הסרת ריבונות. "עבור ארצות הברית, לומר לנו שבריטניה חייבת להעביר מידיה את השליטה על מרבית מהדמוקרטיה שלנו – זה דוגמה עוצרת נשימה של עקרון 'עשו מה שאני אומר אבל לא מה שאני עושה'", כתב בעיתון "הסאן". הוא אף כינה את אובמה "הנשיא החצי-קנייתי" שככל הנראה לא מחבב את האימפריה הבריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully